VMAXlijst van het MF deel 5

Met dit mooie weer toch ff een lekker stukkie gereden...
E7FA6BC1-CC82-4D83-BD7A-2B37313D1513.jpeg
 
Ik heb nog wel een tip/aandachtspunt voor jullie.

Ooit gaan je voorbochten een keer rotten. Met de achterlijke dubbelwandige constructie. Wat ga je dan doen? Kijken voor een set originele die;
1; veels te duur zijn in mijn opinie.
2; weer dubbelwandig zijn.

Ik heb ooit gekozen voor een RVS set uit Engeland. Van Black Widow Exhausts.
Mooie set, perfecte pasvorm. En enkelwandig dus nooit geen gezeur meer.
Hier zitten alleen geen CO2 meetpunten in, maar dat nam ik voor lief. Paar jaar mee gereden, geen gezeur.

Nu heb ik de motor bij een gerenommeerde motortuner staan ivm mijn opgeboorde blok waar nu een ignitech unit op komt en daar volledig op afgesteld word. De tuner adviseerde mij om toch in elke bocht een co2 meetpunt te maken ivm het perfect kunnen afstellen. "Doe maar".
Nu blijkt dat hij deze punten erin gemaakt heeft dat de balanspijp in de uitlaat er voor de katsek*t in zat. Pijp zat er mooi tussen gelast...... zit aan weerszijden gewoon dicht. Dus dat heeft totaal geen effect, en volgens mij ook alleen negatieve punten. Dus let daar goed op bij het aanschaffen van aftermarket uitlaatbochten.
 

Bijlagen

  • IMG_3194 (Large).JPG
    IMG_3194 (Large).JPG
    138 KB · Weergaven: 5
  • IMG_3193 (Large).JPG
    IMG_3193 (Large).JPG
    125,4 KB · Weergaven: 5
Mm, als metaalbewerker zou ik die doorboren. Origineel zitten er ook gaten in de uitlaat en dat is niet voor niets,denk ik.
 
Ik rij nu alweer dik een jaar of 30 Vmax1200 en heb net een "nieuwe" '99 gekocht en ben donders happy met de Gen1.
Maarr...
Ik wil sowieso ooit nog een Gen2 in de garage maar die krengen blijven duur. |(
Nu zag ik laatst een Gen2 eindelijk een keer onder de €10K maar die had over de 100K/km gelopen...
Nu heb ik heel wat Gen1's gezien met 150K of zelfs 200K op de teller maar wat kan een Gen2 eigenlijk hebben?
 
Terug
Bovenaan Onderaan