VMAXlijst van het MF deel 5

Die zwarte waren nieuw, die zouden goed moeten blijven zitten :o de gele waren oud.

Ze zaten nog in de verpakking, misschien heeft René dat nog ergens liggen ?
Ik zoek al via Google maar kan het zo snel niet vinden, was een Hot Rod shop in Amerika.

[edit]Deze net al wel gevonden:
[edit]
Die zwarten heb ik er geen bij gekregen, die gelen zaten erop toen ik hem kocht. Ik zal rene wel eens een Apple sturen. Had ze wel ergens in een land gevonden maar kwam €55,- verzend kosten bij dat werd me wat te duur😂
 
De Avon Cobra 170/80B15. past er net op. Aan cardan zijde binnenin een ring van 3 mm tussen zetten anders schaaft de band net tegen de cardan behuizing aan.
Gemeten lijkt het 180 mm breed, maar het is een ballonband. Ik rij met achterband 2.8 tot 3.0 bar. Te weinig lucht erin merk je doordat de Max gaat zwabberen bij 180 km/h.O-)

image.jpg
 
Laatst bewerkt:
De Avon Cobra 170/80B15. past er net op. Aan cardan zijde binnenin een ring van 3 mm tussen zetten anders schaaft de band net tegen de cardan behuizing aan.
Gemeten lijkt het 180 mm breed, maar het is een ballonband. Ik rij met achterband 2.8 tot 3.0 bar. Te weinig lucht erin merk je doordat de Max gaat zwabberen bij 180 km/h.O-)

Bekijk bijlage 1712449
Poeeee dat is wel heel dicht... nooit problemen gehad ? Ivm uitzetten van de band ?
 
De Avon Cobra 170/80B15. past er net op. Aan cardan zijde binnenin een ring van 3 mm tussen zetten anders schaaft de band net tegen de cardan behuizing aan.
Gemeten lijkt het 180 mm breed, maar het is een ballonband. Ik rij met achterband 2.8 tot 3.0 bar. Te weinig lucht erin merk je doordat de Max gaat zwabberen bij 180 km/h.O-)

Bekijk bijlage 1712449
Netjes hoor :}
 

Godddnondeju die verzenden niet naar Nederland 😂😭
 
Band wordt alleen maar een fractie smaller en hoger als je snelheid maakt, uitzetten doet ie niet ;).

@ John: vraag anders even aan René om die gaasjes, zaten nog in de originele verpakking. Staat op het label waar ik ze gekocht heb, die verzenden wel naar Nederland (anders had ik ze ook niet gekregen ;) )
 
  • Leuk
Waarderingen: G-jo
Ja had rene al ge appt, hij ging ze proberen te zoeken.
Heb ook dat bedrijf in Lelystad gemaild en 3 andere bedrijven.
Komt vanzelf goed🥳
 
Ja had rene al ge appt, hij ging ze proberen te zoeken.
Heb ook dat bedrijf in Lelystad gemaild en 3 andere bedrijven.
Komt vanzelf goed🥳
Pik je voor nu toch even een panty uit de la van je vriendin. Werkt ook wel heel even
 
Pik je voor nu toch even een panty uit de la van je vriendin. Werkt ook wel heel even
Heb gister 2 setjes uit Amerika besteld.
Had een bedrijf in Lelystad gevonden maar aangezien hun er ook op moeten verdienen betaalde ik daar voor 4 stuks net zoveel als nu Inc verzenden vanuit Amerika voor 8 stuks.

Dus komt goed! Ben er nog mee bezig is toch nog geen weer om te rijden.
Ben met me remschakelset bezig om die aan te passen en heb gisteren goedkeuring gegeven op een voodoo RvS performance uitlaat systeem waar ik mijn carbonne doma dempers op passend ga maken.
Had nu nog de originelen achter bochten en dadelijk heb ik een compleet rvs systeem zonder vernouwingen van de slip-ons wat beter is voor de flow.
Komen dus mijn dempers op, dempers worden niet mee geleverd.
Duurd wel 3-5 maanden voordat het hier aan komt dus eventjes geduld haha.
 

Bijlagen

  • 89A0ACB0-2B20-460B-A1EE-7DB8A8749F7D.jpeg
    89A0ACB0-2B20-460B-A1EE-7DB8A8749F7D.jpeg
    25,2 KB · Weergaven: 9
Schakel pedaal is zo goed als af en functioneel.
Mocht ik In de bochten en de rotondes ruimte genoeg hebben met het asvalt dan maak ik ze eventueel nog 1 a 2cm verder naar buiten.
Voor het rempedaal word een nieuw pedaaltje gefreesd met het heveltje aan de achterkant i.p.v. bovenkant ivb me rempomp weer op originelen plek.

Zit nog te twijfelen of ik de zwarte remschakelset achter die ik gebruik als voetsteun en uitlaat ophanging vervang voor de aluminium versie.
Wat denken jullie? Wat zou mooiere zijn?
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    169,3 KB · Weergaven: 13
  • image.jpg
    image.jpg
    150 KB · Weergaven: 12
  • image.jpg
    image.jpg
    198,1 KB · Weergaven: 13
  • image.jpg
    image.jpg
    200,7 KB · Weergaven: 13
  • image.jpg
    image.jpg
    130,2 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
Schakel pedaal is zo goed als af en functioneel.
Mocht ik In de bochten en de rotondes ruimte genoeg hebben met het asvalt dan maak ik ze eventueel nog 1 a 2cm verder naar buiten.
Voor het rempedaal word een nieuw pedaaltje gefreesd met het heveltje aan de achterkant i.p.v. bovenkant ivb me rempomp weer op originelen plek.

Zit nog te twijfelen of ik de zwarte remschakelset achter die ik gebruik als voetsteun en uitlaat ophanging vervang voor de aluminium versie.
Wat denken jullie? Wat zou mooiere zijn?
Weet ik niet.
 
Heeft er iemand een idee of het makkelijk is om de middenbok in te korten ? Omdat ik een iets lagere motor heb gaat hij extreem zwaar op de middenbok... dus ik denk met een iets kortere dat het weer normaal gaat .
 
Ik denk dat je de steun waar je je voet op zet moet verlengen om het hefboom effect te versterken. Als je poten inkort komt je achterwiel niet meer vrij te staan? Denk ik🤔
 
  • Leuk
Waarderingen: G-jo
Ik denk dat je de steun waar je je voet op zet moet verlengen om het hefboom effect te versterken. Als je poten inkort komt je achterwiel niet meer vrij te staan? Denk ik🤔
De wielen zijn toch kleiner dus staat je motor lager als normaal en opgebokt meer vrij met het achterwiel? Dan ken je toch ook de standaard iets inkorten om het achterwiel weer net zoveel vrij van de grond te krijgen als die opgebokt is als een originelen max en dus ook in verhouding niet zo hoog opgebokt hoeft te worden.

Of ben ik nou gek🤪
 
Ik weet welke richting ik op ga met de Vmax....
Weet iemand welke maat risers je kan gebruiken voordat het niet meer past icm de originele teller ?

Die kant wel ik op gaan, zelfde risers, dragbar met handlebar mirrors en liefste zelfde soort achterspatbord ( al 1 van gevonden maar die vraagt best veel geld ervoor)
 

Bijlagen

  • 09.jpeg
    09.jpeg
    225 KB · Weergaven: 15
  • 13.jpeg
    13.jpeg
    277,3 KB · Weergaven: 16
Voodoo exhaust pijpen binnen, heuj heuj heuj.
Nu nog CO2 meetpunten in maken en dan monteren en bij Paul ritsen op de testbank de afstelling controleren.
 

Bijlagen

  • A1AE4BCC-6885-4909-A149-471E72AD563F.jpeg
    A1AE4BCC-6885-4909-A149-471E72AD563F.jpeg
    230,3 KB · Weergaven: 8
Weet hier iemand toevallig de originelen binnen diameter van de vmax1200 uitlaat.
En dan bedoel ik de maat van waar die op de cilinder zit, en de maat aan het einde waar de slip-on eind demper over is geschoven.
Meen iets van 32 of 34mm maar ben me blaadje kwijt.
 
Ja, ben al druk bezig met me uitlaat systeem, moet ff het een en ander veranderd worden wat allemaal een beetje tegen zit😅
 
  • Haha
Waarderingen: Qken
Terug
Bovenaan Onderaan