Vmax, loopt vaak op 3 cylinders

RempageR1

Die hard MF'er
22 sep 2003
819
87
Zuid-Holland
Als vervolg op Ontstekingsprobleem (?) Vmax `85:

Sinds dit topic is het probleem erger geworden. Symptomen:
- Stationair loopt hij op 4 cylinders
- Tussen 2 en 6K toeren komt de 4e cylinder er af en toe bij (probleem is de cylinder links achter, cylinder 1) maar is meestal weg
- Hierboven lijkt hij er weer bij te komen
- Probleem is bij warm en koud.

Wat heb ik al gecontroleerd:
- Carburateur (nieuwe gasschuif membramen erin gezet), schoongemaakt.
- Bobines verwisseld (+ bougiedop en kabel), geen verschil. Zelfde cylinder blijft het probleem hebben
- Bougies verwisseld, geen verschil
- Compressie is goed
- Zit nieuwe luchtfilter in
- Bougiekap los en reserve bougie tegen blok, nette vonkjes.

Wie heeft er nog een goede ingeving? Ik zou het zo 1 2 3 namelijk niet meer weten...

Bedankt!
 
Dus ik met de motor naar m`n werk vandaag: Totaal geen vermogen. Liep wel redelijk maar als een 600-er. (flink aan het gas hangen had ik niet getest eergister)

Net de ontstekingscomputer uit elkaar gehaald, solderingen zagen er erg slecht uit, vol met kleine scheurtjes. Alles overnieuw gesoleerd -> hij gaat nu als de brandweer :D

Ik ben natuurlijk wel wat gewend met m`n R1, maar deze sleurt nu ook echt goed door, en dat nog zonder Vboost servo.

[me="RempageR1"]is blij, kan eindelijk weer rustig slapen en dankt een ieder die heeft meegedacht.[/me]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan