VN800 valt uit bij beetje gas geven

fotojef

Rookie
12 apr 2010
26
4
sittard
Hoi Motormuizen,
Ik heb een probleem met mijn kawasaki vulcan classic 800.
Ze start perfect, loopt als een zonnetje . maar zodra ik iets van gas geef ........valt ze dood.
Ik heb een filmpje van hoe ze moeite heeft. dit is hier te zien.
Wie weet wat het probleem is.

ps. met de standaard ingeklapt heeft ze het zelfde probleem , en ook met koppeling in geknepen.
 
ja, de motor heeft wel een tijd stil gestaan, in een garage dat wel , maar ik geloof niet dat dit wat uit maakt.
maar omdat de motor met een heeeeeel klein beetje gas geven meteen uit slaat, lijkt mij dat het iets met electra te maken heeft.
of heb ik dit fout. een vuile carburateur , zou ze dan meteen weer zo goed starten?
 
dat maakt wel uit, heel veel zelfs.
de sproeiers raken verstopt en/of de gasnaalden zitten door vervuiling klem in de gasbuis.
en dan slaat de motor gewoon af als je gas geeft.
zie ik regelmatig bij flink vervuilde carburateurs.
 
Even een tip van mijn kant, zorg ervoor dat je de carburateurs wel goed schoonmaakt. Dus alle kanaaltjes, sproeiers ed. Filmpjes zijn wel te vinden op youtube. Wellicht zit er ook troep in je tank wat vervuiling in de carbs veroorzaakt. Kijk dit ook na of plaats eventueel een tijdelijk filter tussen tank en carbs.
 
Even een tip van mijn kant, zorg ervoor dat je de carburateurs wel goed schoonmaakt. Dus alle kanaaltjes, sproeiers ed. Filmpjes zijn wel te vinden op youtube. Wellicht zit er ook troep in je tank wat vervuiling in de carbs veroorzaakt. Kijk dit ook na of plaats eventueel een tijdelijk filter tussen tank en carbs.
tank moet er toch af , dus die spoel ik dan meteen ff goed om. en kom ik er echt niet uit , dan toch maar even langs de prof.
al doe ik het liever zelf...
 
Ik heb m n carbs net schoongemaakt met een spuitbus carbcleaner , t resultaat is :t , bij mij liep de motor erg onregelmatig en soms op 3 poten ,nu loopt tie weer perfect!
 
ik heb pas nog exact dezelfde klachten gehad met een motor die lang stil had gestaan (bijna een jaar). Die startte goed, liep stationair en viel meteen uit bij beetje gas....

10 minuten laten warmdraaien stationair, of met choke als dat nodig is. En dan HEEEL voorzichtig en HEEEL langzaam aan het gas draaien. Pakte op een gegeven moment weer beetje bij beetje op. En toen hij redelijk oppakte een stukkie gereden en alle toeren eens gedraaid.

Probleem weg!!

Geen idee wat daar de directe oorzaak van zou kunnen zijn, maar nu loopt de motor weer, al is het nog niet helemaal zoals het naar mijn smaak zou moeten, maar dat was voor de stilstand ook al niet het geval...
Het was niet mijn motor, maar de eigenaar is er wel weer tevreden mee geloof ik ;)

Later,

Loek
 
@fotojef niet met zo'n kreet je topic starten maar iets van "Motor loopt alleen stationair" of wat creatiefs

Ik heb m n carbs net schoongemaakt met een spuitbus carbcleaner , t resultaat is :t , bij mij liep de motor erg onregelmatig en soms op 3 poten ,nu loopt tie weer perfect!

Welk spul, @*Jan*

ik heb pas nog exact dezelfde klachten gehad met een motor die lang stil had gestaan (bijna een jaar). Die startte goed, liep stationair en viel meteen uit bij beetje gas....

10 minuten laten warmdraaien stationair, of met choke als dat nodig is. En dan HEEEL voorzichtig en HEEEL langzaam aan het gas draaien. Pakte op een gegeven moment weer beetje bij beetje op. En toen hij redelijk oppakte een stukkie gereden en alle toeren eens gedraaid.

Probleem weg!!

Geen idee wat daar de directe oorzaak van zou kunnen zijn, maar nu loopt de motor weer, al is het nog niet helemaal zoals het naar mijn smaak zou moeten, maar dat was voor de stilstand ook al niet het geval...
Het was niet mijn motor, maar de eigenaar is er wel weer tevreden mee geloof ik ;)

Later,

Loek

@supervet, mijn 1000 net zo, slecht lopen, opgetopt met verse 98 en nooit geen klap meer overgeslagen... En toen ik er mee naar de pomp reed wou ik hem de sloot inrijden... Waarschijnlijk een beetje oplosbare sludge in de carbs die in de verse 98 mee opgesnoept zijn...
 
@Rob RD: Kijk er zijn meer mensen met hetzelfde probleem. Carburateurs schoonmaken is vast ook een goed idee, maar een keer goed laten warmdraaien en dan heel voorzichtig toeren maken of juist verse brandstof erin hobbelen met dat ding.
 
Wordt er door de koppelinghendel een schakelaar met 3 draadjes bedient?
Dan deze eens open maken en inwendig schoon maken.
Pas wel op voor wegspringende veertjes en zo.
Motor lang stil gestaan?
Heeft bij jou eerder wel goed gelopen?
 
Tap de vlotterbakken van je carbs eens af en vang de vloeistof op, als je kringen ziet, zit er water in.

Precies hetzelfde wat jij beschrijft net ook gehad na lang stilstaan. Tank gespoeld en probleem was weg!

Dus wellicht hoef je alleen maar af te tappen en tank om te spoelen.
 
Wordt er door de koppelinghendel een schakelaar met 3 draadjes bedient?
Dan deze eens open maken en inwendig schoon maken.
Pas wel op voor wegspringende veertjes en zo.
Motor lang stil gestaan?
Heeft bij jou eerder wel goed gelopen?
De motor heeft altijd goed gelopen. En zo is ze binnen gezet. Nu na lange tijd een nieuwe accu erin gezet. Starten en lopen. Alleen slaat ze direct uit bij een ietsie pietsie gas geven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan