Vliegwiel spie brak doormidden, hoe verwijder ik de rest uit de krukas?

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.114
8.242
Assen
Techniek is een serieus forum waar je om raad kan vragen bij technische problemen. Om een degelijk advies te krijgen is wel goede informatie nodig.

Gebruik daarom het onderstaande lijstje als leidraad:
  • Merk Winsun
  • Type:192F
  • Bouwjaar:2018
  • Kmstand: niet veel
  • Probleem: zie titel
  • Wanneer is het probleem onstaan: Heute
  • Wat is er al aan gedaan: geprut, getikt en gevloekt..
  • 1585061139764.png
Gezien mijn ongeduld en temperament laat ik 't vandaag voor wat het is...
Wellicht het vliegwiel niet hard genoeg vastgedraaid?
(Pas dit bericht aan voor je het plaatst)
 
Laatst bewerkt:
Er is geen moment bekend voor deze moer, wel zat hij van fabriek af met loctite.. dit spul op de konus doen oei, denk dat je´er met verhitten niet bij kan en nooit weer af krijgt, wel goed idee op zich!
 
Voordat je besluit te gaan vastlassen
Als dat spietje van onder een tik krijgt floept ie er makkelijker uit misschien?
Misschien is de kruktap van zachter materiaal en kan daar aan andere zijde een gaatje geboord waar een dunne hardstalen spijker ingestoken enkel nog een klap nodig heeft.
 
Er is geen moment bekend voor deze moer, wel zat hij van fabriek af met loctite.. dit spul op de konus doen oei, denk dat je´er met verhitten niet bij kan en nooit weer af krijgt, wel goed idee op zich!
Wat ze bij ontstekingen doen die zonder spie gemonteerd zitten is de conus en vliegwiel op elkaar inslijpen
met schuurmiddel om klepzittingen in te slijpen,het vliegwiel zit dan goed vast
 
Ik heb wel fijne klepslijppasta maar hey, ik heb het vorige blok er weer ondergeknutseld.. en vliegwiel ten koste van 1 schoep vastgezet..
beschouw dit blok voorlopig als verloren..
 
Die blokspie zit in een spiebaan die langer is dan de spie, dus je moet altijd kunnen zien wat spie en wat kruktap is. Mocht je er toch nog eens aan beginnen en de spie heb je er uit gekregen dan is inslijpen van de conus met kleppenslijppasta een eerste vereiste. De klemming komt door de conus en niet door de moer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan