Vmax going turbo

Beetje pissed over de prijs van het boren van cilinders...

Prijzen van 80 tot 100 euro per cilinder en dan nog niet weten wat het totaal gaat kosten.

Omdat het een V blok is en niet 90 graden gaat het meer kosten door het uitklokken. :(
 
Beetje pissed over de prijs van het boren van cilinders...

Prijzen van 80 tot 100 euro per cilinder en dan nog niet weten wat het totaal gaat kosten.

Omdat het een V blok is en niet 90 graden gaat het meer kosten door het uitklokken. :(

Waar laat je hem boren / (flex)honen dan???

Ik weet dat Jan Smit (www.jspp.nl) 150 euro rekend voor het boren en (flex)honen van 4 cylinders in lijn.

Ik snap dat een V-blok meer werk is.

Succes in ieder geval.

:W Frans
 
hoeveel moet ie groter Niels :9
zal ik ff rond vragen hier in de buurt?


flexhonen Frans _O- _O-
;) doe je alleen om weer n patroontje voor de veren om in te lopen op de cil.wand te krijgen ................daar ken je niet goed cylindrisch (parallel/rond) mee honen na het boren
:W
 
hoeveel moet ie groter Niels :9
zal ik ff rond vragen hier in de buurt?


flexhonen Frans _O- _O-
;) doe je alleen om weer n patroontje voor de veren om in te lopen op de cil.wand te krijgen ................daar ken je niet goed cylindrisch (parallel/rond) mee honen na het boren
:W
Hij weet ook alles he. ;)
 
hoeveel moet ie groter Niels :9
zal ik ff rond vragen hier in de buurt?


flexhonen Frans _O- _O-
;) doe je alleen om weer n patroontje voor de veren om in te lopen op de cil.wand te krijgen ................daar ken je niet goed cylindrisch (parallel/rond) mee honen na het boren
:W
2mm erbij en het is een 72 graden V blok.
En kom zo op 1260 cc uit ipv de 1198 wat weer het opspoolen bevorderd.

Daardoor gingen ineens de kosten omhoog omdat het geen 4 in lijn of 90 graden blok was.

Ben ook eindelijk achter de spelingsmaat van de zuigers.
De boormaat van JE is de uiteindelijke maat blijkt :X
Tot in tegenstelling van een revisiebedrijf B|
 
Laatst bewerkt:
Moet ff wete of het blok met cilinders opgespannen kan worden vanuit de hoofdlager boring met n soort span as, das dan n stukje makkelijker kantelen.
Zijn alle hoofdlager boringen gelijk? is er ruimte om evt die span as door te steken voor het opspannen.

Anders moet ie op n hoektafel wat weer meer werk is met uitklokken.

:W
 
Moet ff wete of het blok met cilinders opgespannen kan worden vanuit de hoofdlager boring met n soort span as, das dan n stukje makkelijker kantelen.
Zijn alle hoofdlager boringen gelijk? is er ruimte om evt die span as door te steken voor het opspannen.

Anders moet ie op n hoektafel wat weer meer werk is met uitklokken.

:W
ooowhja..... :Y




wat :? _O-
 
Laatst bewerkt:
Als je een rechte as ipv de krukas in de hoofdlager (zijn dus krukaslagers) kunt klemmen, dan kun je vrij makkelijk precies de goede hoek verdraaien voor het boren...

:W
 
Jeps en het zijn er 4 op deze krukas.
De carterhelften zijn open aan de zijkant dus kan de as door het blok heen.
Ik heb ook de oude lagerschalen nog om in te kunnen klemmen om het carter niet te beschadigen.
 
prijs bij van Rijn is 240E ex, als de hoofdlager grondboring maten allen gelijk zijn ivm span as, indien niet max 60E duurder.

Je zou zelf nog evt dymotrack kunnen bellen.
Jouw motor, onze kennis.
soms is die wat goedkoper maar heeft mindere apperatuur.


:W
 
Klinkt goed, maar de afstand word wat lastiger.Vooral omdat ik geen tijd heb overdag om langs te gaan.

En mindere apparatuur durf ik niet aan.
Zal je zien dat ze scheef boren :X

Ik informeer ook nog even rond, maar 320 euro is de laagste geweest mits er niks tegen zat en zou 2 weken minimaal duren.

Bedankt alvast voor het navragen.
 
ik zit toch regelmatig bij Ron in A'foort, ik ken evt. het blok wel eens op komen halen dan neem ik het wel me naar Haarlem.

hoofdlager kappen moet geinstalleerd zijn zonder lagers en aangehaald op moment, check ff of alle grondboringen zelfde diam. hebben (is weer n verassing minder)

:W
 
Is het een probleem dat de lagerkappen een onderdeel van het onderste carter zijn ?
 
Ik was ook 240,- kwijt maar dat was incl...maar dat was ook een makkelijke 4 in lijn..

Vaklui idd!! met de juiste machine's!!

full
 
Laatst bewerkt:
Is het een probleem dat de lagerkappen een onderdeel van het onderste carter zijn ?

denk 't niet, carters helemaal leeg halen en schoonmaken, pasvlakken met wet steentje, daarna aanhalen carterbouten op moment.........
 
Gsan je hebt mail.



Ziet er goed uit die werkplaats, Ron.
Daar durf ik mn spullen wel te leveren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan