VMM's zijspanperikelen

Als het echt warm weer is,lust ik wel een koud biertje,maar dat bedoelde ik niet,ik had het hierover:

Foto-DGXUB4VS-D.jpg
 
Morgenochtend helpt m'n zwager om 'm netjes op z'n bevestigingspunten te krijgen en dan bouw ik 'm verder op,krijg alleen tussendoor iemand van essent voor onderhoud over de vloer -O-
 
Morgenochtend helpt m'n zwager om 'm netjes op z'n bevestigingspunten te krijgen en dan bouw ik 'm verder op,krijg alleen tussendoor iemand van essent voor onderhoud over de vloer -O-
Laat maar weten wanneer'ie weer rijklaar is, hij moet zaterdag de hele dag werken. Hij overlegt met z'n maat over wanneer die kan, die moet de auto terug rijden, hij rijdt zelf mee terug in het span ;)
 
Vanochtend de boel klaargezet,zwager kwam helpen om de bak erop te tillen.

Foto-768I7SQW-D.jpg


En even later.

Foto-ODR7SRCQ-D.jpg


Nu alleen nog een jerrycanhouder spuiten en dan is ie klaar.
 
Dat zie je niet veel, dat een voertuig na de verkoop nog door de vorige eigenaar zo netjes wordt gemaakt :} :}
 
:Y

Heerlijke Hooliganfiets.

Jan schrok een beetje omdat de motor er minder "netjes" uitzag dan'ie in gedachten had, maar onderweg heeft'ie met een dikke smile in het bakje gezeten.

Staat nu bij mij thuis, even alles matzwart maken, ook alle chroomdelen, zorgen dat het een wat egaler geheel wordt.
 
De nieuwe eigenaar met privechauffeur Max,klaar voor vertrek.

Foto-XWXL63GE-D.jpg


En daar gaat ze -O-

Foto-6H3DHH6W-D.jpg


Dit was mijn eerste span,samen met Max opgehaald en ook samen (vooral door Max en zijn vrienden) verder aangepast,met veel plezier 2 jaar mee gereden,ik had 'm gekocht om te proberen of ik zijspanrijden wel zo leuk zou vinden als ik dacht dat het zou zijn en dat is het ook.
Hopelijk laten de financien het in de toekomst toe om weer een ander zijspan aan te schaffen,heb wel een idee wat ik wil,maar dat ligt in een compleet andere prijsklasse,dus sparen,sparen,sparen en hopen op niet te veel onverwachtte uitgaves :X
 
Ff oma uit het bakkie gejaagd,we kunnen weer verder *O*

Bijna een jaar geleden m'n eerste zijspan verkocht,die had ik aangeschaft om te proberen of ik zijspanrijden wel leuk zou vinden en idd,zijspanrijden is leuk.
Behalve het zijspanrijden is het me opgevallen dat de mede-zijspanrijders bijzonder hulpvaardige mensen zijn,voor mij was dat Max die een hoop voor mij gedaan heeft en wat hem niet lukte via zijn vrienden gedaan kreeg,waarvoor nog mijn dank.

Ondanks dat ik zijspanloos was,heb ik wel het Aankooptips-topic gevolgd,je weet immers maar nooit wat er aangeboden wordt en zo gebeurde het dat ik een zijspan te koop zag die voldeed aan wat ik wilde en binnen mijn budget viel.Dus gebeld met de verkoper,een afspraak gemaakt en afgelopen zaterdag met mijn zijspanrijdende collega gaan kijken.
Daar aangekomen eerst koffie gedronken en verhalen verteld en beluisterd en toen was het tijd om het zijspan eens te bekijken.Trekker is een '84-er Honda VF1100 Sabre die hij had ingeruild en waaran hij niet wist wat ie ermee moest,maar wel in z'n achterhoofd had dat hij iets met zijspannen wilde proberen en dat met deze motor is gaan doen.Hij heeft zelf de naafbesturing uitgedacht en gemaakt en na een aantal verbeteringen tot de huidige staat gebracht.De aanbouw van het span is ook van hem en heeft hij laten nakijken bij een motorzaak in de buurt die ervaring zou hebben met zijspannen.Het rijdt/stuurt iig prima.

Met de proefrit wilde de verkoper als eerste rijden,prima,dus ik in het bakkie gekropen en wij gaan rijden,het dorp uit,de landweggetjes op en daar liet hij mij zien wat het span kan als je ermee overweg kan,ik moest mee iig goed vasthouden om in het bakkie te blijven zitten :X
Daarna mocht ik rijden en dat ging een stuk rustiger,maar het ging en beviel,weer heel aangekomen bij hem thuis,nog wat koffie gedronken,prijs besproken en het zijspan overgeschreven.

Onderweg naar huis ging het zijspan mij steeds beter bevallen,kon goed met het verkeer meekomen,120/130 was geen enkel probleem,ik kon in m'n enthousiasme zo het hele stuk naar huis rijden als ik had gewild.Maar een stop halverwege is beter voor m'n knieen,ff lekker m'n benen strekken en gelijk foto's van het span maken zo in het zonnetje.

360.jpg


360.jpg


Natuurlijk zijn mij wel wat punten opgevallen die voor verbetering vatbaar zijn,spiegel is niet ideaal,de remmerij kan een stuk beter maar waar ik echt mee moet beginnen is de bedrading,als ik dat niet doe dan ga ik er wel wat ellende van krijgen ben ik bang.
Zo zijn er wat kleinigheden zoals een linker knipperlicht voor dat aangesloten moet worden,claxon die het niet deed,maar daar zat een draadje los,toerenteller die het niet doet,kilometer teller die het niet doet,maar dat is vanwegen de naafbesturing,wil ik opvangen door er een navigatie voor te gebruiken,dat is wettelijk voldoende.
Wat mij huiverig maakte is dat ik vanmiddag opeens geen reactie had op het dashboard nadat ik het contact aanzette.Ik zag de verlichting automatisch aangaan,de VF is een amerikaanse uitvoering,maar verder niets en als ik op de startknop drukte lichtte het neutraal- en olielampje op maar gebeurde er niets.Na een minuut kreeg ik opeens reactie van de startknop en sloeg de motor aan en kwam m'n dashboard tot leven,maar er zit iets niet goed en dat wil ik als eerste tackelen om problemen in de toekomst te vermijden.

Maar goed,al met al zit ik weer op een span en heb ik er echt zin in om hier mijn span van te maken :]
 
Laatst bewerkt:
best een grappig en ruig ding.


kan die kuip misschien nog iets naar beneden? Dat zou hem denk ik veel beter staan
 
Ik weet nog dat ik destijds bij de proefrit ook dik onder de indruk was van mijn Sabre met span. Ik heb er heel veel plezier van gehad, en dat span rijdt nog steeds. Ik weet niet meer of de teller aandrijving op voorwiel op blok zat. Dashboards zijn natuurlijk al wel dik dertig jaar oud, dat houd een keer op. Wat zit er voor achterwiel in? Ik reed eerst origineel, daarna een afgedraaide Goldwing velg met een eendeband. Dat is ook niet ideaal. Een speedsterband op de ori achtervelg daarna en dat gaat super. Bij een Sabre 1100 is een kleiner achterwiel overbodig omdat hij enorm sterk is.

Veel plezier en succes met de opwaardering.
 
Terug
Bovenaan Onderaan