Vloeistof drupt uit uitlaat

FreerkR6

Rookie
28 jan 2006
12
0
Veenwouden
Hallo,

Ik heb een vraag, bij mijn Yamaha R6 uit 1999 drupt vloeistof (waarschijnlijk water o.i.d.) bij de aansluiting tussen het spruitstuk en de einddemper. Op het punt waar ze aan elkaar gekoppeld zijn. De kleur is gewoon doorzichtig. Is dit normaal of wat kan het anders zijn? Wanneer de motor eenmaal op temperatuur is, waarschijnlijk door verdamping, heb ik geen last van dit probleem. Is het gewoon onschuldig? Zoals je wel eens ziet dat er bij koud weer bij auto's water uit de uitlaat drupt? Dat het niet bij het uiteinde van mijn einddemper eruit komt, maar bij het aansluitstuk?

Alvast bedankt! :)
 
regelmatig hebben uitlaten daar idd een afwatering. als hij veel in de regen staat of je maakt vaak korte ritjes wil nog wel eens water in je uitlaat verzamelen. en om te voorkomen dat hij meteen weg roest maakt de fabrikant dan een gaatje. dit is de enige manier van niet gasdicht zjin die is toegestaan. maar kan ook gewoon zijn dat de aansluiting stuk is. maar dat water in je uitlaat komt kan natuurlijk altijd gebeuren.
 
Zoiets vermoedde ik al. Het koppelstuk is in orde, alleen loopt een heel klein beetje water bij langs. Kan zijn dat er op dit punt een klein gaatje zit, zodat de uitlaat niet van binnen verrot. Zou een beetje zonder van mijn Laser zijn :P Wanneer de motor eenmaal warm is, heb ik er geen last van. Dus nergens om zorgen over te maken! :)
 
Zoiets vermoedde ik al. Het koppelstuk is in orde, alleen loopt een heel klein beetje water bij langs. Kan zijn dat er op dit punt een klein gaatje zit, zodat de uitlaat niet van binnen verrot. Zou een beetje zonder van mijn Laser zijn :P Wanneer de motor eenmaal warm is, heb ik er geen last van. Dus nergens om zorgen over te maken! :)

Mijn originele uitlaat heeft gewoon een afwateringsgaatje in de pijp zitten, vlakbij waar hij op de link pijp aansluit, heb in het begin ook wel eens gedacht HUH :? was dat nou, een plasje onder de pijp? mareh, dat hoort zo dus
 
Sinds vandaag ben ik dus de trotse eigenaar van mijn Yamaha R6 :) .. Heb mijn motorrijbewijs nog niet.. Maar toch even de motor aangehad zeg maar ;) .. En toen ik terug kwam, lag er een klein plasje met vocht, water dus, onder. Dus ik schrok :P ..
Ik moet bijna voor mijn rij-examen, dus in de komende weken preventief mijn olie verversen, oliefilter, luchtfilter, remblokjes vernieuwen en vertanding vernieuwen (is bijna aan vervanging toe).
 
Sinds vandaag ben ik dus de trotse eigenaar van mijn Yamaha R6 :) .. Heb mijn motorrijbewijs nog niet.. Maar toch even de motor aangehad zeg maar ;) .. En toen ik terug kwam, lag er een klein plasje met vocht, water dus, onder. Dus ik schrok :P ..
Ik moet bijna voor mijn rij-examen, dus in de komende weken preventief mijn olie verversen, oliefilter, luchtfilter, remblokjes vernieuwen en vertanding vernieuwen (is bijna aan vervanging toe).

Das condens, omdat de motor dan nog niet helemaal warm is, voor je olie wisselt is het trouwens aan te raden de olie effe op temperatuur te laten komen, hierdoor word ie dunner en loopt dus makkelijk uit alle hoeken en gaatjes van je blok
 
Als je weet dat er bij de verbranding van een liter benzine een liter condens vrijkomt is het niet zo gek dat er water uit de uitlaat komt.
Dit condens is een belangrijke reden waarom korte ritjes zo slecht zijn voor een motor, het aanwazige condens krijgt zo geen kans te verdampen en hoopt zich op in de motor en de uitlaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan