vlotterhoogte gsx750ez 1982

Hirsuta

MF'er
4 jul 2012
203
3
Ik ben bezig een suzuki gsx750ez uit 1982. De carburateurs zijn gereinigd en voorzien van nieuwe rubbers en pakkingen, vlotterhoogte gecorrigeerd (zie verderop), open luchtfilter en een dynojet set.

De motor start koud op de choke en snel gas geven en loslaten (blippen) gaat goed.

Het probleem:
zodra de motor op temp is slaat ie af. Te rijk volgens mij dus de mengselschroef een 1/2 slag terug, maar dat is geen oplossing, slaat weer af wanneer ie op temp is. Daarna moet ik wachten tot het is afgekoeld.

Nu zat ik te denken, bij het in elkaar zetten van de carbs zag ik dat de vlotter hoogte afweek van die in het wph: 18-19 mm gemeten; volgens het wph horen ze op 22,4 (+/- 1mm) te staan.
nog al een verschil? klopt dit?

Of zie ik iets over het hoofd en is er iets anders aan hand?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou beginnen om de carburateurs in te stellen zoals ze uit de fabriek gekomen zijn....als het WPH zegt dat het 22.4 moet zijn, dan zou ik daar maar eens mee beginnen!

Excuus voor de onduidelijkheid: ik heb de vlotterhoogte aangepast naar 22,4. daarna de carbs weer gemonteerd op de suus (ik heb het bij de vraag aangepast).
 
Over het algemeen is het zo dat als je de vlotterhoogte hebt afgesteld en je houdt de carbs op zijn kop dat dan de platte bovenkant van de vlotter evenwijdig ligt met het pasvlak van het vlotterbakje. Met deze instelling zit je bijna altyd behoorlijk in de buurt.

Wie zegt er btw dat de dynaset ook bij je open luchtfilters past? En als het zwabbiebabbie koekiemerk open filters zijn dan moet je vaak met kleinere als standaard sproeiers aan de gang want die dingen laten nauwelijks lucht door.

Kun je het stationair toerental niet gewoon wat hoger zetten?
Zijn je carbs onderling wel netjes synchroon gesteld?
 
om het topic af te ronden:
waarom de vlotterhoogte ooit was afgesteld op 18-19mm zal ik nooit weten....... en uit de reacties die ik heb gekregen verder ook niemand :)
de correcte hoogte is 22,4 (+/- 1mm) en rijd al dik 600 km prima.

iedereen iig bedankt voor zijn/haar reacties! *O*

gaat op slot :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan