vliegwieltrekker gezocht voor 11.00 morgenochtend(17-10)

Rubbere Ronnie

MF veteraan
28 jan 2004
4.754
35
in de buurt van Enschede
halle mensen, ik moet een vliegwiel van een blok afhalen maar krijg hem met geen mogenlijk eraf.
Is er iemand in de buurt van eindhoven die toevallig zo'n ding heeft liggen die ik even kan lenen.
Heb al bij meerdere winkel gevraagt of ze er een verkopen maar steeds niks.
Het moet er een zijn van diameter 16mm

alvast bedankt
 
tis een beetje een beun oplossing, maar steek je vliegwiel ff rondom de kruk tap ff heet met een brander. geeft daarna rondom ff een gecontroleerde tik met een kunsstof of loden hamer.

dan wil ie nog wel ns losspringen. :)
 
Vóór 11:00 kan ik je niet helpen :N
Maar als je de motor op een aanhangertje zet, en om pakweg 11:45 op het werk bij mij staat, dan wil ik 'm wel ff lostrekken voor je.
Paul heel erg bedankt voor je aanbod. Nadeel is alleen dat het vliegwiel op een motorblok zit welke olie lekt. Enige manier om deze bij jou te krijgen is hem achter in mijn auto stoppen maar dan zit mijn auto onder de olie. En aangezien ik het vliegwiel heb verkocht voor 30 euro vind ik dit risico te groot voor dat beetje geld. Mijn enige mogelijkheid is dat ik een trekker kan lenen en gem hier in de garage eraf trekt. Eventueel kan ik wel een borg achterlaten als ik hem mag lenen van je. Begrijp uiteraard ook dat je gereedschap niet wilt uitlenen.
 
Paul heel erg bedankt voor je aanbod. Nadeel is alleen dat het vliegwiel op een motorblok zit welke olie lekt. Enige manier om deze bij jou te krijgen is hem achter in mijn auto stoppen maar dan zit mijn auto onder de olie. En aangezien ik het vliegwiel heb verkocht voor 30 euro vind ik dit risico te groot voor dat beetje geld. Mijn enige mogelijkheid is dat ik een trekker kan lenen en gem hier in de garage eraf trekt. Eventueel kan ik wel een borg achterlaten als ik hem mag lenen van je. Begrijp uiteraard ook dat je gereedschap niet wilt uitlenen.


plastic zak eronder leggen of het blok in een bak zetten en dan achter in je auto ?
 
Paul heel erg bedankt voor je aanbod. Nadeel is alleen dat het vliegwiel op een motorblok zit welke olie lekt. Enige manier om deze bij jou te krijgen is hem achter in mijn auto stoppen maar dan zit mijn auto onder de olie. En aangezien ik het vliegwiel heb verkocht voor 30 euro vind ik dit risico te groot voor dat beetje geld. Mijn enige mogelijkheid is dat ik een trekker kan lenen en gem hier in de garage eraf trekt. Eventueel kan ik wel een borg achterlaten als ik hem mag lenen van je. Begrijp uiteraard ook dat je gereedschap niet wilt uitlenen.

Dat is het probleem ook helemaal niet, maar ik weet niet exact welke draad er in je vliegwiel zit, en aangezien ik bést wel wat trekkers heb zou ik ook niet weten wat ik je mee kan geven.
En natuurlijk, écht fijn vind ik het niet om gereedschap uit te lenen :N
Maar als je het vliegwiel voor 30 euro verkocht hebt, en je moet daarvoor 2X op en neer naar Weert rijden, kun je dan niet béter 10 min overwerken bij je baas :? dík 120km benzine en 3 uurtjes werk voor dit minieme restbedrag lijkt me toch écht niet de moeite.......
 
Dat is het probleem ook helemaal niet, maar ik weet niet exact welke draad er in je vliegwiel zit, en aangezien ik bést wel wat trekkers heb zou ik ook niet weten wat ik je mee kan geven.
En natuurlijk, écht fijn vind ik het niet om gereedschap uit te lenen :N
Maar als je het vliegwiel voor 30 euro verkocht hebt, en je moet daarvoor 2X op en neer naar Weert rijden, kun je dan niet béter 10 min overwerken bij je baas :? dík 120km benzine en 3 uurtjes werk voor dit minieme restbedrag lijkt me toch écht niet de moeite.......
Ik snap wat je bedoelt maar compleet voor het geld doe ik het ook niet.
de koper heeft een vliegwiel die een slag heeft en zit er behoorlijk om te springen.
Ik wil hem graag helpen maar niet ten koste van mijn eigen auto
Daarnaast is het geen 120km benzine hoor.
Ik woon tegenwoordig in leende, en dat is eerder 15km diesel ;)
Maar ik weet niet wat je hebt, maar het is 16mm doorsnee wat er in gaat, alleen weet ik niet wat voor draad.
 
Ik snap wat je bedoelt maar compleet voor het geld doe ik het ook niet.
de koper heeft een vliegwiel die een slag heeft en zit er behoorlijk om te springen.
Ik wil hem graag helpen maar niet ten koste van mijn eigen auto
Daarnaast is het geen 120km benzine hoor.
Ik woon tegenwoordig in leende, en dat is eerder 15km diesel ;)
Maar ik weet niet wat je hebt, maar het is 16mm doorsnee wat er in gaat, alleen weet ik niet wat voor draad.

Tja, de spoed v/d draad weet ik ook niet uit m'n hoofd....., die zal ik toch écht op moeten meten.........
Als er 16mm in gaat (as of iets dergelijks) lijkt me dat dit de inwendige boormaat is.
De actuele draad is dan iets van 18/19 mm diameter.
En euhhh, 2X op en neer Leende/Weert lijkt me toch écht wel meer als 15 km hoor :+
 
Tja, de spoed v/d draad weet ik ook niet uit m'n hoofd....., die zal ik toch écht op moeten meten.........
Als er 16mm in gaat (as of iets dergelijks) lijkt me dat dit de inwendige boormaat is.
De actuele draad is dan iets van 18/19 mm diameter.
En euhhh, 2X op en neer Leende/Weert lijkt me toch écht wel meer als 15 km hoor :+
heb eigenlijk even niet stilgestaan dat ik natuurlijk 2x heen en weer moet, dan word het wel even iets meer km dan ik oorspronkelijk dacht.
Dit word mij toch wel iets te gortig, moet ik er zo geld bij toeleggen O-)
daar begin ik niet aan hahaha.
 
Als je nou nog in Holten woonde.
Ik heb de hele verzameling ook wel.


Ander iedee,

Heb je in Leende geen landbouwmachanisatie bedrijf?
Die gebruiken dat spul ook voor trakroren en wielen van wagen, met een goede 3 pot poelietrekker moet het eventueel ook lukken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan