Vlotterhoogte stellen

High Impact

MF'er
25 nov 2003
46
0
Groningen
Hallo Allemaal,

Korte samenvatting: de carburateurs van mijn cb550 lekken.
Wat heb ik gedaan, vlotterhoogte juist ingesteld (dacht ik). Resultaat: Carbs lekken nog, en bovendien wil de motor niet meer starten. Dat ging al lastig, maar ik denk dat ie nu geen benzine meer krijgt. Ik heb alle vlotters moeten bijstellen namelijk. (dat vond ik al bijzonder). FF checken of ik het wel goed doe:

edit: vlotterhoogte 22 mm

full

misc


Zeg me dat ik gewoon iets fout doe....

thnx HI
 
Ik had gehoopt dat de foto duidelijk maakte hoe ik had gekeken, maar het kan duidelijker. Vanaf de punt van de vlotter naar de rand van de bak. Lucht in de benzine leiding blazen en dan precies het afdichtpunt zoeken.

Het zijn waarschijnlijk oude vlotternaalden dus ik kan er idd niet op vertrouwen. Het irriante is dat ik ze nu in een afwasteil heb staan.....en rarararaad het maar: ze lekken niet. Ook niet als ik ze wat scheef houdt.

btw Heb ze gesteld door het kleine armpje dat de vlotter aangrijpt bij te stellen. Niet goed?
 
Allright. Dat zal wel een stuk schelen met afdichten en benzine toevoer... (toevoer..raar woord) thanx!

Ik duik er meteen weer in. Als ie het doet, en ik de rem morgen nog fix kan ik eindelijk voor mn tweede rondje. Dan laat ik het weten... en zal ik nog es een piccie van de rest er bij gooien.
 
hey,

ik zit met het zelfde probleem, carb loopt over een motor wil ook niet starten.
heb een kawa er-5.
had de motorzaak al gebeld, en die had het ook over de vlotter hoogte,en die zei dat ie standaard 17 mm moest zijn, maar ik krijg het niet voor elkaar, en ga morgen met de carb heen. Zou je jou bevindingen mss effe op vertellen, mss heb ik er wat aan.

thanks :}
 
Als je een transparant slangetje op het aftapbuisje onderop je vlotterkamer steekt en je draaid dan het schroefje los, dan loopt er benzine door je slangetje. als je nu het slangetje omhoog houd langs je carb. dan zie je het niveau in het slangetje.
 
Nee. De vlotters moeten horizontaal met het pasvlak liggen op het moment dat het stiftje net aan zit.

Hmmm, heb je gezien hoe scheef ze liggen? Ik moet ze dus behoorlijk bijstellen. De voorkant ligt nu alleen op 22 mm. Heeft de PO dan zo enorm lopen kloten met de carbs? Kan ik me nauwelijks voorstellen. Vanaf de bovenkant vlotters tot aan de rand van de vlotterbak? raar.
 
Het is toch niet zo dat je in gemonteerde staat, je kraan toevallig in de stand PRI had staan? Dan lopen ze meestal over.
Nu lekken ze niet, klopt, neem aan dat je de tank niet aangesloten hebt, de werking van de kraan is er dus niet
 
Terug
Bovenaan Onderaan