gsx-zwolle
MF veteraan
Ik heb een vraag over mijn VN1500 classic (1991). 1500 twin blok met enkele carburateur.
Ik heb hem gekocht van iemand bij wie hij pakweg een jaar heeft stil gestaan.
Hem voor controle bij motorzaak gebracht, geen bijzonderheden, alleen hield hij wat in bij lage toeren. Hij zou dan moeten worden afgesteld met een dynajet setje, op mijn verzoek gelijk een open luchtfilter laten monteren zodat hij daarop icm de open pijpen kon worden afgesteld.
Alles goed, tot hij bij de derde rit o.i.d. ineens afsloeg en nauwelijks meer aan de praat te krijgen was. Hij is terug gegaan naar de dealer waar eigenlijk niks noemenswaardigs gevonden werd.
Één rit gemaakt niks aan de hand, tweede rit zelfde verhaal. Nu Met ANWB aan de praat laten maken, maar wilde steeds afslaan, dus stationair omhoog gezet. Na één minuut draaien gooide hij benzine eruit via overloop. Terug naar de dealer, bleek een rubber die onder de carburateur zit i.o.d. uitgedroogd/gaatje in te zitten. Deze is vervangen, bij testrit door motordealer geen problemen meer.
Ik weer rijden en aan het eind van de rit zelfde verhaal, motor slaat stationair af en gooit bij het handmatig op toeren houden (of stelschroef staionair omhoog) benzine eruit via overloop.
Motor weer terug, nu hebben ze alles nagekeken, bleek het benzinefilter verrot te zijn en daardoor stukjes filter de gasnaald of vlotternaald? (beide zijn preventief vervangen namelijk ) te blokkeren. Logisch verhaal, dus goede hoop. Carburateur tevens ultrasoon gereinigd en twee testritten door dealer geen probleem.
Je raadt het al, mijn eerste rit halverwege weer dikke pech, motor slaat af en gooit benzine eruit als ik hem draaiend wil houden. Motor is inmiddels naar de dealer terug en die gaat hem helemaal nalopen, al heeft hij zo niet direct een idee waar het nu aan ligt. Optie zou het vlotterniveau kunnen zijn dacht hij, maar dat leek hem eigenlijk ook sterk aangezien die nooit vervangen is.
Vandaar ook hier maar even posten, misschien heeft iemand dit eerder gehad, of een idee waar dit logischerwijs aan kan liggen?
Ik heb hem gekocht van iemand bij wie hij pakweg een jaar heeft stil gestaan.
Hem voor controle bij motorzaak gebracht, geen bijzonderheden, alleen hield hij wat in bij lage toeren. Hij zou dan moeten worden afgesteld met een dynajet setje, op mijn verzoek gelijk een open luchtfilter laten monteren zodat hij daarop icm de open pijpen kon worden afgesteld.
Alles goed, tot hij bij de derde rit o.i.d. ineens afsloeg en nauwelijks meer aan de praat te krijgen was. Hij is terug gegaan naar de dealer waar eigenlijk niks noemenswaardigs gevonden werd.
Één rit gemaakt niks aan de hand, tweede rit zelfde verhaal. Nu Met ANWB aan de praat laten maken, maar wilde steeds afslaan, dus stationair omhoog gezet. Na één minuut draaien gooide hij benzine eruit via overloop. Terug naar de dealer, bleek een rubber die onder de carburateur zit i.o.d. uitgedroogd/gaatje in te zitten. Deze is vervangen, bij testrit door motordealer geen problemen meer.
Ik weer rijden en aan het eind van de rit zelfde verhaal, motor slaat stationair af en gooit bij het handmatig op toeren houden (of stelschroef staionair omhoog) benzine eruit via overloop.
Motor weer terug, nu hebben ze alles nagekeken, bleek het benzinefilter verrot te zijn en daardoor stukjes filter de gasnaald of vlotternaald? (beide zijn preventief vervangen namelijk ) te blokkeren. Logisch verhaal, dus goede hoop. Carburateur tevens ultrasoon gereinigd en twee testritten door dealer geen probleem.
Je raadt het al, mijn eerste rit halverwege weer dikke pech, motor slaat af en gooit benzine eruit als ik hem draaiend wil houden. Motor is inmiddels naar de dealer terug en die gaat hem helemaal nalopen, al heeft hij zo niet direct een idee waar het nu aan ligt. Optie zou het vlotterniveau kunnen zijn dacht hij, maar dat leek hem eigenlijk ook sterk aangezien die nooit vervangen is.
Vandaar ook hier maar even posten, misschien heeft iemand dit eerder gehad, of een idee waar dit logischerwijs aan kan liggen?