vn 750 ploft en knalt in inlaat en komt niet op toeren

rr-400

Rookie
3 mei 2011
9
0
soest
goedemorgen

heeft iemand een idee wat het kan zijn
als motor startionair draait loopt deze mooi
zodra je gas geeft plfot en knatl deze en hapert en stottert
slaat uiteindleijk af
ermee rijden is geen mogelijkheid
carbs eraf gehaald schoongemaakt en alles weer in elkaar gezet
omdat in dacht aan vacuum probleem
volgens mij is dit het niet of kan iemand suggesties geven waar te zoeken

is een fiets uit 1985

ik hoor graag suggesties

bedankt

marcel en edwin
 
goedemorgen

heeft iemand een idee wat het kan zijn
als motor startionair draait loopt deze mooi
zodra je gas geeft plfot en knatl deze en hapert en stottert
slaat uiteindleijk af
ermee rijden is geen mogelijkheid
carbs eraf gehaald schoongemaakt en alles weer in elkaar gezet
omdat in dacht aan vacuum probleem
volgens mij is dit het niet of kan iemand suggesties geven waar te zoeken

is een fiets uit 1985

ik hoor graag suggesties

bedankt

marcel en edwin

Loop eens de ontsteking na, zitten er geen verbindeingen bij de bombine ofzo los.
 
Inlaatrubbers van de carburateur(s) is poreus en zuigt daardoor valse lucht.
Stationair gaat dat nog wel maar bij hogere toerentallen krijgt hij te veel lucht en gaat rottig lopen.
 
Viertakt mag wel voor een keer een slokje carburateur-reiniger toegevoegd krijgen in de tank.

Simpele deodorant-proef toch maar niet overslaan, al is het maar om te kunnen afstrepen wat iets NIET is.

Edit: "knalt in INLAAT" .... toch raar .... wanneer (km) kleppen voor het laatst gesteld? Oliepeil correct?
 
Laatst bewerkt:
volgens mij heb je iets verkeerd in elkaar gezet bij de carburateurs.


het knallen in de inlaat bij gasgeven duidt erop dat de motor totaal geen brandstof krijgt via de naaldsproeier. het mengsel wordt dan veel te arm.

controleer anders eerst het vlotterniveau even, dat kan zonder iets te demonteren als het goed is.
 
Toch eens een vraagje aan de heren geleerden hier:

Waar lezen jullie dat die motor in de inlaat ploft?
Daar wordt door TS geen melding over gemaakt.
Pas bij Willem1940 wordt melding gemaakt over ploffen in de inlaat........ :?
 
Laatst bewerkt:
Wat jij beschrijft heb ik ook gehad, jaartje geleden, ook met een Vulcan, de 700.
Van het een op het andere moment vreselijke knallen waarbij duidelijk werd terug geschoten in de carburateur.

Ik kwam nog net uit bij een pompstation en kon wat (compleet gaar) gereedschap lenen.
Bougies eruit en ik bleek op de voorste cilinder GEEN compressie meer te hebben. (???)
Geen wegenwacht abbo en gedacht van "kapot is ie toch" de voorste bobine spanningloos gemaakt, benzine van voorste carburateur afgeknepen en tocht gaan rijden (hij haalt net de 80).
Zo nog 30 km gereden en thuis gekomen.
Thuis sluit ik de boel weer aan en hij liep als of er niets aan de hand was.

Ik vermoed dat er een klep door vuil doorliet (inlaat), ik ben toen wel met reinigingsmiddelen aan de gang geweest wat je in de benzine mikt.
Hij heeft sindsdien nooit meer een klap verkeerd gegeven. :}
 
Laatst bewerkt:
Quote:
"Ik vermoed dat er een klep door vuil doorliet (inlaat)."

Dat heet "backfire". De kleppen zijn vuil en sluiten niet meer goed af.
Gevolg dat de ontstoken brandstof ook ontsteekt in de carbs.
Kan het probleem van TS zijn.
 
thnx allemaal gaan er vanavond weer mee verder om de vn aan de gang te krijgen
heb gisteren de vacuum nagelopenis niets meer aan de hand

alleen bij gas geven begint de salunade en slaat de motor af
ga eerst compressie meten op alle cilinders

jullie horen weer het resultaat


marcel eb
 
heb compressie gemeten is heel netjes
ik ga verder met vlotter niveau checken ik denk dat het een brandstof probleem is.

terug slaan doet hij in carb van achterste cilinder
als ik deze loskoppel van bougies en bobine moet deze lopen op voorste indien klep probleem

kleppen heb ik geen idee van waneer voor het laatst, dit is niet te doen als blok in frame zit zie ik zo

dat gaat wat meer inspanning kosten door blok er denk ik uit te halen en dan is de vraag of dit gemakkelijk gedaan kan worden, dat zie ik dan wel weer

marcel
 
Gisteren in mijn tuin ervaren, toen mijn kinderen en vooral 1 schoonzoon echt wel goed bezig waren met een haperende Virago, dat een vastgekleefde vlotternaald effecten die hierop lijken kan bewerken .... tevens de versnellingsbak vol met benzine. Alles gelukkig goed verholpen, Virago loopt weer perfect.
 
heb weer een rondje checken gedaan
op achterste cilinder loopt de machine maar komt ook niet op toeren
op voorste slaat deze niet eens aan

ik heb vlotterniveau gecontroleerd deze is goed
kan het een pick up probleem zijn
het komt nu mij over als een ontstekingsprobleem


blijft een misterie wat nu het probleem is

kabels (stekkertjes van de bobines omgedraait geen succes
kabels naar bougies zijn wel los geweest, welke gaat naar welke toe weet iemand dit
bovenste en onderste kabel, please check iemand met goede lopende motor
volgens mij is nu bovenste naar rechter bougie
als iemand het schema kan zeggen, waar rood zit en welke kabel naar welke probeer ik dit weer'

ik hoor het graag weer

thnx

marcel
 
hebben na veel speurwerk het probleem gevonden

een draad verkeerd in de gehele draadboom , wij kwamen erachter indien wij de startknop indrukte de motor wel gewoon reed

alles nagelopen met schema's erbij veel uren en gisteren weer tot leven gekomen

thnx voor de reactie


marcel
 
Terug
Bovenaan Onderaan