vliegwiel verwijderen

pinty

MF veteraan
4 jan 2003
3.498
0
Leidschendam
ik ben bezig met mijn kawasaki gpz500s om het vliegwiel te verwijderen.
Hiervoor heb ik een speciaal stukje gereedschap nodig: een vliegwieltrekker.

de pest alleen is, degene die ik gevonden heb zijn allemaal veel te groot!!

Wie kan me helpen om een oplossing te vinden??? en naar de garage gaan is geen optie.
full


mmm beetje foute foto, maar dit ding moet er dus uit.
 
Ik zal zo ff kijken welke trekker ik nodig heb ervoor (heb ook een gpztje waar het vliegwiel af moet). Dan hoef je alleen een bout met dat schroefdraad te halen.
 
je kan toch ook gewoon een nieuwe vliegwieltrekker kopen ? bij je motorzaak. dingen kosten 'bijna" niks

edit: anders ergens gewoon schroevendraaier tussen zetten waar niks kan breken en dan telkens krachtzetten vliegwiel stukje draaien weer kracht zetten . enz. paar x rond en dan schiet hij waarschijnlijk ook wel los
 
edit: anders ergens gewoon schroevendraaier tussen zetten waar niks kan breken en dan telkens krachtzetten vliegwiel stukje draaien weer kracht zetten . enz. paar x rond en dan schiet hij waarschijnlijk ook wel los

_O-

dan ben je gewoon écht lomp als je gaat riskeren je vliegwiel te slopen. En op zo'n manier krijg je strakke vliegwielen never los en beschadigt de boel altijd.

Je hoeft trouwens geen slagpen door de bout te steken..als je de bout aandraait gaat ie ook wel los.
Het is wel beter een slagpen te gebruiken omdat er dan geen grote krachten op het schroefdraad (wat vaak niet al teveel is) van het vliegwiel komen.
Heet zo'n ding trouwens slagpen? :) wist ik niet...
 
je kan toch ook gewoon een nieuwe vliegwieltrekker kopen ? bij je motorzaak. dingen kosten 'bijna" niks

edit: anders ergens gewoon schroevendraaier tussen zetten waar niks kan breken en dan telkens krachtzetten vliegwiel stukje draaien weer kracht zetten . enz. paar x rond en dan schiet hij waarschijnlijk ook wel los
:X
Dit is echt een manier voor de prutsers _O- . Lekker je carter aan puin drukken :N .
En het moet dan ook een boom van een schroevendraaier zijn, want vliegwielen zitten goed vast :X .
_O-

dan ben je gewoon écht lomp als je gaat riskeren je vliegwiel te slopen. En op zo'n manier krijg je strakke vliegwielen never los en beschadigt de boel altijd.

Je hoeft trouwens geen slagpen door de bout te steken..als je de bout aandraait gaat ie ook wel los.
Het is wel beter een slagpen te gebruiken omdat er dan geen grote krachten op het schroefdraad (wat vaak niet al teveel is) van het vliegwiel komen.
Heet zo'n ding trouwens slagpen? :) wist ik niet...
Een langere bout erin draaien klinkt eigenlijk best té makkelijk... Ik durf ook niet te zeggen of het kan, want volgens mij is het schroefdraad in het vliegwiel niet diep genoeg :) .
 
Een vliegwiel verwijderen met een gewone poelietrekker is ook geen goed idee heb ik zelf eens (duur) geleerd :X

hpim01973fu.jpg


Dat dingetje wat erop zit geschoeft heb ik daarna gemaakt om het resterende deel eraf te halen... had ik inderdaad beter direct kunnen doen B| Maarja ik dacht een poelietrekker is veel sneller en makkelijker |(
 
Een vliegwiel verwijderen met een gewone poelietrekker is ook geen goed idee heb ik zelf eens (duur) geleerd :X

http://img158.imageshack.us/img158/6262/hpim01973fu.jpg ((Afbeelding))

Dat dingetje wat erop zit geschoeft heb ik daarna gemaakt om het resterende deel eraf te halen... had ik inderdaad beter direct kunnen doen B| Maarja ik dacht een poelietrekker is veel sneller en makkelijker |(
Jaah, dat heb je dan zeker met poulietrekker met 2 poten gedaan?? Dat zijn echt al ondingen, zeker voor dat tere spul zoals die gietijzeren rommel die je daar aan puin hebt getrokken ;)
 
18 x 1.5 bout haal je hem zo mee los. Net hier ook gedaan.

Kun jij tellen hoeveel tanden het startmotor tandwiel en het vrijloop tandwiel hebben? Mijn ketting staat met een nieuwe ketting nog veel te slap, dus ik vermoed dat er een verkeerd tandwiel op zit.
 
ik ga er bij foto's nooit meteen van uit dat dat foto's van TS zijn...mss heeft ie wel gegoogled op "vliegwiel"..


nope, tis een foto van mijn motor zoals die er nu bijstaat.... :(


ga zo ff naar de ijzerhandel voor een bout *D , ff proberen :}


zal dan gelijk even voor je tellen, maar dat kan ik vanavond later past posten (zit nu op mijn werk en daar staat de motor ook, na 17.00 uur geen internet meer ;( )

wie niet waagd wie niet wint, en verliezen doe ik er toch niet zo veel mee :+
 
Anders een zaak die in landbouwvoertuigen doet, daar hebben ze ook lomp grote bouten in grof en fijn draad. Ooit nog eens zo'n ding bij Kamps de Wild (importeur van Claes enz) gekocht om de poulie van mijn XR500R te verwijderen.
Was een paar gulden en werkte fantastisch.
 
je kan toch ook gewoon een nieuwe vliegwieltrekker kopen ? bij je motorzaak. dingen kosten 'bijna" niks

al geprobeert : nee meneer verkopen we niet.
- kunt u me zeggen waar ik ze wel kan kopen?
# jawel hoor, maar die kosten ongeveer 150 euro B| (tuurlijk.......niet)

en wie heb ik gebeld?? twee in z'meer, 3 in Den Haag en 1 in poeldijk.

namen lijkt me niet nodig....
 
kreeg net een mailtje van jeremy (elmo's place) met een briljant idee *O* :}
als niets lukt, kan ik altijd nog de achteras gebruiken })
dit schijnt de perfecte maat te zijn.
tja je moet er maar opkomen, alleen zie ik het niet zo zitten om nou ook nog es mijn achteras te slopen -O-
 
perfect *O* :} maareehh is het schroefdraad wel M18 ??? anders heb ik er niet veel aan

enneh je hebt mail

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/377961/d2a51e90199b61ddcd14241d96c62958 (Afb020.jpg)​
 
Terug
Bovenaan Onderaan