Vliegen op je vizier, hoe ga je ermee om?

adrinalino

MF'er
16 jun 2015
157
6
Eernewoude
Hallo allemaal,
Het wordt warmer en dat betekend vliegen op je vizier en helm.
Hoe ga je hiermee om? Probeer je het weg te vingeren, heb je een natte lap in je tanktas of negeer je de vlekken voor je ogen?

Alle tips zijn welkom.


ydLHz.jpg



Hoi,
Aad.
 
Zo dat is een goede vangst!

De ene keer doe ik een dun laagje honing over mijn vizier, zo squashen de vliegen niet kapot en heb je er veel minder last van. (geen lijm gebruiken want dat droogt snel op en dan werkt het niet meer).

En de andere keren rijd ik er gewoon omheen, werkt ook aardig.




Maar niet heus _O- . Gewoon vaak schoonmaken, desnoods halverwege een dagtocht nog eens. Heb een kleine spray onder de buddy liggen. En in het gezichtsveld gewoon negeren
 
Laatst bewerkt:
Zo, dat zijn smerige grote beesten!
Ik negeer ze en leg thuis een met Dreft en warm water doordrenkt vaatdoekje over het vizier. Even later kan ik de vliegen zo wegvegen.
Maar zo'n dikke laag moet ik het wel 3X doen.
 
Door de wasstraat rijden?
Maar met zo'n vangst is het misschien beter een andere route te nemen de volgende keer :+
 
Ik weet niet waar je woont/rijd maar dat zijn echt asociaal veel vliegen en lijkt me weinig aan te doen.

Thuis doe ik hem altijd af met een schoonmaakdoekje of doekje met dreft, zo gedaan.
Onderweg is dat wat moeilijk, maar je zou met zo'n berg een paar van die vochtige brillendoekjes in kunnen pakken. Ga ik na het zien van die foto iig wel doen.
 
Bij thuiskomst natte doek eroverheen leggen, half uurtje laten weken. Werkt goed or,doe het ook op m'n motor. Topkuip, ruitje, spiegels enz....
 
@ Donkeykong,moet je zeker doen,ik ben er vorig seizoen mee begonnen,met die brillendoekjes.Werkt ideaal,woon zelf in en omgeving met veel dijkjes,en sloten.Staat garant voor veel vliegen dus.... :r Ik heb altijd een doosje van de Appie onder mijn zadel.Thuis gebruik ik insectenverwijderaar van de Action,even in werken en je veegt ze er zo af. :)
 
van lelystad, naar bovenkarspel over de dijk N302 heb ik het ook een keer zo gehad. bij een bepaald weer /warmte zag je telkens zwarte wolken boven de weg hangen (links en rechts is het Ijsselmeer voor die het niet kennen) als bij een regenbui had je dan zo/n vliegen scherm op je vizier... de eerste keer raakte of veegde ik met een vinger over mijn vizier, maar dan wordt de vlek alleen maar groter... kortom vooral niet aanraken, ook al gaat hij helemaal vol (er is altijd wel erg een klein plekje waardoor je dan naar voren kan blijven kijken en direct einde dijk , bij de benzinepomp met een papiertje en water (wat er staat voor de auto's) je vizier schoon maken. dat gaat dan nog heel makkelijk omdat het nog verse lijkjes zijn...
 
van lelystad, naar bovenkarspel over de dijk N302 heb ik het ook een keer zo gehad. bij een bepaald weer /warmte zag je telkens zwarte wolken boven de weg hangen (links en rechts is het Ijsselmeer voor die het niet kennen) als bij een regenbui had je dan zo/n vliegen scherm op je vizier... de eerste keer raakte of veegde ik met een vinger over mijn vizier, maar dan wordt de vlek alleen maar groter... kortom vooral niet aanraken, ook al gaat hij helemaal vol (er is altijd wel erg een klein plekje waardoor je dan naar voren kan blijven kijken en direct einde dijk , bij de benzinepomp met een papiertje en water (wat er staat voor de auto's) je vizier schoon maken. dat gaat dan nog heel makkelijk omdat het nog verse lijkjes zijn...
die wolken ken ik. bij het zien van die wolk duik ik achter mijn scherm en dan hoor je een geratel op de bovenkant van mijn helm maar het vizier blijft redelijk schoon. ik heb ze in de avond schemer gehad op de afsluitdijk. toen het 1 maal donker was vroeg ik me wel af waarom ik zo weinig zag bij aankomst bleek er een paar millimeter dikke laag lijken op de koplamp te zitten (en ook een groot gedeelte van de kuip).
als ik normaal een paar vliegen met mijn vizier dood kop laat ik het zitten tot de volgende stop en haal het daar weg met wat water en een doek of stuk papier. zeker niet aan gaan vegen tijdens het rijden want ge gaat alleen maar minder zien.
 
Als je een jong kind hebt of niet...
Billendoekjes...
Doet echt wonderen...
Lange ritten gewoon zo pak mee nemen.
Cheap.
Veel doekjes.
Geen chemische shit voor je vizier. .
Top dus
 
Als ik thuiskom, probeer ik eerst de vliegen eraf te halen, leg ze in een bedje, en begin met reanimeren en/of mond-op-mond beademing. Voor de vliegen waar dat nietmeer mag baten, regel ik een crematie of begrafenis, net wat de familie wil.

Als dit allemaal achter de rug is, leg ik een nat vel keukenrol op mijn visier, en na een paar minuten kun je alles zo wegwrijven.

Roy
 
Ik spaar ze op, haal ze zorgvuldig van m'n vizier en stop ze in een potje. Af en toe zet ik er dan een lekker kopje thee van. Heel gezond en glutenvrij.
 
Ik heb mijn helm en borst/schouders ook een keer zo erg gehad. Wel kleinere beestjes, echt muggen, maar dan ook een egale laag... sindsdien rij ik op een schemerende mooie zomeravond niet meer over de oesterdam hier bij ons. Ik had uit luiheid het schoonmaken uitgesteld tot de volgende dag, en stinken dat het deed!
 
Ik vinger de eerste lijken er al rijdend een beetje vanaf en heb net als TheMarshal een klein flesje/spray gevuld met water en een beetje dreft en microvezeldoekje van de action om al de restjes lijk er vanaf te halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan