VN800 slaat af en toe af

martien72

Rookie
15 sep 2019
1
0
Hallo allemaal,

Mijn Kawasaki Vulcan VN800a Classic uit 1997 heeft af en toe het probleem dat deze af slaat. Dit gebeurt als ik de koppeling in knijp en nooit tijdens het rijden. Als ik de koppeling weer loslaat of de motor weer start loopt hij weer. 2 Maanden geleden zijn de carbs ultrasoon gereinigd en is de motor afgesteld en heeft hij ook 2000 kilometer probleemloos gereden. Stationair loopt de motor naar mijn mening eerder te hoog dan te laag. Als ik het stationair lopen lager zet wordt het probleem alleen maar groter. Het enige wat ik heb ontdekt is dat er een slangetje los is van het luchtfilter maar de andere kant van het slangetje "hangt" los onder de motor dus dat kan niet het probleem zijn.

Herkend iemand dit probleem en weet wat het zou kunnen zijn dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Martien
 
Toch iets los geraakt of niet juist terug gemonteerd. Te hoog stationair is misschien valse lucht, ploft de motor ook meer dan normaal of merk je iets anders tijdens het rijden?

Hoe zit het met de rest van het onderhoud?
Met welke reden zijn de carbs gereinigd en is dat door iemand anders uitgevoerd? De rest van de carbs ook nagezien?

Zo veel vragen haha
 
Terug
Bovenaan Onderaan