Vliegwiel spie brak doormidden, hoe verwijder ik de rest uit de krukas?

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.114
8.242
Assen
Techniek is een serieus forum waar je om raad kan vragen bij technische problemen. Om een degelijk advies te krijgen is wel goede informatie nodig.

Gebruik daarom het onderstaande lijstje als leidraad:
  • Merk Winsun
  • Type:192F
  • Bouwjaar:2018
  • Kmstand: niet veel
  • Probleem: zie titel
  • Wanneer is het probleem onstaan: Heute
  • Wat is er al aan gedaan: geprut, getikt en gevloekt..
  • 1585061139764.png
Gezien mijn ongeduld en temperament laat ik 't vandaag voor wat het is...
Wellicht het vliegwiel niet hard genoeg vastgedraaid?
(Pas dit bericht aan voor je het plaatst)
 
Laatst bewerkt:
In principe zit'ie los, dus ik zou eerst even met een beiteltje proberen er wat beweging in te krijgen

Als je je stator verwijderd kan je er met een boormachine dan redelijk bij?
zo ja, kun je een gaatje boren in de spie, draad in tappen en met een boutje uittrekken
Een gaatje boren in een spie van zo'n 3mm en dan er ook nog draad in tappen?
'(
 
Een kras of wat op dat conische deel zal t probleem niet worden hoor.

Wel opletten voor die mooie spoelen er vlak achter
Wel, ik ben dus bang de pasvorm in de tap te beschadigen, ook al gehard. De spoel heb ik er al af gehaald.. Ik weet verder ook niets anders dan meppen, hakken en het ding verder stuk te maken.. Ikhad niet gedacht dat 't zo akelig klem zou zitten..
 
Zo'n inlegspie verwijderen is wel een lastige. Je moet eigenlijk proberen om aan de kopse kant ruimte te krijgen zodat je daar met een kraspen oid de spie eruit kan wippen.
 
Als je gaat meppen laat dan iemand met een vuistje of moker de onderzijde van de krukas ondersteunen.
Als ik naar de foto kijk lijkt het wel alsof er nog enige ruimte voor en achter de spie zit, een drijver(die voor spijkertjes) op 1 kant zetten en tikken maar.
Ik ga er trouwens wel van uit dat dit een halfronde spie is, anders werkt dit niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan