Vloeibare pakking bij nieuwe koppakking ?

Hans50

MF veteraan
4 feb 2008
3.561
0
Susteren
www.westsidebiker.de
Ik heb van mijn RF900 de cilinderkop en cilinder verwijderd omdat een paar kleppen en een zuiger vernieuwd moeten worden.
De restant pakkingdelen die op kop en cilinder achterblijven zijn zwart en enigzins rubberachtig en flexibel dus voor mij lijken het wel overblijfselen van vloeibare pakking.
Vraag is dan ook of dit daadwerkelijk resten van vloeibare pakking kan zijn of worden nieuwe kop- en voetpakking ''droog'' gemonteerd ?.
Doe dit werk niet dagelijks ( eigenlijk nooit ) dus ik hoop op advies van de deskundigen op MF.
 

Beunhaas86

MF veteraan
14 aug 2005
3.137
0
Twente
Die zwarte resten zijn van de oude pakking, daar zit standaard een dun laagje op, dat is eigenlijk al de vloeibare pakking.

Die oude zwarte resten moet je dus verwijderen, maar dat gaat vaak erg lastig. Je kan eventueel een goed vlakke houtbeitel gebruiken, maar werk wel voorzichtig ivm krassen!! Dus goed plat houden. Als je dr een dikke kras in maakt ben je verder van huis.
 

Hans50

MF veteraan
4 feb 2008
3.561
0
Susteren
www.westsidebiker.de
x7 en Beunhaas86 bedankt, zal sowieso voorzichtig te werk gaan en geen krassen maken ( wilde ik toch al niet ). Weet nu dat ik geen vloeibare hoef te gebruiken dus als ik alle spullen binnen heb kan ik gaan sleutelen.
 

TLRboy

MF veteraan
27 okt 2002
3.130
0
46
Nijmegen
Er is van Loctite een speciale spuitbus te koop bij Brezan o.i.d.
Gasket remover dat werkt uitstekend.!!

succes
 

nico35

Die hard MF'er
21 apr 2004
307
0
50
sweetlake
Bezoek site
Met scotch bright restanten verwijderen, het helpt ook als je het Sc-Br even in de thinner gooit, wordt de boel meteen lekker ontvet. Verder je koppakking er "droog" op leggen, en kruislings de bouten aan draaien en daarna op het juiste aanhaal moment vastzetten.
 

[email protected]@

MF veteraan
8 okt 2004
11.821
751
60
nijmegen
kruislings is alleen van toepassing op een EENcilinder, bij meercilinders werk je altijd van binnen naar buiten, dus in het midden beginnen, daarna een links, kruisen 2 rechts , naar boven3 rechts, kruisen 4 onder links enz.....
hiermee voorkom je dat de pakking naar binnen wordt geperst en gaat "stuiken", dus dat er een vouw in komt
 

nico35

Die hard MF'er
21 apr 2004
307
0
50
sweetlake
Bezoek site
kruislings is alleen van toepassing op een EENcilinder, bij meercilinders werk je altijd van binnen naar buiten, dus in het midden beginnen, daarna een links, kruisen 2 rechts , naar boven3 rechts, kruisen 4 onder links enz.....
hiermee voorkom je dat de pakking naar binnen wordt geperst en gaat "stuiken", dus dat er een vouw in komt

Yup das duidelijk kruisend werken _O- :W
 

Gieliovd

MF veteraan
12 jun 2006
2.518
1
33
Omg. Alkmaar
Hij bedoelt denk ik als je een kop hebt met 8 bouten, dat je eerst de middelste 4 een beetje aandraait om rustig kruislings de buitenste mee te gaan pakken. Zo dus voorkomen dat je de pakking naar binnen perst.

Niet handig om eerst midden vast te zetten en dan de rest, dan kan het nog wel eens krak zeggen.
 

x7

MF veteraan
23 aug 2006
7.942
0
Erica
Volgorde en aanhalings moment staat in de wphb en als je die niet heb
: www.megaupload.com/?d=93ER2Z1C
 
Laatst bewerkt:

nico35

Die hard MF'er
21 apr 2004
307
0
50
sweetlake
Bezoek site
Hij bedoelt denk ik als je een kop hebt met 8 bouten, dat je eerst de middelste 4 een beetje aandraait om rustig kruislings de buitenste mee te gaan pakken. Zo dus voorkomen dat je de pakking naar binnen perst.

Niet handig om eerst midden vast te zetten en dan de rest, dan kan het nog wel eens krak zeggen.

Ja dat had ik al begrepen, het was een positief bedoelde opmerking. Ik werk inderdaad met 1 cylinders. Het basispricipe is hetzelfde, alleen de manier van aandraaien moet bij 4 cylinders inderdaad op die manier gedaan w0rden
 

Hans50

MF veteraan
4 feb 2008
3.561
0
Susteren
www.westsidebiker.de
Iedereen bedankt, met al deze raadgevingen en WPH kom ik een heel eind verder. Is alleen wachten op spullen nu en zouden er toch problemen onstaan sta ik uiteraard open voor jullie hulp.
 

tito1984

Die hard MF'er
2 mrt 2007
376
0
34
Etten-Leur
vloeibare pakking is nutteloos bij een koppakking de compressie blaast dat namelijk ertussenuit en dan zou misschien de aanhaalmomenten niet meer gehaald worden....
 

Hans50

MF veteraan
4 feb 2008
3.561
0
Susteren
www.westsidebiker.de
vloeibare pakking is nutteloos bij een koppakking de compressie blaast dat namelijk ertussenuit en dan zou misschien de aanhaalmomenten niet meer gehaald worden....

Thanks, ook aan alle anderen voor de nuttige tips.
Als ik alles goed voor elkaar krijg laat ik dit wel weten, zoniet ook natuurlijk......
Kan ff duren want ik wil en hoef er geen haastklus van te maken.