vlam uit de uitlaat

ktm RUUD

MF'er
19 aug 2004
151
0
36
kaatsheuvel
Heey, ik heb pas een ktm 620 lc4 gekocht. na een hele hoop poging en hulp ben ik d'r eindelijk achter gekomen hoe ik hem aan de gang moet krijgen.

Alleen als ik nou rijd en ik laat het gas los. dan kom d'r echt gruwelijke knallen uit. als ik stil sta en ik speel zo een beetje met het gas komen de vlammen d'r zelfs uit.

Weet iemand of dit schadelijk is voor de uitlaat of het blok. de vorige eigenaar was namelijk al een keer de demper verloren.

Ik zelf vind het wel wat hebben die knallen. dus als het nix uit maakt laat ik hem mooi knallen. })
 

SilverShadow

MF veteraan
6 aug 2003
9.326
0
36
Amsterdam
dat doet die van mij ook....dan is ie te rijk afgesteld..vrijdag wordt de mijne mooi afgesteld, dan zijn me nieuwe inlaat rubbers binne :) (die waren dus lek..vandaar dat ie wat rijk staat zodat me motor niet voor t stoplicht dood valt :X
 

PeeJay

MF veteraan
Donateur
13 aug 2001
8.849
2
38
Onder een steen
Ik heb me laten vertellen dat een KTM die goed afgesteld is, vaak knalt als je het gas dichtdraait en remt op de motor.
De mijne doet het wel iig, maar geen vlammen volgens mij.
 

ktm RUUD

MF'er
19 aug 2004
151
0
36
kaatsheuvel
dan laat ik hem mooi knallen
kijken de mensen ook weer van op.

En 's avonds is het natuurlijk nog mooier
die zie je die vlam mooi. })
 

Priller

MF veteraan
27 aug 2002
1.521
0
en hoe moet k zien of ie niet te warm wordt.
Ik zou niet weten hoe warm hij moet zijn en d'r zitten ook geen meters op ofzo
Meters heb je ook niet nodig. Hij wordt te warm als ie bij (stationair) draaien koelvloeistof naarbuiten kotst via het overloopje.
En inderdaad aan de bougie kun je veel zien.
 

ktm RUUD

MF'er
19 aug 2004
151
0
36
kaatsheuvel
ALs ie te arm staat zou ik dan volstaan met de gasnaald een standje hoger te zetten of moet ik toch een andere sproeier gaan halen waar k weinig zin in heb.? :]
 

SilverShadow

MF veteraan
6 aug 2003
9.326
0
36
Amsterdam
te arm?? dan heeft ie toch juist minder benzine :?

ik dacht als ie te rijk staat dan heeft ie meer benzine en die benzine ontbrand dan niet helemaal en ontbrnad later pas in de uitlaat...

But me is just a No0B
 

jb37

MF veteraan
30 nov 2003
7.893
0
53
Houten
onder het draaien verstellen?.......welnee, je zet je krukas vast op bdp en zet hem dan op tijd.
 

ktm RUUD

MF'er
19 aug 2004
151
0
36
kaatsheuvel
onder het draaien verstellen?.......welnee, je zet je krukas vast op bdp en zet hem dan op tijd.
En hoe moet ik dat dan doen met een ktm 620 lc4. Als ik die ontsteking uit elkaar haal kan ik nix verstellen hoor. wel kan k de kap waar de ontsteking achterzet en waar tevens de stator aanvast zit. verdraaien d.m.v. sleuf gaten. ik d8 dat ik hiermee dus ook de timing moet verstellen. en dan zou het wel al draaiende kunnen.
 

jb37

MF veteraan
30 nov 2003
7.893
0
53
Houten
links onderin je blok zit een inbusbout met een dikke koperen ring, die draai je los en je draait er de bout terug in zonder ring (hij kan dan iets dieper er in) deze valt dan als je zuiger op bdp staat in een gat in je krukas en zo staat je krukas vast op het goede punt om kleppen te stellen en ontsteking af te stellen.
BDP kun je opzoeken door de onstekingsdeksel er af te halen en met de hand je blok rond te draaien tot je de bout er in kunt draaien.
Dan zet je de deksel er terug op en je verdraait die deksel tot je in het controlegat de merktekens gelijk ziet staan.
Als je klaar bent de bout met ring niet vergeten terug te schroeven!