vlammen uit uitlaat

Dat is meestal het effect van een te rijke afstelling.

De onverbrande bezine komt via de uitlaat tot verbranding
en resulteerd in een vlam!

Correct me if im wrong...
 
Afhankelijk van mengsel, instelling carburateur/injectie (injectie sluit meestal brandstoftoevoer af bij gas dicht doen) enzovoort.

Dit is over het algemeen bij gas dicht of bij de overgang van dicht naar open:
Corser211206.jpg

Soms een paar seconden lang en enkele tientallen cm's lang.
Alleen zijn de echte racefietsen qua ontsteking en carburatie een stuk extremer afgesteld dan de straatfietsen.
 
Laatst bewerkt:
Bel even met Henk Wijngaard, hij is de enige die echt weet wat 'met de vlam in de pijp'is.
 
Henk Wijngaard? Da's wat lastig, waar hij zit is geen telefoon......
 
[ff offtopic]
Huh? Heb ik het nieuws gemist? Is Henk niet meer 'onder ons'? ;(
~[/offtopic]

Inderdaad kan een verkeerde afstelling een backfire geven in je uitlaat. Flink op z'n toeren jagen en dan ineens gas dicht wil meestal wel helpen. Open uitlaten, dus geen tegendruk, ook.....

Ow, en van die ouwe absorptiedempers, met staalwol in de demper, ging 'ie vonken.... :Y
 
Een backfire is terugknallen door het luchtfilter, dit is gewoon naverbranding in de uitlaat of het binnenwerk wat in de fik staat als het gas dicht is.
 
bij mij lag het aan een lekke uitlaat pakking

vlam32.jpg

vlam40.jpg

vlam44.jpg


maar hij kan idd ook te rijk staan. bovendien, veel motoren die goed zijn afgesteld met open demper spugen wel vlammetjes als je na zware belasting van het gas af gaat.
 
oke,

een paar vragen over vlammen uit de uitlaat:

- Wat voor schade kan het je motor (uilaat) aandoen op lange termijn.
- Hoe kan je er op een gecontroleerde manier voor zorgen dat je vlammen krijgt.
 
oke,

een paar vragen over vlammen uit de uitlaat:

- Wat voor schade kan het je motor (uilaat) aandoen op lange termijn.
- Hoe kan je er op een gecontroleerde manier voor zorgen dat je vlammen krijgt.

Ik had er met Duc met performance kit ook wel eens last van, nou ja last... :P

Enige schade die ik had was mijn vader die er een metertje achter stond en in de boom sprong...
...130 kg met 2 kunstheupen is lastig naar beneden te tillen :Y
 
Ik had er met Duc met performance kit ook wel eens last van, nou ja last... :P

Enige schade die ik had was mijn vader die er een metertje achter stond en in de boom sprong...
...130 kg met 2 kunstheupen is lastig naar beneden te tillen :Y

_O- _O- _O- _O- _O-
 
Vlammen zijn cool.
Bij m'n CX met open kelken,mega-sproeiers en als dempers gecamoufleerde buizen klappert er af en toe ook wel een vlammetje uit. :9 8-)
Een keer staan kijken naar m''n vriendin die ff een rondje ging over een open stuk industrieterrein bij ons in het dorp (al wel wegen, mooi asfalt, geen gebouwen), en het was al donker, damn, kwamen af en toe beste vlammen uit.

Overigens die Kawa in die film klinkt niet al te best. Als Laser zou ik dat geen reclame vinden voor m'n spul.
 
Ik had er met Duc met performance kit ook wel eens last van, nou ja last... :P

Enige schade die ik had was mijn vader die er een metertje achter stond en in de boom sprong...
...130 kg met 2 kunstheupen is lastig naar beneden te tillen :Y


_O- _O- :}
 
dempingswol brand eruit, maar voor de rest nie zoveel schade. je kan de ontstekingstimer een beetje "off" zetten, maar ik zou geen performance opofferen voor vlammetjes
 
mijne loopt ook te rijk. vind het heerlijk in een tunnel mn gas even dicht, dan weer op het gas rollen en dan heb ik een mooi vlammetje gepaard met een knal.

zal niet echt goed zijn, maar soms kan ik het niet laten
 
Mijn vriendin rijd op een suzuki savage en deze heeft de eigenschap dat als je hem uit zet er na een seconde een knal en vlam uit de uitlaat komt.
Bij navraag zijn dit onverbrande gassen die tot ontbranding komen.
Trees rijd met een open uitlaat ,wat bij terasjes tot leuke momenten uitmond.
mensen die denken dat ze beschoten worden (vooral in Amsterdam)

8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan