VN1500 of XVS 650 Dragstar

Cetrac

Die hard MF'er
27 jul 2006
250
0
Helmond
Beste mensen,

Ik heb even jullie mening nodig.. De laatste weken zit ik nogal te twijfelen tussen twee motoren. De Kawasaki VN 1500 of de Yamaha XVS 650 Dragstar. Ik weet van beide bijna (naast de technische specificaties) geen bips af, zelfs niet hoe ze klinken... '(

Persoonlijk vind ik de Dragstar er leuker uitzien, maar wat zijn de voor- en nadelen van beide fietsen... Ik wil als ik m'n rijbewijs eenmaal heb, wel meteen het gevoel hebben dat ik de juiste keuze heb gemaakt O-)

Groeten,

Cetrac
 
Als jij net gaat rijden, is een 1500 dan wel zo'n goede keus?
650 lijkt me dan eerder een aanrader, ongeacht hoe 't klinkt.
 
Zoals ik al zei, weet ik er weinig vanaf.. Wat is het issue dan met een 1500?
 
Nou dan zou ik voor de Dragstar 650 of Dragstar 1100 kiezen. Deze is niet topzwaar en stuurt makkelijk. Ook bij langzame manoevres luistert ie heel goed. De Kawasaki 800 Classic zou ook een goede keuze zijn.
 
Mja echt zwaar issie niet, een kleine 185kg. Er staat verder ook niet veel op de teller (iets van 40k volgens mij).

En bromt ie ook een beetje lekker, of moet ik al meteen de uitlaat gaan vervangen :P ?

[edit]ik heb het over de dragstar[/edit]
 
de Kawasaki Vulcans staan niet erg goed bekend, ik zou er vanaf blijven en een Dragstar kopen. Technisch zijn ze (voor zover ik weet) beter, naar mijn idee zien ze er leuker uit en er zijn meer onderdelen voor te krijgen.
Alleen die emoties he... ;) een motor koop je toch meestal op emotie, op verliefdheid voor zo'n ding :P
Succes met de keuze.
 
Als dit je eerste motor wordt, dan kan je best voor de 650 gaan en niet voor de 1500. Dat is veel te zwaar.

In feb. 2000 ben ik beginnen rijden. Het was al snel duidelijk dat ik een probleem ging hebben om en geschikte chopper te vinden. Alle merken hadden 2 keuzes. Rond de 600cc of rond de 1100cc. 6 vond ik te weinig en 11 te zwaar als eerste motor.

Heel toevallig ben ik toen bij Suzuki uitgekomen die de Marauder 800 hadden. Het had dan ook maar een halve dag geduurd voor ik het voorschot betaalde.
De prijs was zelfs stukken lager dan de 600/650 van de andere merken.
Ik heb in februari 2000 235000 Bfr. betaald voor een nieuwe Marauder VZ800 model '99. De Shadow en andere merken zaten boven de 300000 voor de 600/650.

Succes ermee.

Greetzzz...
Kieke
 
Oké duidelijk. Ik was al verliefd op de 650 maar nu weet ik het zeker!
Het is iig fijn om dat te horen van mensen die er ervaring mee hebben!
En bij mij gaat het niet zozeer om performance maar eerder om uitstraling en kwaliteit.

Dus moet ik wel iets hebben waar ik ook daadwerkelijk mee kan sturen! :)
 
Mja echt zwaar issie niet, een kleine 185kg. Er staat verder ook niet veel op de teller (iets van 40k volgens mij).

En bromt ie ook een beetje lekker, of moet ik al meteen de uitlaat gaan vervangen :P ?

[edit]ik heb het over de dragstar[/edit]

Dan bedoel je toch geen Dragstar 650 Custom want die weegt (leeg) 215 kg.
 
Ik heb in februari 2000 235000 Bfr. betaald voor een nieuwe Marauder VZ800 model '99. De Shadow en andere merken zaten boven de 300000 voor de 600/650.

Succes ermee.

Greetzzz...
Kieke

Wat is dat met jullie Belgen die nog altijd in Belgische francs praten? Ik snap dit niet. Ben zelf een ex-Belg, maar mijn familie woont in Belgie en die praten ook nog steeds in francs. We zitten al bijna 4 jaar in het EURO tijdperk.
Sorry voor deze opmerking maar deze bedragen zeggen mij weinig.
 
Hehe humor.

Ff over het gewicht, dat is idd 215 kg aan droog gewicht. Zat bij de verkeerde chopper te kijken. Mijn fout. :(
 
Neem never een vulcan 1500 tenzij je rijk bent en niet van rijden houdt.
De krengen zijn altijd stuk heb hem uit pure ellende verpast.

Het zijn echt klote motoren. Gebruik de zoek functie een en lees een wat topics door van de vulcan en zeker de 1500.

Groet Dave NAda
 
Ik heb de zoekfunctie gebruikt (zou anders niet hier gepost hebben) en vond dat het nog wel meevalt. Dat een motor kuren heeft vind ik niet erg (ben vrij technisch aangelegd dus wat sleutelen vind ik niet erg).

Maar iig bedankt voor je mening.
 
Wat is dat met jullie Belgen die nog altijd in Belgische francs praten? Ik snap dit niet. Ben zelf een ex-Belg, maar mijn familie woont in Belgie en die praten ook nog steeds in francs. We zitten al bijna 4 jaar in het EURO tijdperk.
Sorry voor deze opmerking maar deze bedragen zeggen mij weinig.
In 2000 waren er ook in Nederland nog geen Euri O-)
 
Ik heb de zoekfunctie gebruikt (zou anders niet hier gepost hebben) en vond dat het nog wel meevalt. Dat een motor kuren heeft vind ik niet erg (ben vrij technisch aangelegd dus wat sleutelen vind ik niet erg).

Maar iig bedankt voor je mening.
Precies wat je zegt WAT sleutelen. Big end lagers vervangen. Spanners stuk.
Ect. Elke X wel wat en geen kleine klusjes hoor.
vragen over bevindingen vulcan 1500 vn
Onderblok VN1500
Kawasaki Vulcan
recht stuur vulcan

En zo zijn er nog wel meer topics.
Die nieuwere komen er beter uit als de oude.
Maar je moet het immers zelf weten.

Groet Dave Nada
 
Bedankt, 2 ervan had ik wel al gelezen. Maar zoals je een paar posts hoger hebt gezien, ben ik toch van plan om voor de XVS te gaan.
 
in 't oranje dan toch, hoop ik :)

net zo makkelijk:
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/motoren_en_brommers/motoren_yamaha/42243854.html%3Freturn%3DeJwlzE0KwjAQhuG7FNplfpxGJSFIvYIgboMWEpK2QxOwKt7dCW6G54WPcVrqT9DCZC1B6SaPbr1740tBzXlccJzZ5NZYMDlXMpsT%252F08YejxtycrukW1ZWhhkC%252BdEZ9gfjpWF%252BA5YuRF3AqDva72olFAgBFV8Ut2uF%252BKCob7p0MrGfH%252B3dS3M%26df%3D1%26fta%3D (1)
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/motoren_en_brommers/motoren_yamaha/41745310.html%3Freturn%3DeJwlzE0KwjAQhuG7FNplfpxGJSFIvYIgboMWEpK2QxOwKt7dCW6G54WPcVrqT9DCZC1B6SaPbr1740tBzXlccJzZ5NZYMDlXMpsT%252F08YejxtycrukW1ZWhhkC%252BdEZ9gfjpWF%252BA5YuRF3AqDva72olFAgBFV8Ut2uF%252BKCob7p0MrGfH%252B3dS3M%26df%3D1%26fta%3D (2)
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/motoren_en_brommers/motoren_yamaha/38681632.html%3Freturn%3DeJwlzE0KwjAQhuG7FNplfpxGJSFIvYIgboMWEpK2QxOwKt7dCW6G54WPcVrqT9DCZC1B6SaPbr1740tBzXlccJzZ5NZYMDlXMpsT%252F08YejxtycrukW1ZWhhkC%252BdEZ9gfjpWF%252BA5YuRF3AqDva72olFAgBFV8Ut2uF%252BKCob7p0MrGfH%252B3dS3M%26df%3D1%26fta%3D (3)

kun je altijd zeggen, dat je dacht 'dat 't nog oranje was'
 
Oranje, zo nu na het wk? Dacht het niet he :P

Nee, hou persoonlijk niet zo van oranje :)
 
In 2000 waren er ook in Nederland nog geen Euri O-)

Dank u wel !!! :}

Toch nog ene die wakker is voor ie commentaar geeft. :W

Als je in de "te koop" topic gaat kijken, dan weet je wel dat ik de euro ook al ontdenkt heb.

En misschien nog wel voor jou want ik had al euro's halfweg december terwijl ze officiëel pas om middernacht van 31/12 op 01/01 te krijgen waren. ;)
 
Sorry voor deze opmerkingen over de EURO maar bij mijn familie wordt ik er soms moe van als ze nu nog steeds in Belgische francs praten over aankopen die ze nu doen.

In ieder geval is de Dragstar een goede keuze!!
 
650

VN wordt je tweedehands aan de straatstenen niet kwijt net als VL 1500 ers, geen restwaarde

Of neem de XVS 1100 of de wildstar 1600, VTX 1300 of 1800, maar dat laatste is ander geld
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan