Vlotter strooomt over. Kawa EL250

Snijworst

MF'er
12 aug 2015
69
3
Er is een tijd geleden een flesje toevoeging aan de brandstof toegevoegd. Toeval of niet, maar nu stroomt er brandstof uit de overloopslangetjes van de carbs.

De rechter heb ik kunnen oplossen door het opendraaien van het schroefje aan de onderkant van de carb om zo de boel door te spoelen, en dat heeft geholpen, de linker carb heeft hetzelfde probleem, maar daar helpt een beetje doorspoelen niet.

Wat kan ik nog doen, anders dan de carbs te verwijderen en open te schroeven...?
 
Er is een tijd geleden een flesje toevoeging aan de brandstof toegevoegd. Toeval of niet, maar nu stroomt er brandstof uit de overloopslangetjes van de carbs.

De rechter heb ik kunnen oplossen door het opendraaien van het schroefje aan de onderkant van de carb om zo de boel door te spoelen, en dat heeft geholpen, de linker carb heeft hetzelfde probleem, maar daar helpt een beetje doorspoelen niet.

Wat kan ik nog doen, anders dan de carbs te verwijderen en open te schroeven...?

Goed spul he? Nu zijn je overloopslangetjes weer mooi open.

Soms helpt een tikje tegen de vlotterkamer om de vlotter zijn werk te laten doen, en soms niet.
 
Prima spul idd, toeval of niet, met dat spul loopt de el gelijkmatiger en start beter. Ik kan me indenken dat er nu prut in het "vlotterventiel" zit dat de goede werking in de weg zit, maar dan zou een beetje spoelen dat op moeten lossen lijkt me.

Gepast geweld dan eerst maar, uit- en inbouwen zou de laatste optie moeten zijn...

Thanx voor t meedenken alvast...
 
Ik zou toch even de carburateurs eraf halen en de boel goed schoonmaken/doorblazen, dan weet je in ieder geval dat het goed schoon is. Zou zonde zijn als het zo even goed is en dat de boel onderweg weer gaat lekken.
 
De vlotter aan de rechterkant is bereikbaar genoeg voor lichte dwang, de linkerkant niet echt.
Ik denk dat we dit weekend de schroevendraaiers maar eens uit t vet gaan halen, het is kennelijk niet anders... :-/
 
Aaangezien de El wat ouder is denk ik, kan het inderdaad geen kwaad om vlotternaaldjes te vervangen, heb bij een andere motor ook wat problemen gehad, bleef terugkomen dus vervangen.
 
Had pas daar ook last van ,van een lekkende carburateur , heb de vlotternaald plus zitting vervangen a 37€
Zag gisteren een filmpje op YouTube waar iemand met een wattenstaafje met wat polijst spul en een boormachine de zitting polijste
Was best een goed idee
 
Vanochtend de EL op bokjes gezet en de boel losgehaald. De laatste keer dat ik zoiets gedaan heb was een kleine 30 jaar geleden met mn Kreidler maar eigenlijk is er zoveel verschil niet.

Beide vlotterbakjes er onder vandaan gehaald en daarna door de brandstofslang blazen terwijl ik de vlotters voorzichtig omhoog duw; jawel één is niet dicht.

Het vlottertje losgehaald, de boel schoon gespoeld met een beetje remreiniger (kan niet zo'n kwaad denk ik...?) en het vlottertje weer op zn plek. Nog een keer blazen en nu blijkt de boel goed af te sluiten.

Bakjes er weer onder geschroefd, tankje even aankoppelen en de kraan open, juichjubel, de boel is dicht.

Alles bij elkaar een kleine twee uurtjes werk. Thanx voor t meedenken...
 
Terug
Bovenaan Onderaan