Vloeibaar rubber uit een busje??? Wie weet..

DeMotorduvel

MF veteraan
16 feb 2008
4.694
335
Hey,

Ik wil iets bijzonders doen met mijn onderkuip, die nu nog lelijk in de verf zit en waar ik een leuke oplossing voor zoek. Ik had een idee van een soort anti-steenslagspray, maar die blijven doorgaans erg zacht (plakkerig) en dat is dus niet ideaal. Maar, een soortgelijk rubberige matzwarte laag is dus wel wat ik zoek.

Nu is mijn vraag, weet iemand misschien of er een soort opspuitrubber of plastic bestaat?
Ik denk dan aan een spuitbus met opgeloste rubber (of iets soortgelijks) dat je ergens op kan spuiten, dat uithard en dan een slagvaste rubberachtige laag achter laat... Bij voorkeur zwart natuurlijk.

Ik kan me voorstellen dat het met name bij streetfighters wel gebruikt zou worden, maar wie kan me vertellen wat het is, en waar het eventueel te koop/bestellen is...?

Alvast bedankt en groetens,
T
 
Laatst bewerkt:
Ik weet dat er bij automaterialenzaken busjes te koop zijn met een soort antisteenslagcoating.
Blijft elastisch en is overschilderbaar.
Elastisch, dus niet superzacht. Moet ook niet keihard worden anders gaat het scheuren.
Als dat niet uitmaakt zou je tectyl kunnen pakken.
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Bedankt voor de input. Ik heb bij Tectyl het idee dat het een beetje plakkerig blijft, dat heb ik eens gehad toen ik leidingen van een auto wilde coaten, het bleef plakkerig en was niet zo'n succes. Wat ik echt bedoel is een dun laagje rubber, of rubberig, dat droog is, misschien uit een busje dat ik op de onderkuip kan spuiten.

Raamkit is idd te lastig om aan te brengen, dan wordt het net papier machee.
Het hoeft niet spiegelglad te zijn, maar ook weer niet zo dik erop.

Sikaflex ken ik niet, zal het eens uitzoeken.
En Motip lijkt het ook niet te hebben, net even gezocht op hun site.

Ideeen?

Thanx,
T
 
Overspuitbare undercoating is wat jij bedoelt het blijft flexibel maar is wel kurk droog en geeft niet af.
Het geeft een sinasappel structuur na droging en is in verschillende kleuren.
 
Misschien wel bruikbaar spul: zelfklevend schuimstrip, bedoeld voor op wanden en muren van o.a garages om een openslaande autodeur op te vangen.

Ik kocht in een Duitse supermarkt-aanbieding voor 10 euri een rolletje van 200x20 centimeter Edition Autotür-Schutzleiste omdat het er zo lekker soepel uitziet, met het idee dat ik er wel iets nuttigs mee kan. Nog niet mee geëxperimenteerd. Zo op het oog lijkt het laagje mij ruim 3mm dik.

De kleur is iets donkerder dan middelgrijs.

Ik vind het enigszins lijken op isolatie-behang.

* Natuurlijk heb ik er nog geen idee van of het urenlang spat/sproei-waterbestendig is in buitenlucht.

Op de wikkel staat:
========
- zelfklevend
- bekleedt en beschermt
- stootabsorberend
- * afwasbaar
- op maat snijdbaar (knipbaar)

Optimale bescherming voor Uw autodeur tegen lakschade; hoogwaardige zachtschuimmat met wrijfsterke oppervlaktelaag; gemakkelijke hechting op droge, vaste en schone ondergronden zoals pleisterwerk, hout, metalen stangen enz., enz., door zelfklevende rug; niet verwerken bij temperaturen lager dan 5GrC.
========

De site van die tuning-spullen ligt in onderhoud, opent momenteel onvoldoende.

Wel 2 plaatjes opgespoord:
PM0002_S.jpg
04070_Schutzleiste_DET.jpg
 
Laatst bewerkt:
je motor vol met purschuim spuiten mischien |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |(

:Y _O-
Naah, beter van niet, bekleden met een schuimlaagje is zeer zeker niet wat ik bedoel, maar toch bedankt voor de input, waardeer ik wel. Ehm, soms heb je wel eens zo'n griplaag op gereedschap enzo, een dun laagje zwart rubber, zoiets zou je eigenlijk zelf moeten kunnen maken, dat is ongeveer wat ik bedoel. Ken je zo'n laagje rubber als uit bandenplak setjes? Ongeveer zoiets, dat idee een beetje, maar dan uit een busje ofzo.

Ik zal er toch nog eens over blijven broeden, wat ik precies in gedachten heb ziet er echt super uit daar ben ik van overtuigd, echt niet als een ratbike ofzo, alleen de chemicals ontbreken nog |( Maar, iemand nog een idee?

Mzzlz
T
 
Ik val een beetje in herhaling want ze staan ook in het grote gsxf forum, maar voor wie daar nooit op kijkt... Ik heb het met zwarte Valvoline Tectyl gedaan, wat een super spul!

Het resultaat 1...

full
 
ik was gister de zolder aan het opruimen (pasen :z ) en ik kwam een blikje bandenzwart tegen. Dat was vroeger van die troep die je op je banden kon smeren zodat ze er van buiten met het minimale profiel toch als nieuw uit zagen. Het blikje (ik geloof van valvoline) geeft aan dat het rubberverf is wat ook zelf enigszins elastisch is en blijft. Weersbestendig. Misschien is dat te proberen ? Kost nie veul denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan