vliegroest op remschijven

Lady_Di

MF veteraan
1 okt 2010
6.415
1.051
Borger-Odoorn
14 dagen geleden nog maar heb ik mijn motor een kleine beurt laten geven en bij thuiskomst flink gewassen en gepoetst, ketting gereinigd & ingevet. Omdat er wat pekel lag toen ik de motor weer ophaalde heb ik supergoed afgespoeld.
Nu staat de motor in de schuur voor de winter (helaas is deze niet verwarmd). Nu al heb ik flink vliegroest op de remschijven. Zal wel van alle vocht komen; het heeft natuurlijk eindeloos geduurd met het natte weer voor alles weer goed droog is. Daarom had ik de hoes maar even achtewege gelaten.
De winter duurt nog lang; een beetje vliegroest is niet zo erg, maar gaan mijn remschijven nu de winter wel overleven? Moet ik de vliegroest er afhalen en zo ja hoe?
 
Ik heb een auto buiten staan waar soms een paar maanden niet mee wordt gereden. De remschijven zijn dan een en al roest. Ga je dan een stukkie rijden en je remt een aantal keren flink, dan is het weer blank metaal. Als de motor binnen staat zou ik me er niet druk om maken. Als het straks weer mooi weer wordt en je gaat rijden, dan zijn ze in no time weer als nieuw.
 
Niet zo druk maken om een beetje vliegroest, rem je vanzelf weg, en remprestaties nemen (iets) toe. Als je regelmatig vliegroest weg moet remmen, dan mss wel af en toe even de remklauwen schoonmaken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan