Vlotter gewicht

Dark0z

MF veteraan
12 feb 2006
1.434
134
Ik wil m'n vlotter vervangen van m'n ktm (dellorto phm 38 carburateur), maar nu kan ik kiezen uit 3 gewichten: 6.5, 8.5 and 12.5gram. Maar in mijn carburateur zit een 6.8gram. Welke zou ik nu moeten nemen en wat voor verschil zou het geven als ik nu een lichter gewicht heb en/of een zwaarder gewicht?
 
Die ik kan vinden zijn allemaal voor de Dellorto PHM... Voor welke maat 38mm, 40mm dat weet ik niet alleen. De vlotter die in een PHm gaat is uitwisselbaar met redelijk wat Dellorto's, dus de maat lijkt mij wel goed te zitten. Alleen heb ik geen idee wat standaard is voor in een 38mm carburateur.
 
Laatst bewerkt:
is het vlotter nivo niet op de gebruikelijke manier af te stellen.
dus door een lip te verbuigen.
als dit niet kan, lijkt mij dat het verschil in gewicht nodig is om het brandstofnivo af te stellen.
 
Laatst bewerkt:
Jawel, maar het lipje is al zo verbogen dat ik hem niet knap recht krijg zonder dat ding te beschadigen (denk ik). Hij lipje staat nu schuin op de naald. Ben bang dat door de trillingen het niveau uiteindelijk zal veranderen. Het lipje hoort gewoon plat op de kop van de naald te liggen, toch?

En ik vind het raar dat ik een 6.8gram heb terwijl ik alleen maar andere kan bestellen. En in een dellorto PHM 40 gaat een 8.5 gram. En omdat ik al op sproeier 210 zit, wat redelijk hoog is vind ik zelf, vroeg ik mij af of het misschien aan een te lichte vlotter licht?
 
Laatst bewerkt:
met sproeier 200, stationair 48 en naald K51 was ik op de dyno gegaan en de air/fuel meter sloeg geeneens uit :S. Ik ben van K5 naar K51 gewisseld op advies van brouwer motors. Maar daardoor is hij veel te arm gaan staan, want daarvoor had ik nergens last van behalve dat hij slecht/niet startte als hij warm was.

Ik ben nu terug gegaan naar K5 naald, sproeier 210 en stationair sproeier 54 en hij rijdt een stuk feller/beter en start goed (na afstellen van vlotter)

motor wilt onderin nog wel eens inhouden en/of uitvallen als ik korte stootjes gas geef. Moet binnenkort nog even op de testbank
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan