Vloek rust op M-F, weer een op zijn BEK....

Als ik de motor op z'n zijkant parkeer, hoop ik drie dingen:

1. Zelf onbeschadigd...
2. Motor onherstelbaar...
3. Voor 12 september (nieuwwaarde regeling)...
...En liefst niet door mijn schuld...

Kleine schades kosten alleen geld (Ook bij all risks door verlies van no-claim en eigen risico), dus als het dan toch gebeurt, dan graag een flinke schade aan de fiets, volledig vergoed door de verzekering...

In de situatie van the saint: Gelukkig nog met je RF en niet met een nieuwe (je wilde binnenkort toch ook iets anders?) en een kleine schade...
 
Kleine tip, heb een soort van plastic telefoondraad rond mijn schijfrem slot, gewoon de lus achter je koppelingshendel en klaar is klara
 
Kleine tip, heb een soort van plastic telefoondraad rond mijn schijfrem slot, gewoon de lus achter je koppelingshendel en klaar is klara

Ik duw altijd het tasje van het schijfremslot tussen een kabelsteun bij het contactslot1. Werkt ook wel.
 
Maar met ee n deuk in mijn ego bedoel ik meer in het vertrouwen in mijn eigen stuurkunsten.

Ik ben ook niet zielig, maar meer stom.
Hopelijk is ie volgende week weer gemaakt, en dan hebben we het nergens meer over.

Als ik het zo lees, had het niet veel met je eigen stuurkunsten te maken, maar meer met een schrikreactie die ieder normaal mens heeft. Kan dus gewoon gebeuren. Niet lang over nadenken gewoon opstaan en weer doorgaan.
 
Kleine tip, heb een soort van plastic telefoondraad rond mijn schijfrem slot, gewoon de lus achter je koppelingshendel en klaar is klara
Heb ik ook... Zo'n leuke feloranje kabel op een groene Kawa... Al een keer gehad dat het slot tegen de klauw aan hing, terwijl ik het slot juist aan de voorkant van de schijf had gehangen... Ook stond de fiets anders dan ik hem had neergezet.... Blijkbaar wilde iemand er zo mee weglopen en het (kawa groene) schijfremslot gemist... Toen maar zo'n kabeltje gehaald, om ook evt. motorshoppende vrienden duidelijk te maken dat het ding op slot staat... Meestal aan de remhendel of gasgreep, vanwege stuurslot... Rechterschijf is beter toegankelijk op stuurslot...

Kabeltje kostte vorig jaar 6,95 bij Motoport en valt echt wel op.... Dus goeie koop als je bang bent dat je je schijfremslot vergeet... :)
 
ik heb trouwens wel een keer gezien dat een (moto-guzzi) rijder weg reed bij een tankstation met zijn standaard nog uit

Heb ik ook wel eens gedaan toen ik nog op een shadow reed. Uiteindelijk ga ik die automatisch inklappende standaard van mijn duc toch nog waarderen :)
 
Heb ik ook wel eens gedaan toen ik nog op een shadow reed. Uiteindelijk ga ik die automatisch inklappende standaard van mijn duc toch nog waarderen :)

Bij honda vinden ze dat blijkbaar te low-tech en monteren ze een sensor die de ontsteking om zeep helpt, indien je de 1ste versnelling inschakeld als je standaard nog is uitgeklapt.

Het mag wat kosten.... ;)
 
Bij honda vinden ze dat blijkbaar te low-tech en monteren ze een sensor die de ontsteking om zeep helpt, indien je de 1ste versnelling inschakeld als je standaard nog is uitgeklapt.

Het mag wat kosten.... ;)

Niet alleen Honda. Ook Suzuki. En ik denk zo'n beetje wel alle merken behalve Ducati toch ?
 
Goh, ik vandaag ook nog ff klooien, ik gauw om half acht nog ff naar de AH, beetje stress, wil wegrijden, ook schijfrem slot vergeten, heb een halve meter met m'n voorwiel geschoven, niet op m'n bek. Maar je vergeet dat stomme ding ook zoooow gauw!! Bij m'n NX ga ik toch een opvallendere oplossing zoeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan