vliegwiel verwijderen

pinty

MF veteraan
4 jan 2003
3.498
0
Leidschendam
ik ben bezig met mijn kawasaki gpz500s om het vliegwiel te verwijderen.
Hiervoor heb ik een speciaal stukje gereedschap nodig: een vliegwieltrekker.

de pest alleen is, degene die ik gevonden heb zijn allemaal veel te groot!!

Wie kan me helpen om een oplossing te vinden??? en naar de garage gaan is geen optie.
full


mmm beetje foute foto, maar dit ding moet er dus uit.
 
Heb je al getelt?
Ik heb 12 om 46 tands

ik heb geteld en kom op hetzelfde aantal uit. Wat me wel opviel: in het plaatje dat over de tandwielen zit, zit volgens mij een kettingspanner. Ik kon het niet goed zien, maar als ik zo kijk hoe de ketting loopt dan kan het niet missen.
heb er een paar fotootjes van gemaakt, ze zijn niet al te duidelijk, maar er is wel goed op te zien hoe de ketting behoorlijk ver doorloopt over het kleine tandwiel

full


full

Heb het vliegwiel er nogsteeds niet af B| maar we houden moet
 
net fabory maar ff weer gebeld, kreeg een ander aan de lijn die wel snapte wat ik bedoelde :)
Wat blijkt ze hebben die bouten gewoon op voorraad.
ga morgen maar even langs.
maareh hoe lang moet die bout eigenlijk zijn??? centimeter of 6 voldoende?????
 
Kan je de bike niet in de hoogste versnelling zetten & je achterwiel blokkeren m.b.v. de rem, zodat alles geblokkeerd staat?. Ze stoppen ook wel eens een schroevendraaier tussen 2 tandjes, maar daar ben ik geen voorstander van.
 
net fabory maar ff weer gebeld, kreeg een ander aan de lijn die wel snapte wat ik bedoelde :)
Wat blijkt ze hebben die bouten gewoon op voorraad.
ga morgen maar even langs.
maareh hoe lang moet die bout eigenlijk zijn??? centimeter of 6 voldoende?????
ja 6cm is zat. maar fabory heeft ze dus? dan ga ik er ook ff langs vandaag. maar weet jij hoe het zit met het feit dat je geen kvk nummer hebt? toen ik daar was voor een stukkie gereedschap moest ik 5 euro administratie kosten betalen omdat ik geen bedrijf was.. in dat geval zou ik zeggen, laat ff weten hoe laat je daar bent, dan ben ik er om de zelfde tijd. kunnen we de eventuele extra kosten delen.

edit: overigens... de achteras is 16mm!!! :( (had nog een losse achteras liggen)
 
Laatst bewerkt:
Kan je de bike niet in de hoogste versnelling zetten & je achterwiel blokkeren m.b.v. de rem, zodat alles geblokkeerd staat?. Ze stoppen ook wel eens een schroevendraaier tussen 2 tandjes, maar daar ben ik geen voorstander van.
neem een stevige spanband, en doe die strak om je vliegwiel. vervolgens zet je het uiteinde van de spanband vast aan een van de kanten van je motorblok (als hij nog op de motor zit aan het frame, en anders bijvoorbeeld met een bout aan de plek waar je motorophanging normaal zit.

edit: overigens is het blokkeren het probleem niet... het vliegwiel zit heel strak op een pen gebrukt en daar moet hij vanaf getrokken worden. maar doe je dit met een poulietrekker dan trek je je vliegwiel krom.
 
ik ga zo dus ff een bout halen. 18x1.5x60 8.8 tapbout. komt idd 5 euro extra kosten bij, maar wil hem nu toch wel hebben. 1 boutje komt dan op 10 euro uit |(

@pinty, je mag hem ook wel gewoojn komen lenen als ik klaar ermee ben (lees eind van de dag)
 
wat een buenhazerij oplossingen worden hier aangeleverd zeg, gatverdamme :r
uitgezonderd van een paar fatsoenlijke oplossingen natuurlijk.
en ff naar de dealer is toch niet zo moeilijk :? kost vaak ook nog niks of misschien 5 euro ofzo..........
Maarja, ik zal wel te moelijk denken.
Over die asmaat, probeer eens te kijken naar de maat van je achterVORK-as, soms past die ook.
iig suuk-6 !
 
wat een buenhazerij oplossingen worden hier aangeleverd zeg, gatverdamme :r
uitgezonderd van een paar fatsoenlijke oplossingen natuurlijk.
en ff naar de dealer is toch niet zo moeilijk :? kost vaak ook nog niks of misschien 5 euro ofzo..........
Maarja, ik zal wel te moelijk denken.
Over die asmaat, probeer eens te kijken naar de maat van je achterVORK-as, soms past die ook.
iig suuk-6 !


niks geen beunhazerij, ,maar pure geldklopperij.
Ik ga geen 150 euro betalen voor een reparatie die mij 10,75 kost!!

en dan erbij, motor staat nou niet in de buurt van een dealer, lopen is te ver, dus moeten ze hem halen ( X 2 keer 50 euro)
en een orginele trekker kost 54 euro!! :(
 
die van mij is ook gefixed.. 2 vliegwielen verwijderd en 1 ervan geplaatst op het andere blok.. kostte mij 53 euro bij de fabory.... (tja meteen maar wat mooi gereedschap meegenomen :D ) boutje zelf was maar 4.05 euro ex btw en aangezien ik genoeg uitgaf kwam er ook geen 5 piek administratie kosten bij (fabory is eigenlijk bedoeld voor bedrijven en grote uitgaven. dus bij onder de 40 ex btw komt er 5 piek bij).

en je kan het wel beunoplossingen noemen... het werkt perfect, en niets geen schade ofzo.. 1 sjorretje aan de ratel en flops, hij vliegt er vanaf.
 
die van mij is ook gefixed.. 2 vliegwielen verwijderd en 1 ervan geplaatst op het andere blok.. kostte mij 53 euro bij de fabory.... (tja meteen maar wat mooi gereedschap meegenomen :D ) boutje zelf was maar 4.05 euro ex btw en aangezien ik genoeg uitgaf kwam er ook geen 5 piek administratie kosten bij (fabory is eigenlijk bedoeld voor bedrijven en grote uitgaven. dus bij onder de 40 ex btw komt er 5 piek bij).

en je kan het wel beunoplossingen noemen... het werkt perfect, en niets geen schade ofzo.. 1 sjorretje aan de ratel en flops, hij vliegt er vanaf.
Vliegwiel ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan