Vloeibare pakking

Vloeitoei is echt het laatste redmiddel wat je op zo'n plek aan wil brengen.

Zoek eerst de nodige passende onderdelen, er is altijd wel iets te vinden waardoor je vloeibare pakking niet hoeft te gebruiken.
En in jouw geval, kijk eens heel goed naar je kraan en vooral; de aanlegvlakken.
Controleer vooral de kraan of ie nog wel 'recht' is. Als het aanlagvlak krom is getrokken door vorige eigenaren en hun onkunde, verlies je crusiale druk op de afdichtingsring/pakking en krijg je het circus nooit dicht.
 
zoals hierboven door @guzzigek beschreven.. vloeibare pakking en benzine is geen goede combinatie, vooral als de vloeibare pakking onvoldoende is uitgehard (vrij van benzinedampen)
 
japparts ff bellen joh . Niet gaan klooien met vloeibare pakking .
Ze hebben afdichtingen voor de Z250 kan me niet voor stellen dat de jouwe er niet tussen zit .
Kan me voorstellen dat de pakking gaar is na 37 jaar .
 
Nee werkt niet daar er maar weinig "vloeibare" pakkingen zijn die tegen continu in aanraking met benzine kunnen .
De meeste laten het afweten na een tijdje .
Ik heb eens een extra benzinetank achterin gehad, daar waren niet-benzinebestendige rubbertjes gebruikt voor de ontluchting. Na een paar maanden kanonhard geworden, en dus lekken. Omdat ik het met spoed moest fixen heb ik vloeibare pakking gebruikt om die rubbertjes af te dichten. Hebben maximaal 24 uur kunnen droger voordat ik de boel in gebruik nam, de rubbertjes ondertussen besteld.

Lang verhaal kort, tot ik de tank wegdeed heeft het zo gefunctioneerd. Rubbertjes liggen nog ergens in m'n stelling... Toegegeven, beluchtingsaansluitingen staan niet continu in contact met benzine, maar toch.
 
Zo ziet de pakking onder t kraantje er uit.

Onder de twee boutjes zitten ook nog twee pakkingringen. Voor deze kun je geen vloeibare pakking gebruiken.

kawasaki-er250a1-z250t-1983-canada-fuel-tank_bigkae054511b_7612.gif
 
Als 92055B zijn werk goed doet dan zijn 92022A waarschijnlijk (metalen) sluitringen.
Rubber o-ringen zou je ook zo kapot draaien met de schroef, tenzij ze aan de binnenkant gemonteerd zouden worden, maar zo staat het niet op de tekening.
 
Terug
Bovenaan Onderaan