Hirsuta
MF'er
- 4 jul 2012
- 203
- 3
Ik ben bezig een suzuki gsx750ez uit 1982. De carburateurs zijn gereinigd en voorzien van nieuwe rubbers en pakkingen, vlotterhoogte gecorrigeerd (zie verderop), open luchtfilter en een dynojet set.
De motor start koud op de choke en snel gas geven en loslaten (blippen) gaat goed.
Het probleem:
zodra de motor op temp is slaat ie af. Te rijk volgens mij dus de mengselschroef een 1/2 slag terug, maar dat is geen oplossing, slaat weer af wanneer ie op temp is. Daarna moet ik wachten tot het is afgekoeld.
Nu zat ik te denken, bij het in elkaar zetten van de carbs zag ik dat de vlotter hoogte afweek van die in het wph: 18-19 mm gemeten; volgens het wph horen ze op 22,4 (+/- 1mm) te staan.
nog al een verschil? klopt dit?
Of zie ik iets over het hoofd en is er iets anders aan hand?
De motor start koud op de choke en snel gas geven en loslaten (blippen) gaat goed.
Het probleem:
zodra de motor op temp is slaat ie af. Te rijk volgens mij dus de mengselschroef een 1/2 slag terug, maar dat is geen oplossing, slaat weer af wanneer ie op temp is. Daarna moet ik wachten tot het is afgekoeld.
Nu zat ik te denken, bij het in elkaar zetten van de carbs zag ik dat de vlotter hoogte afweek van die in het wph: 18-19 mm gemeten; volgens het wph horen ze op 22,4 (+/- 1mm) te staan.
nog al een verschil? klopt dit?
Of zie ik iets over het hoofd en is er iets anders aan hand?
Laatst bewerkt: