Vlamingen slimmer!

You have GOT to be kidding me?!
Over een half procentje wordt zulke keet geschopt? Heheheh, da's wel zielig :)

Hoe betrouwbaar is dat krantje?
Ik geloof dat dat een vrij betrouwbare krant is in Nederland.

Die Belgen trekken alles weer lekker uit hun verband, ophef over een half procentje extra. })
 
Ikke heb hem ook maar ff gedaan. Moest toch wat dingen helaas gokken. Maargoed geen slecht score
3635
 
Net gelezen in Het Parool; van het testgroepje scoorden de Vlaamse kinderen 100,4 en de Nederlandse 99,9.
Dus waar hebben we het eigenlijk over :?


En aangezien het om een steekproef gaat en niet
de gehele nederlandse en belgische bevolking in de test is opgenomen moet je betrouwbaarheidsintervallen en dat soort statistisch geneuzel opstellen en verwacht ik dat dit geen significant verschil is....dus geen verschil in intelligentie. :P
 
En aangezien het om een steekproef gaat en niet
de gehele nederlandse en belgische bevolking in de test is opgenomen moet je betrouwbaarheidsintervallen en dat soort statistisch geneuzel opstellen en verwacht ik dat dit geen significant verschil is....dus geen verschil in intelligentie. :P

Euhhm... het is al statistisch, deze cijfers zijn dus zo representatief als je ze kan krijgen zonder gans de bevolking te testen
 
Ow, ghehe, 'k bedoelde eigenlijk mensen met meer dan 160 op deze test :)
Net niet 8-)
Uw score is 159

De gemiddelde score tot nu toe van alle mensen die deze test invulden: 127.

Wanneer u werkelijk niet meer dan 20 minuten gebruikt heeft om de test in te vullen, dan kunt u in de tabel de betekenis van uw score aflezen.

75

Dit is de minimale score wanneer u niets ingevuld heeft.
85

De basisschool kostte u waarschijnlijk moeite.
100

De gemiddelde IQ score.
110

Een middelbare schoolopleiding moet lukken.
120

Een HBO opleiding zal wel lukken.
130

U bent van universitair niveau.
140

U bent zeer intelligent.
150

U bent een genie.
160

Minder dan 0,5 % van de invullers scoren meer dan 160.
174

Gefeliciteerd! U heeft alle antwoorden goed.

Waarschuwing:
Gratis IQ-testen op Internet moet men met een korreltje zout nemen.
Die test wordt ook door Mensa België gebruikt als pretest of je goed genoeg bent om toegelaten te worden, en daar wordt ie wel als representatief gezien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan