VN750 carbs reinigen. pittige klus of niet?

RiderOn2Wheels

Die hard MF'er
3 jul 2009
625
507
West-Friesland
onlangs een VN750 gekocht om op te knappen. start wel, maar valt gelijk weer uit, dus carbs moeten schoongemaakt worden. zag een mooie how to op youtube, maar wel enorm uitgebreid en vraag me af of dat wel allemaal moet, zoals koelvloeistofleidingen loshalen en zo.

hier de link

 
wat een gedoe. gewoon even op zn kop houden en goed schudden.
Of gaan fietsen , werkt ook prima.

maar iets seriezer dan, het is fijn om een how-to te hebben van het model wat je zelf ook hebt, ik heb wat proberen te scrollen tot die koelvloeistof leiding , maar niet zo snel gezien, misschien heeft dit model verwarming tegen carburateur bevriezen mbv warm koelvloeistof.

het is altijd veel werk.
loop ook echt goed alles na waar brandstof doorheen komt, ook de tank.
een plasje water onderin je 'op het oog' schone tank en je nieuwe brandstof filter zit binnen 3 seconden weer vol met prut.


Succes.
 
dank je en ja, brandstoftank heb ik al schoongemaakt van binnen. 16 kiezelsteentjes er in en schudden maar. daarna schoongespoeld met benzine, dus hopelijk is alle rommel er uit. ziet er nu wel mooi uit van binnen, dus hopen. kraantje zat ook totaal verstopt. open gemaakt en alle prut er uit gepeuterd en werkt weer als nieuw. gelukkig kreeg ik gister de motor aan de praat en loopt netjes, alleen carbs stroomde over, dus vandaag nog een poging wagen en hopen dat het nu niet meer lekt, maar ben bang van wel. de motor heeft heel lang stil gestaan, dus zullen de pakkingen wel uitgedroogd zijn. we zullen zien
 
Terug
Bovenaan Onderaan