vlam uit de uitlaat

ktm RUUD

MF'er
19 aug 2004
151
0
kaatsheuvel
Heey, ik heb pas een ktm 620 lc4 gekocht. na een hele hoop poging en hulp ben ik d'r eindelijk achter gekomen hoe ik hem aan de gang moet krijgen.

Alleen als ik nou rijd en ik laat het gas los. dan kom d'r echt gruwelijke knallen uit. als ik stil sta en ik speel zo een beetje met het gas komen de vlammen d'r zelfs uit.

Weet iemand of dit schadelijk is voor de uitlaat of het blok. de vorige eigenaar was namelijk al een keer de demper verloren.

Ik zelf vind het wel wat hebben die knallen. dus als het nix uit maakt laat ik hem mooi knallen. })
 
hoe verklaar je dan dat er nog benzine ontbrand in de uitlaat :? want dat zal dan al wel ontbrand zijn in de cilinder toch...

Een mengsel dat te arm is ontbrand ook niet goed.

[edit]
Door de klepoverlap zal er altijd een beetje brandstof in de uitlaat komen. Als er vervolgens door een te arm mengsel zuurstof bijkomt, zullen de resten in de uitlaat (die ontzettend heet is) redelijk makkelijk kunnen ontbranden.
 
Laatst bewerkt:
links onderin je blok zit een inbusbout met een dikke koperen ring, die draai je los en je draait er de bout terug in zonder ring (hij kan dan iets dieper er in) deze valt dan als je zuiger op bdp staat in een gat in je krukas en zo staat je krukas vast op het goede punt om kleppen te stellen en ontsteking af te stellen.
BDP kun je opzoeken door de onstekingsdeksel er af te halen en met de hand je blok rond te draaien tot je de bout er in kunt draaien.
Dan zet je de deksel er terug op en je verdraait die deksel tot je in het controlegat de merktekens gelijk ziet staan.
Als je klaar bent de bout met ring niet vergeten terug te schroeven!

zo jij mij die inbusbout eens kunnen aanwijzen/of ff het nummer geven dat ik cker weet dat k de goeie heb op zo'n parts diagram van www.ktminfo.com :}
 
.....
Dan zet je de deksel er terug op en je verdraait die deksel tot je in het controlegat de merktekens gelijk ziet staan.
....

Welke merktekens moeten tegen over elkaar. als ik de krukas op BDP zet. dan zie k door dat controle gat 2 strepen op de rotor(deel dat aan de krukas zit). zo'n 2 cm uit elkaar. de linkse streep loopt helemaal door, en de rechtse maar tot de helft. ik ben d'r maar van uit gegaan dat ik de linkse moest hebben. dus heb k hem daar mee gelijk gezet.

Hij start en loopt nu in ieders geval beter en klappert ook een stuk minder.

Vlammen doet ie nog wel als k met het gas speel. maar minder als eerst

thnx
 
Staan er geen letters bij "t" voor top en "f" voor fire (voorontsteking)?
Dat knallen en vlammen zal hij wel blijven doen en is ook geen probleem, de aansluiting van je voorbochten op je uitlaatspruitstuk zijn nooit 100% procent gasdicht door de constructie die er voor gebruikt wordt.
 
Staan er geen letters bij "t" voor top en "f" voor fire (voorontsteking)?
Dat knallen en vlammen zal hij wel blijven doen en is ook geen probleem, de aansluiting van je voorbochten op je uitlaatspruitstuk zijn nooit 100% procent gasdicht door de constructie die er voor gebruikt wordt.

zal nog eens kijken maar volgens mij staat d'r nix bij. Welke moet k hem bij zetten eigenlijk? ,bij t van top lijkt mij. Als d'r nix bij staat weet jij toevallig of ik die linkse of rechtse moet hebben? zal trouwens wel die linkse zijn. maar dat weet k niet cker. zou k graag willen weten? :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan