Vmax motorolie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

VmaxBob

Die hard MF'er
30 jan 2003
377
0
Groningen
In de manual van de max staat aanbevolen motor olie "SE", "SF" type of soortgelijk, zoals "SF-SE", "SF-SE-CC", "SF-SE-SD"" etc.
Nu heb ik 5 liter olie gekocht van EUROL, 10W-40 waarop staat "SJ-CF"
Volgens de olieboer geeft de 2e letter in het olietype (J) de kwaliteit van de olie aan en heb ik dus een betere kwaliteit dan is aanbevolen. :?
Tevens is 10W40 altijd een half-sysntheet, ondanks dat er op de bus synthetisch staat, aldus de verkoper :?
Heeft iemand hier verstand van?.. of doe ik weer veelste moeilijk en zit het wel goed met die olie... (ben bang dat ik me straks niet goed aan de voorschriften heb gehouden en motortje kapot)...
 
In de manual van de max staat aanbevolen motor olie "SE", "SF" type of soortgelijk, zoals "SF-SE", "SF-SE-CC", "SF-SE-SD"" etc.
Nu heb ik 5 liter olie gekocht van EUROL, 10W-40 waarop staat "SJ-CF"
Volgens de olieboer geeft de 2e letter in het olietype (J) de kwaliteit van de olie aan en heb ik dus een betere kwaliteit dan is aanbevolen. :?
Tevens is 10W40 altijd een half-sysntheet, ondanks dat er op de bus synthetisch staat, aldus de verkoper :?
Heeft iemand hier verstand van?.. of doe ik weer veelste moeilijk en zit het wel goed met die olie... (ben bang dat ik me straks niet goed aan de voorschriften heb gehouden en motortje kapot)...

Ik heb er geen verstand van, maar dit merk olie gooi ik nog niet in een oude aftandse grasmaaier!
Maarja, ik weet natuurlijk ook niet alles :+
 
Als de olie van dezelfde kwaliteit is als hun kettingspray :(
hij is goedkoop(baasje) en de bus doet veel beloven, maar verders is het nie veel.
GEWOON een gerenommeerd merk pakken , dat kost in eerste instantie wat meer .
 
Gebruik zelf Castrol SAE 10W-50 Vol synthetisch.

Werkt prima, en kun je bij Louis.de in 4 liter verpakking bestellen (is in duitsland goedkoper dan Nederland)

Waarschijnlijk nog te duur in verhouding tot je huidige rommel, maar wel het beste voor je blok & lagers

Doe er je voordeel mee.....
 
In de manual van de max staat aanbevolen motor olie "SE", "SF" type of soortgelijk, zoals "SF-SE", "SF-SE-CC", "SF-SE-SD"" etc.
Nu heb ik 5 liter olie gekocht van EUROL, 10W-40 waarop staat "SJ-CF"
Volgens de olieboer geeft de 2e letter in het olietype (J) de kwaliteit van de olie aan en heb ik dus een betere kwaliteit dan is aanbevolen. :?
niet dus...
is dat niet toevallig auto-olie?
heb es ergens gelezen, dacht een recente motor73, dat je niet moet denken dat een hogere letter beter is voor je motor-motorblok.... natte koppeling weetjewel.

er is nog een lettercombi waar je op moet letten... ben ff kwijt welke.

het specifieke artikel ben ik niet tegengekomen, maar kijk anders
hier, en vul "olie" in...

ik koop altijd Shell advance ultra... heb ook maar ruim 1 liter nodig :+
 
Gebruik zelf Castrol SAE 10W-50 Vol synthetisch.

Doe er je voordeel mee.....

Ehh, is 10W50 niet te dik?

Motorolie voor de motor moet inderdaad speciaal voor de motorfiets zijn ontworpen. Ofwel: er staat een motorfietsje oid op de fles afgebeeld.
Waar je ook leest, altijd luidt het einddevies: "beknibbel niet op olie, gooi het beste spul erin wat je kunt betalen. Voor oudere motoren moet je vaker verversen".

Ik koop Valvoline 10W40 halfsyntheet voor 5,50 per liter. Is kwaliteitsspul. Gooi het in al mijn motoren. Rijdt er prima mee, zomer en winter, watergekoeld en lucht gekoeld.
 
Tot 5 graden 10W40 boven 15 graden 20W50 , ertussen mogen beiden.
En het boekje schrijft half synteet voor.

3,5 liter verversen , 4,5 liter leeg blok + filter


Ik gebruik zelf Bel-Ray
 
Oma ziet er nog goed uit na 17 jaar....

In een Vmax gaat 4,5 liter. Bij mij zit er 20W-40 in.(Bel-Ray)

Die 4.5 liter gaat er in bij een motor revisie en nieuw oliefilter...Onder normale verversings intervallen gaat er 3.5 liter in. Met nieuw filter 3.7 liter.
Maar wat is beste olie voor de V-Max? Motul 5100 10-40 Ester Tech.?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan