VMM's zijspanperikelen

Remmenrij werd steeds enger,oude blokken waren verglaasd,nieuwe blokken plaatsen en zo eens kijken of dat het gewenste resultaat heeft
1553949819240..jpg
 
Nu ik de Sabre zie heb ik je wel gesproken bij ons in Genemuiden. Vertelde je nog dat mijn eerste combi ook een V65 was.
 
Nu ik de Sabre zie heb ik je wel gesproken bij ons in Genemuiden. Vertelde je nog dat mijn eerste combi ook een V65 was.
Maar hebben we ook handen geschud?

Mijn span kan wat mij betreft nu "op bokken",neusje wil ik anders,kabelbreuk vinden,staalomvlochten remleidingen,goede uitlaat eronder,kleppen stellen maar dat kan ik zelf niet en dan eens goed afstellen,carbs staan veel te rijk,daarom start hij ook zo moeilijk als hij warm is en bij de koude start doen de voorste 2 cilinders niet mee,komen pas na een tijdje erbij.
 
Dat gaat niet veel meer doen. Ik zou het hele profiel omhoog brengen. Nu kom je omlaag vanaf het frame met een steun waaronder je profiel hangt. waarom niet omhoog met het hele profiel of in ieder geval een flink stuk ervan. dit doet nu niets meer.

Zie ik trouwens goed dat alles aan het frame gelast zit ? zou ik nooit gedaan hebben.
 
Heel apart, net alsof het niet af is. Als je zo'n hap uit een koker haalt zorg je toch dat je ronde hoeken maakt?
 
De ruimte die er is gemaakt is om de uitlaat langs te laten lopen,het gaat iig verstevigd worden en de uitlaat moet er langs kunnen.


Zoals ik het nu zie is de koker meer een strip geworden,
een koker is sterk ook door de vorm probeer maar eens een koker haaks om te slaan met een hamer
dat gaat bij een strip stukke makkelijker
Denk aan je eigen veiligheid
 
Er is zo mee gereden en er is niets afgebroken of verbogen. Blijkbaar is deze doorgeslepen koker voldoende. Desalniettemin zou ik er een dikke strip of koker bovenop lassen en de uitsparing over de uitlaat met een boogje dicht maken.
 
Er is zo mee gereden en er is niets afgebroken of verbogen. Blijkbaar is deze doorgeslepen koker voldoende. Desalniettemin zou ik er een dikke strip of koker bovenop lassen en de uitsparing over de uitlaat met een boogje dicht maken.
Zoiets wil ik idd laten doen,je merkt er niets van dat er wat stevigheid weg is,maar nu ik het weet moet het wel beter.
 
Het is alweer een tijd geleden,maar deze week vrij genomen en aandacht besteed aan het span,in dit geval de carburateurs.
Koude start ging nog redelijk,warme start was een drama,volgas geven en de startknop vasthouden tot ie eens aanslaat,dus de onderdelenmotor nu van z'n carbs ontdaan en deze op het zijspan gemonteerd.Alleen dit al,het uitbouwen en daarna weer monteren van de carburateurs bij een VF1100 is genoeg om zo'n motorfiets ritueel te willen verbranden.
Maar het resultaat was er gelukkig wel,koude start en vooral de warme start kan ik nu normaal uitvoeren,druk op de knop en hij loopt.Daarnaast is de motor in z'n geheel krachtiger geworden,er zit veel meer leven in nu.
Voor de inlaat rubbers is nog een creatieve oplossing bedacht,deze waren oud en hard en bij het monteren scheurden ze heel makkelijk,dit hebben we opgelost door siliconen buis in de juiste diameter te gebruiken en inlaten van te maken.
Omdat de carbs van m'n onderdelenmotor kwamen en deze best een tijd stil staat,hebben we ze voor de eerste start laten vollopen met ethanol om ze inwendig wat te reinigen,gaf best flinke knallen met starten,maar daarna liep ie ook goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan