vlotterhoogte

550fourpat

Rookie
31 aug 2004
12
0
Malle
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik de vlotterhoogte (volgens mij 22mm) moet meten en instellen van een cb550K bouwjaar 1978. Wat kunnen de gevolgen zijn als de vlotterhoogte niet goed is ingesteld?
 
Op je eerste vraag weet ik 't antwoord niet.
Maar als je de vlotterhoogte niet juist hebt afgesteld, is het zeer ws dat je 'm nooit echt goed aan het lopen krijgt. Hangt natuurlijk ook van de mate van afwijking af.
 
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik de vlotterhoogte (volgens mij 22mm) moet meten en instellen van een cb550K bouwjaar 1978. Wat kunnen de gevolgen zijn als de vlotterhoogte niet goed is ingesteld?
Hoogte is vaak vlotter tegen de naald laten rusten , niet ingedrukt.
Dan meten vanaf de vlotterbakrand tot aan de vlotter zelf.

En het niveau is ( voor zover ik weet ) van toepassing op een kleine gasschuifopening en minder op grote gasschuifopeningen.
Hoe lager hoe armer, hoe hoger het niveau staat hoe rijker.
 
Voor mijn carbs geldde dit :

float_height.gif


Staat op http://www.keihin-us.com/tune.htm
 
Er is een andere oplossing:
1) Zet de motor horizontaal op de middenbok.
2) neem een doorzichtig slangetje en sluit die aan op het aftappunt van de
carburateur
3) buig het slangetje naar boven en je kunt het vlotterniveau zien door
de benzinehoogte in het slangetje. Als ik me niet vergis (doe ik niet vaak O-) )
dan staat die hoogte in een servicemanual. Of er staat een merktekentje
aan de zijkant van de carburateur.
4) Uiteraard wel alle carburateurs op deze manier controleren.
5) Moet je de hoogte afstellen dan (helaas) toch de carburateurs demonteren
of misschien kan het via het demonteren van de vlotterbakken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan