Vloeibare pakking

Motorsmurf

MF veteraan
24 mrt 2003
17.235
1.755
Winkel (Noord Holland)
Ik heb vloeibare pakking nodig. Maar welke is de beste en niet al te duur? Iemand een idee welke ik het beste kan gebruiken?





p.s. sorry als dit topic hier niet thuis hoort ik zat namelijk te twijfelen tussen hier of techniek......
 
Waarvoor wil je het precies gaan gebruiken :?
Ik heb net een tube gekocht voor de uitlaatpoort van mijn brommer maar je had verschillende hittebestendigheidstemperaturen. De laagste was 6,95, de hogere 11,95 en de hoogste (van een ander merk) was 4,95.
Het betreft: Super Help, Hi-Tech Black Silicone (Gasket Maker).
 
ga naar een willekeurige automaterialen zaak en vertel daar waarvoor het is. dan geven ze je wel wat je nodig hebt.
 
:^

overigens gebruik ik het alleen in combinatie met de oude pakking...nooit alleen vloeibare pakking...weet niet of het wat uit maakt maar toch...

Dus je smeerd alles 2 keer onder :?
- 1 laag vloeibare pakking ?
- dan plak je je oude pakking erop ?
- dan nog een afdicht laag ?

Het is handiger om alleen maar 1 laag vloeibare pakking te gebruiken hoor :)
 
Vloeibare pakking.Heeft menig blokje naar de kloten geholpen.Ik gebruik het zelf altijd op plekken waar nodig alhoewel het niet nodig zou MOETEN zijn.Heel erg DUUUUUUUN gebruiken.De eerste keer dat ik mijn cil.koppen met vloeibare pakking monteerde kwam ik het door de hele fiets tegen.Gaat ook graag in oliekannaaltjes zitten en zeg dan maar dag met je handjes.Toen ik alles lostrok zaten de schilfers pakking zelfs op mijn bigend.Autoshops hebben allerlei soorten liggen.
 
Blue silicone van loctite
Mits dun aangebracht en 24 uur laten drogen-> no problem.

Zou er trouwens zoiets bestaan waarmee je (dure) cylinderpakkingen kan recycleren? (Een 'zilver' laagje aanbrengen en weer -tig euro gespaard)
 
ach ik zou gewoon lekker originele pakkingen installeren. en als het dan niet past door bijvoorbeeld beschadigingen (dus dat je een lek houd) laten slijpen... vloeibare prut is nergens te vinden in mijn 'knutselwerkjes'
 
bij sommige motoren moet je vloeibare pakking gebruiken omdat er simpelweg geen pakking voor bestaat, zoals het kleppendeksel bij mijn motor bijvoorbeeld....
 
bij sommige motoren moet je vloeibare pakking gebruiken omdat er simpelweg geen pakking voor bestaat, zoals het kleppendeksel bij mijn motor bijvoorbeeld....

ja moet je maar een echte motor gaan rijden!






neh geintje. zou niet eens weten wat je precies rijdt ;) tja, dan kan je er inderdaad niet onderuit. ben ik gelukkig nog niet tegen gekomen, heb het namelijk niet in huis ;)
 
bij sommige motoren moet je vloeibare pakking gebruiken omdat er simpelweg geen pakking voor bestaat, zoals het kleppendeksel bij mijn motor bijvoorbeeld....

Kun je dan niet beter zelf een pakking snijden?
Zo verschrikkelijk moeilijk is dat nu ook weer niet.
 
..curil...zeer goede afdichting......dun aanbrengen op schone vlakken..

net als vele andere vloeibare pakkingen, geldt ook voor deze......als er teveel aangebracht is en minuscule 'druppels' worden tussen de pasvlakken weggedrukt, worden deze in het gehele blok meegenomen.....
Grootste nadeel....verstopping van het oliefilter.

:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan