Vluchtstrook rijden in de file

Je praat gevaarlijke idioten na en doet mogelijk zelf mee met een levensgevaarlijke trend. Dat levert je nu bonuspunten op. De geschiedenis heeft echter geleerd dat het dan soms toch slecht afloopt ("Das haben wir nicht gewusst").
Harde woorden zonder onderbouwing. Graag toch even doen, dan valt er voor mij (en anderen die meelezen) misschien nog iets te leren.
 
Op de motor moet je gewoon lekker je eigen gezonde verstand gebruiken en doen wat jij veilig vindt, ook als de regels dat op dat moment niet toelaten, die regels zijn gemaakt voor de massa's, op de motor ben je de uitzondering, en het meest kwetsbaarst in het verkeer, de meesten zullen het je niet kwalijk nemen om die reden, de agent die je wel bekeurd hierop is fout bezig, als je op een nette verantwoorde manier de regels overtreed hierom, de meesten zullen het echter laten, wat de andere useful idiot ervan vindt moet je koud laten, het gaat om jouw veiligheid en die van je medewegbruiker. (mijn 39 jarig stukje rijervaring in 38 landen van 102 kg tot 80 ton, doe er je ding mee)...
 
Laatst bewerkt:
Als iemand die regels puur vanwege de veiligheid overtreed (en het niet anders kan) ben ik het met je eens. Echter moet het niet zo zijn dat het veiligheids argument wordt misbruikt om sneller door het verkeer te geraken. In de meeste situaties zijn er hoogst waarschijnlijk meerdere manieren om voor die veiligheid te zorgen, waarvan sommigen binnen de regels vallen, sommigen er net buiten vallen en anderen er asociaal buiten vallen.
 
op de motor ben je de uitzondering

Juist omdat je de uitzondering bent moet je ook alleen gebruik maken van de uitzonderlijke mogelijkheden die je op de motor hebt. Dat is dus gebruik maken van het feit dat je een smal voertuig hebt dat prima tussen twee rijden auto's heen kan of tussen twee paaltjes door. Rijden over een vluchtstrook, busstrook, voorsorteerstrook voor een andere richting en meer van dat soort voorbeelden kunnen met een auto ook. En daarom kun je ze met de motor ook beter laten.
 
Harde woorden zonder onderbouwing. Graag toch even doen, dan valt er voor mij (en anderen die meelezen) misschien nog iets te leren.
Waarom moet alles uitgelegd worden? Als ik zeg: "als je van de trap af valt dan ben je gauw beneden", eis je dan ook een onderbouwing? En bij 1+1=2 ook?
 
Waarom moet alles uitgelegd worden? Als ik zeg: "als je van de trap af valt dan ben je gauw beneden", eis je dan ook een onderbouwing? En bij 1+1=2 ook?
Wat is dit nou weer, waarom zo aangevallen? Dat jij iets logisch vind, betekend nog niet dat het zo is en al helemaal niet dat een ander dat zo ziet. Daarnaast, ik "eis" helemaal niets! Ik vraag om een onderbouwing...

Als je tegen mij zegt dat ik idioten na doe en levensgevaarlijk bezig ben, zou ik toch graag willen weten wat dan zo levensgevaarlijk is. Wat is daar mis mee? Ik schrijf notabene nog dat ik beginnend motorrijder ben en vraag om een onderbouwing zodat ik (en anderen die meelezen) er van kan leren.
 
Wat is dit nou weer, waarom zo aangevallen? Ik "eis" helemaal niks! Ik vraag om een onderbouwing...

Als je tegen mij zegt dat ik idioten na doe en levensgevaarlijk bezig ben, zou ik toch graag willen weten wat dan zo levensgevaarlijk is. Wat is daar mis mee? Ik schrijf notabene nog dat ik beginnend motorrijder ben en vraag om een onderbouwing zodat ik (en anderen die meelezen) er van kan leren.
Ok, wat dacht je nou zelf toen je voor het eerst tussen die rijen auto's doorreed (de Socratische methode).

Toch niet "heerlijk, dit is het nou waarvoor ik ben gaan motorrijden" (of wel, ze bestaan echt!); was je misschien erg bang zoals ik, maar dacht je iets van "even doorbijten, het moet zo, dus zo is het goed"?
 
Laatst bewerkt:
Wat is dit nou weer, waarom zo aangevallen? Dat jij iets logisch vind, betekend nog niet dat het zo is en al helemaal niet dat een ander dat zo ziet. Daarnaast, ik "eis" helemaal niets! Ik vraag om een onderbouwing...

Als je tegen mij zegt dat ik idioten na doe en levensgevaarlijk bezig ben, zou ik toch graag willen weten wat dan zo levensgevaarlijk is. Wat is daar mis mee? Ik schrijf notabene nog dat ik beginnend motorrijder ben en vraag om een onderbouwing zodat ik (en anderen die meelezen) er van kan leren.
Ik zeg dat niet (maar het is wel zo :+), maar je brengt het wel erg agressief voor een beginneling, die alleen maar kan herhalen wat hij van iemand anders heeft gehoord. En als er dan weer iemand anders iets anders beweert, ga je er tegenin (ook nog zonder onderbouwing).
 
Dan denk ik dat voortaan (als enige motorrijder, ze zullen me wel uitlachen) maar netjes achteraan sluit. Het kost volgens mij 240 euro en als oom agent daar geen probleem van maakt dan loop ik het risico liever niet. Bedankt voor jullie inbreng, groetjes een beginnende motorrijder (nog een half jaar en dan ben ik van mijn A2 af)

Begeef mij niet op de vluchtstrook, tenzij echt nodig door gevaarlijke situatie of pech.
soms heb ik geen zin om altijd tussen het verkeer in te gaan, zeker als het korte vertragingen zijn. Of als het verkeer iets sneller dan stapsvoets gaat, dan blijf ik gewoon met het andere verkeer meerijden en begeef ik mij niet tussen de verkeer.

Edit: of ik een echte motorrijder ben of niet? hmm, 2 wielen, check, verbrandigsmotor check, helm en wat andere kledingstukken = verantwoord check, heb een roze pasje (niet mijn kleur eigenlijk), met A erop check, ben een paar keer gevallen = heb ervaring met brokken maken check,
zwaai of geef andere motorrijders die ik gezien heb (soms let ik er niet op, veiligheid eerst) check,

Conclusie: het zou kunnen dat ik een normale motorrijder ben.... maar daar zijn de meningen natuurlijk verdeeld....
 
Laatst bewerkt:
Als iemand die regels puur vanwege de veiligheid overtreed (en het niet anders kan) ben ik het met je eens. Echter moet het niet zo zijn dat het veiligheids argument wordt misbruikt om sneller door het verkeer te geraken. In de meeste situaties zijn er hoogst waarschijnlijk meerdere manieren om voor die veiligheid te zorgen, waarvan sommigen binnen de regels vallen, sommigen er net buiten vallen en anderen er asociaal buiten vallen.
Er zijn landen waar je een boete krijgt als je te langzaam rijdt, en daardoor gevaarlijke situaties kunt veroorzaken, bv als je geen snelheid kunt houden in berggebieden, of op rondwegen in drukke steden, zware en oversize voertuigen en doorgaand verkeer in bv de vs en canda worden daarom geacht om gewoon flink snelheid aan te houden in de linkerbaan, (trucks en campers overdag tot zo'n 10 miles boven de maximum snelheid, en oversize langer dan 35 meter moeten altijd op de linkerbaan blijven en snelheid houden, zo'n 130-140) zodat je het in en uitvoegend plaatselijk verkeer niet hindert, in bergachtige gebieden dien je snelheid te maken voordat het bergop gaat, (op snellere motoren wordt er ook van je verwacht dat je niet in de rechterbaan loopt te sukkelen), doe je dat niet dan kan de politie je daarop aanspreken, het is een interpretatie waar in andere landen het overtreden van de regels wordt getraind ten behoeve van de verkeersveiliheid, en in Nederland als asociaal kan worden omschreven.
 
Juist omdat je de uitzondering bent moet je ook alleen gebruik maken van de uitzonderlijke mogelijkheden die je op de motor hebt. Dat is dus gebruik maken van het feit dat je een smal voertuig hebt dat prima tussen twee rijden auto's heen kan of tussen twee paaltjes door. Rijden over een vluchtstrook, busstrook, voorsorteerstrook voor een andere richting en meer van dat soort voorbeelden kunnen met een auto ook. En daarom kun je ze met de motor ook beter laten.
Op de motor "moet" je niks als het om jouw eigen veiligheid gaat, dat kun je het beste zelf beoordelen, die twee paaltjes zitten niet te appen achter het stuur en hebben ook niet het verkeersinzicht of het besef hoe vlot ze jou op je motorfiets onder een vrachtwagen kunnen drukken, je staat onderaan de voedselketen, dus ben je verantwoordlijk voor je eigen beslissingen, die mensen die vinden dat het prima kan komen jou echt geen fruitmandje brengen.
 
Laatst bewerkt:
Op de motor "moet" je niks als het om jouw eigen veiligheid gaat, dat kun je het beste zelf beoordelen, die twee paaltjes zitten niet te appen achter het stuur en hebben ook niet het verkeersinzicht of het besef hoe vlot ze jou op je motorfiets onder een vrachtwagen kunnen drukken, je staat onderaan de voedselketen, dus ben je verantwoordlijk voor je eigen beslissingen, die mensen die vinden dat het prima kan komen jou echt geen fruitmandje brengen.

Wel hoor. Ook op de motor onder aan de voedselketen moet je je gewoon aan de regels houden.
Daarom kun je maar beter heel goed leren anticiperen en voorzichtig doen als je tussen de file doorrijdt.

Van mij mag je gewoon over de vluchtstrook rijden als je dat wil, de reden (veiligheid in jouw geval) zal me zelfs worst wezen.
Wat je van mij dan ook 'moet' doen, is de straf (een boete in dit geval) zonder gemopper accepteren.

Maar daar hebben de 'ik bepaal mijn eigen regels wel' mensen vaak nogal moeite mee. Jou ken ik verder niet hoor, voordat ik teruggeslingerd krijg 'dus je zegt dat ik zeg...'
 
Dag allen,
Ik rijd weleens met de motor vanuit Utrecht Science park naar huis, dan moet ik de A27 richting Almere hebben. Hiervoor moet ik twee maal achter elkaar op de weefstrook rechts blijven rijden. Deze staan erg graag vast met verkeer dat niet naar de A27 onderweg is. Ik zag veel motorrijders rechts over de vluchtstrook rijden dus ik ben dat ook maar gaan doen. Links langs de auto's is natuurlijk levensgevaarlijk want daar rijdt het verkeer sneller en veel mensen willen daar in-/uitvoegen. Ik weet dat de vluchtstrook gebruiken verboden is, maar wat zijn jullie ervaringen ermee? Het simpele argument "zij doen het ook!" is natuurlijk niet erg waardevol. Wat doen jullie in zulke situaties? Zien agenten het door de vingers of krijg je gewoon een prent?
Ik wil per se niet achteraan in de file staan. Kan ik dat in de gegeven situatie alleen vermijden door over de vluchtstrook te rijden Dan zal ik dat zeker doen. Natuurlijk wel zo dat, wanneer het gevaar is afgewend, ik de vluchtstrook weer verlaat. Dus niet meteen een kilometer op de vluchtstrook pakken omdat je er toch al op zit,
O-).

Ben weleens aangehouden door een (motor)agent en mijn visie op respectvolle wijze uitgelegd. De man gaf me geen bekeuring en ik wenste hem een fijne dag toe.

Als hij mij wel een bekeuring had gegeven Dan heb ik dat ook te respecteren en laat ik het voorkomen. Dat loont wel voor een honderdje of vier. Haal ik bij de rechter bakzeil dan is dat vervelend maar zou zijn mijn toekomstig handelen niet veranderen, al kost het de volgende keer € 3.915,-. Intereseert me niets. Wil geen sitting duck zijn.

Is ook een beetje hoe je overkomt en hoe je je opstelt. Schreeuwerige motor, schreeuwerige natuur en voorkomen werken vaak in het nadeel. Je geeft respect en hoopt het terug te krijgen.

Lang geleden ging het een keertje mis. Ik liep, genietend van een kroket, door het rood zo in de armen van een agent. "Als je erom vraagt, dan krijg je een prent waren zijn letterlijke woorden". Aangeven dat ik hem echt niet had gezien wuifde hij bruusk en grof weg. De bekeuring werd geschreven en ik moest me legitimeren. ik had echter niets bij waar mijn naam op stond en dat vertelde ik de man. " Dan ga je mee, brieste hij"! Toen verloor ik mijn geduld en smaalde dat zijn chef wel onder de indruk zou zijn. "Geen legitimatie en door rood licht gelopen" dat zijn niet de minste vergrijpen. Ik zag aan zijn kop dat hij spijt had en hij murmelde wat. Laat die pitkar maar komen, ik ben de rest van de middag vrij was mijn respons. Dat Wilde hij niet en probeerde zonder gezichtsverlies te vertrekken. Daar ging hij maar ik had de prent al te pakken. Heb succesvol bezwaar tegen de bekeuring gemaakt omdat " een verkeerslicht voor voetgangers niet driekleurig is".

De meeste agenten zijn redelijk. Daar kun je jr voordeel mee doen.
 
Dan denk ik dat voortaan (als enige motorrijder, ze zullen me wel uitlachen) maar netjes achteraan sluit. Het kost volgens mij 240 euro en als oom agent daar geen probleem van maakt dan loop ik het risico liever niet. Bedankt voor jullie inbreng, groetjes een beginnende motorrijder (nog een half jaar en dan ben ik van mijn A2 af)

Kost beduidend meer.
 
Ik wil per se niet achteraan in de file staan. Kan ik dat in de gegeven situatie alleen vermijden door over de vluchtstrook te rijden Dan zal ik dat zeker doen. Natuurlijk wel zo dat, wanneer het gevaar is afgewend, ik de vluchtstrook weer verlaat. Dus niet meteen een kilometer op de vluchtstrook pakken omdat je er toch al op zit,
O-).

Ben weleens aangehouden door een (motor)agent en mijn visie op respectvolle wijze uitgelegd. De man gaf me geen bekeuring en ik wenste hem een fijne dag toe.

Als hij mij wel een bekeuring had gegeven Dan heb ik dat ook te respecteren en laat ik het voorkomen. Dat loont wel voor een honderdje of vier. Haal ik bij de rechter bakzeil dan is dat vervelend maar zou zijn mijn toekomstig handelen niet veranderen, al kost het de volgende keer € 3.915,-. Intereseert me niets. Wil geen sitting duck zijn.

Is ook een beetje hoe je overkomt en hoe je je opstelt. Schreeuwerige motor, schreeuwerige natuur en voorkomen werken vaak in het nadeel. Je geeft respect en hoopt het terug te krijgen.

Lang geleden ging het een keertje mis. Ik liep, genietend van een kroket, door het rood zo in de armen van een agent. "Als je erom vraagt, dan krijg je een prent waren zijn letterlijke woorden". Aangeven dat ik hem echt niet had gezien wuifde hij bruusk en grof weg. De bekeuring werd geschreven en ik moest me legitimeren. ik had echter niets bij waar mijn naam op stond en dat vertelde ik de man. " Dan ga je mee, brieste hij"! Toen verloor ik mijn geduld en smaalde dat zijn chef wel onder de indruk zou zijn. "Geen legitimatie en door rood licht gelopen" dat zijn niet de minste vergrijpen. Ik zag aan zijn kop dat hij spijt had en hij murmelde wat. Laat die pitkar maar komen, ik ben de rest van de middag vrij was mijn respons. Dat Wilde hij niet en probeerde zonder gezichtsverlies te vertrekken. Daar ging hij maar ik had de prent al te pakken. Heb succesvol bezwaar tegen de bekeuring gemaakt omdat " een verkeerslicht voor voetgangers niet driekleurig is".

De meeste agenten zijn redelijk. Daar kun je jr voordeel mee doen.


Ik snap je bericht en je visie. Ik begrijp hem, maar kan het er helaas niet mee eens zijn.

Twee dingen zwart gemaakt.

1) hoe lang ben je in de praktijk de achterste in een file? 12? 14 seconden?
Als je vanaf moment 1 gewoon gelijk doet wat je mag, namelijk tussen de linker en rechter baan door rijden, los je jouw 'probleem' direct op. Er is dus gewoon een legale en redelijk veilige manier om jouw angst op te lossen. Je kiest voor een illegale (en zeker niet per se veiliger dan filteren) wijze. Het is mij een raadsel waarom je dat als prima omschrijft. Jouw gevoel van 'dit is veilig en dat niet' mag nooit reden zijn om zelf regels te gaan bepalen. En dat brengt me op het 2e punt

2) Ik vind het sportief dat je zegt dat je een boete zal respecteren. Ik neem aan omdat je weet dat vluchtstrook niet mag, en dat je dan een boete erbij vindt horen. Tegelijkertijd zeg je in dezelfde zin 'maar ik laat het voorkomen'. ?? Dan respecteer je de boete toch eigenlijk helemaal niet? Aanvechten doe je als je denkt dat je onrecht is aangedaan, als het niet klopt wat er gebeurd is. Een boete respecteren is niet 'niet schelden tegen de agent en netjes blijven, maar achteraf gewoon aanvechten'.
Ik zou nog dieper teleurgesteld zijn in de Nederlandse rechtspraak als er een rechter is die jouw vluchtstrookboete nietig verklaart 'omdat ik het niet veilig vind om de achterste in de file te zijn'. Ik geloof ook niet dat er een rechter is die hierin trapt. Jouw persoonlijke gevoel mag nooit reden zijn om zelf regels te bepalen. Ja het mag wel, maar dan is zon boete terecht, dus niet aanvechten.
 
Ik snap je bericht en je visie. Ik begrijp hem, maar kan het er helaas niet mee eens zijn.

Twee dingen zwart gemaakt.

1) hoe lang ben je in de praktijk de achterste in een file? 12? 14 seconden?
Als je vanaf moment 1 gewoon gelijk doet wat je mag, namelijk tussen de linker en rechter baan door rijden, los je jouw 'probleem' direct op. Er is dus gewoon een legale en redelijk veilige manier om jouw angst op te lossen. Je kiest voor een illegale (en zeker niet per se veiliger dan filteren) wijze. Het is mij een raadsel waarom je dat als prima omschrijft. Jouw gevoel van 'dit is veilig en dat niet' mag nooit reden zijn om zelf regels te gaan bepalen. En dat brengt me op het 2e punt

Ik geef toe dat het niet vaak voor komt maar heb tot op heden twee maal een situatie meegemaakt waar het niet mogelijk was om tussen de auto's door te filteren (laatste keer stonden een grote besteller en een luxe auto daarvoor veels te dicht op elkaar). Als je Dan in de schemer in druk verkeer de laatste in de rij bent pak ik een stuk vluchtstrook. Regels moeten worden bezien in het licht van de situatie wat mij betreft.

2) Ik vind het sportief dat je zegt dat je een boete zal respecteren. Ik neem aan omdat je weet dat vluchtstrook niet mag, en dat je dan een boete erbij vindt horen. Tegelijkertijd zeg je in dezelfde zin 'maar ik laat het voorkomen'. ?? Dan respecteer je de boete toch eigenlijk helemaal niet? Aanvechten doe je als je denkt dat je onrecht is aangedaan, als het niet klopt wat er gebeurd is. Een boete respecteren is niet 'niet schelden tegen de agent en netjes blijven, maar achteraf gewoon aanvechten.

Ik heb de beslissing van de agent in kwestie te respecteren wanneer ik de boete krijg, dat is iets anders. Je hebt niet voor niets de mogelijkheid om bezwaar aan te tekenen. Ik Ben een nette chauffeur en een prent wanneer ik eens 4 kilometer te hard rijdt, daar hoor je me niet over. Motorrijder in inherent gevaarlijk maar wanneer ik door eigen toe doen val, heb ik daar meer vrede mee Dan dat ik aan gort wordt gereden door een appende taxi-chauffeur. Ik pak Dan de vluchtstrook al kijkt een agent toe, interesseert me niet. Alleen ik waak over mijn veiligheid in het verkeer, niemand anders.

Ik zou nog dieper teleurgesteld zijn in de Nederlandse rechtspraak als er een rechter is die jouw vluchtstrookboete nietig verklaart 'omdat ik het niet veilig vind om de achterste in de file te zijn'. Ik geloof ook niet dat er een rechter is die hierin trapt. Jouw persoonlijke gevoel mag nooit reden zijn om zelf regels te bepalen. Ja het mag wel, maar dan is zon boete terecht, dus niet aanvechten.
Heeft niets te maken "met intrappen". Stront daar kun je intrappen. Gaat om de situatie en het verhaal. Een goede agent begrijpt dat en een goede rechter eveneens waarmee ik niet wil zeggen dat je per definitie in het gelijk moet worden gesteld.

Regels omdat het Regels zijn gespeend van specifieke omstandigheden en redelijkHeid zit in de " befehl ist befehl hoek". Kun je niets mee.
 
Laatst bewerkt:
Maar het vluchtstrookverbod is geen 'regel omdat het regel' is. Er zit een hele duidelijke reden achter waardoor dit verbod er is voor jouw geval.
Jouw argument staat wettelijk gezien gewoon niet boven de bedoeling van die (strenge) regel, wat jij daar persoonlijk en humaan gezien ook van vindt.

Als persoonlijke verhalen per situatie bekeken gaan worden en er subjectief geoordeeld mag worden, gaat er vroeg of laat compleet misbruik van worden gemaakt. Iedereen voelt zich dan in zijn gelijk gesteld, maar wat jij genoeg reden vindt, vindt een ander onzin. Een rechter zit er om de wet te toetsen aan de situatie, niet om persoonlijke omstandigheden te wegen. Om dit alles te voorkomen, en om het werkelijke doel van een pechtstrook altijd voorop te stellen, mag en zal een rechter hier nooit intrappen. Een rechter zal, net als jij en ik, wel soms in stront trappen.
 
Wel hoor. Ook op de motor onder aan de voedselketen moet je je gewoon aan de regels houden.
Daarom kun je maar beter heel goed leren anticiperen en voorzichtig doen als je tussen de file doorrijdt.

Van mij mag je gewoon over de vluchtstrook rijden als je dat wil, de reden (veiligheid in jouw geval) zal me zelfs worst wezen.
Wat je van mij dan ook 'moet' doen, is de straf (een boete in dit geval) zonder gemopper accepteren.

Maar daar hebben de 'ik bepaal mijn eigen regels wel' mensen vaak nogal moeite mee. Jou ken ik verder niet hoor, voordat ik teruggeslingerd krijg 'dus je zegt dat ik zeg...'
Nee je kent mij niet, en ik jou niet, ik ben er op getraind om mijn eigen inschattingsvermogen toe te passen indien dat mijn en jouw verkeersveiligheid bevorderd en daarmee mensenlevens te redden, als jouw dat worst is dan beperk je jezelf alleen maar binnen je eigen denk en ervarings vermogen, en dat is prima als je daarmee tevreden bent, doe het ermee, ik deel alleen mijn ervaring, en eigen professionele mening.
 
Waarom is jouw professionele mening niet inmiddels de nieuwe regel dan, als je het feitelijk bij het rechte eind hebt?
 
Ik geef toe dat het niet vaak voor komt maar heb tot op heden twee maal een situatie meegemaakt waar het niet mogelijk was om tussen de auto's door te filteren (laatste keer stonden een grote besteller en een luxe auto daarvoor veels te dicht op elkaar). Als je Dan in de schemer in druk verkeer de laatste in de rij bent pak ik een stuk vluchtstrook. Regels moeten worden bezien in het licht van de situatie wat mij betreft.

2) Ik vind het sportief dat je zegt dat je een boete zal respecteren. Ik neem aan omdat je weet dat vluchtstrook niet mag, en dat je dan een boete erbij vindt horen. Tegelijkertijd zeg je in dezelfde zin 'maar ik laat het voorkomen'. ?? Dan respecteer je de boete toch eigenlijk helemaal niet? Aanvechten doe je als je denkt dat je onrecht is aangedaan, als het niet klopt wat er gebeurd is. Een boete respecteren is niet 'niet schelden tegen de agent en netjes blijven, maar achteraf gewoon aanvechten.

Ik heb de beslissing van de agent in kwestie te respecteren wanneer ik de boete krijg, dat is iets anders. Je hebt niet voor niets de mogelijkheid om bezwaar aan te tekenen. Ik Ben een nette chauffeur en een prent wanneer ik eens 4 kilometer te hard rijdt, daar hoor je me niet over. Motorrijder in inherent gevaarlijk maar wanneer ik door eigen toe doen val, heb ik daar meer vrede mee Dan dat ik aan gort wordt gereden door een appende taxi-chauffeur. Ik pak Dan de vluchtstrook al kijkt een agent toe, interesseert me niet. Alleen ik waak over mijn veiligheid in het verkeer, niemand anders.


Heeft niets te maken "met intrappen". Stront daar kun je intrappen. Gaat om de situatie en het verhaal. Een goede agent begrijpt dat en een goede rechter eveneens waarmee ik niet wil zeggen dat je per definitie in het gelijk moet worden gesteld.

Regels omdat het Regels zijn gespeend van specifieke omstandigheden en redelijkHeid zit in de " befehl ist befehl hoek". Kun je niets mee.
Een goede agent heeft daar absoluut begrip voor, de redelijkheid van de omstandigheden kunnen soms noden tot het maximaal gebruikmaken van de rijweg, ook als het je niet gegund wordt, je hebt er altijd die graag regeltjes volgen omdat ze daarin een stukje schijn zekerheid vinden, doe wat jij goed acht, meer dan je best kun je niet doen, ook voor een ander.
 
Een druk op de knop en de vluchtstrook wordt een spitsstrook en dan is het wel OK?

Vanaf dat moment wordt geacht dat iedereen andere spelregels gaat toepassen.

Ermee eens zijn is iets anders dan inzien en erkennen dat het niet mag, en de reden daarvoor begrijpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan