Vlotterkamer carburateur XJ 900 voor winterstop leegmaken?

Ceth49

MF'er
Donateur
19 sep 2023
34
7
Beste Forumleden;

Vraag:
Ik heb een Yamaha XJ 900 S
Wat is beter; de motor elke maand een keer 15 min laten draaien om de benzine in de carburateurs door te spoelen
Dat is best een belangrijk OW, zeker met die E10 benzine ( Ik gebruik Shell V-power)

of is 't een optie de vlotterkamers leeg maken.

Ik heb op internet en in dit forum naar dit forum gezocht; maar niet niets gevonden

Lijkt mij een beste klus; omdat je er moeilijk bij kan.

Ik hoor graag van jullie
Groetjes
 
Aftanken met een premium benzine zoals al bijvoorbeeld Shell V-Power. Elk A benzinemerk heeft een premium benzine. Dan is er niets aan de hand. Althans dat is wat ik doe. Bovendien rij ik al nooit op E10.
Voordat er ethanol in de brandstof zat moest je bij een maandenlange stop ook de vlotterkamers aftappen. De lichte fracties in de benzine verdampen, en de zware willen niet ontsteken.
 
Dank voor de berichten en de tips

Bij mijn goldwing was aftappen vrijdag simpel; ik heb deze Yamaha xj 900 sinds kort;
Bij deze motor is alles compacter; als ik de carburateurs zo zag; leek 't mij lastig te doen.
Inmiddels weet ik, dat het te doen is.

Als ik alles overweeg, deze en andere reacties, denk ik dat het beste is V-power en 1 x per maand warm
draaien.
Dat was vroeger niet echt nodig en volstond aftappen v.d vlotterkamers.

Nu met die slechtere benzine ( oudere motoren) licht de zaak. anders.

Dank voor jullie tips en wetenswaardigheden.

m.vr.groet
 
Heb een Yamaha XJ 750 Maxim meer dan 30 jaar gehad.
Altijd tijdens de winterperiode aftanken met E5 / 98
Gewoon wegzetten. In mijn geval de garage en in het voorjaar de accu een dag achter de lader.
Bougies schoon maken en starten.
Dat is alles verder niets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan