vocht in airbox gsx-r 600

fast eddie

Die hard MF'er
23 okt 2001
688
0
klaverblad heerenveen
hoeveel vocht...olie achtige sustantie.....
mag er in de airbox zitter...?
lijkt op carter damp denk ik.....
-de afvoer dopje zat wel verstopt.....
-spuit de motor wel altijd onder de hogedruk
alleen de kuip.....
-de kier die tussen het frame en airbox zit
heb ik afgedekt met een kunstof ring om geen
druk in de airbox te verliezen....

dus wat is mijn probleem....? :?
 
mmmmm....... thanks johnv

ik hoop dat iemand een oplossing heeft

ik merkte het probleem op toen ik zag dat
de zijkant van mijn blok vochtig was....

heb toen de hele airbox schoon gemaakt
en er weer een standaard luchtfilter inge-
daan ipv k&N filter was ook helemaal vochtig
tot nat......
 
mmmmm....... thanks johnv

ik hoop dat iemand een oplossing heeft

ik merkte het probleem op toen ik zag dat
de zijkant van mijn blok vochtig was....

heb toen de hele airbox schoon gemaakt
en er weer een standaard luchtfilter inge-
daan ipv k&N filter was ook helemaal vochtig
tot nat......

Misschien is die kier wel om een grote hoeveelheid water er uit te laten zodat het niet in de airbox komt :?

Die drap zit er bij mij ook in (beetje) maar dat is omdat de carterontluchting erop uitkomt.

Hij kan ook lekken langs de klemsluitingen die op de carburateur/rubber zit..(als hij te vol zit)


Als er water in komt klopt het niet helemaal.
 
Laatst bewerkt:
P.H.C. Ritzen.

Een van de mensen met verstand van techniek
Net als Lexe, Recumbent en ...pff weet het niet meer nog een paar, hoop dat ik niemand tekort
doe nu..


HHmmm...moet trouwens ff zeggen dat het forum
er een paar goede techneuten bij heeft gekregen
de afgelopen maanden.. :}
 
Als het olie is (en teveel) dan heb je teveel onderdruk. Kan je oplossen door je karterontluchting in een apart tankje te laten uitkomen. Bv onder je duozitje en dan nog een ontluchting van dit tankje verder naast je achterlicht laten uitkomen. Wel zien dat de darm naar het tankje terug kan leeglopen richting blok.
:]
 
hhhhmmmmmm...... ja ja teveel onderdruk....
hoe onstaat zoiets....

goed alvast bedankt.... morgen is weer een sleutel dag moet nog kleppen stellen en er
moet nog nieuwe koppelings platen in....
we zijn nog wel eve bezig...

ik zag trouwen dat er geen veertjes bij de
platen zaten.....goed morgen maar eve kijken..
gelukkig heb ik hulp...

verdere tips zijn altijd welkom....

thanks recumbent....

ps. heb je nog wat bijzonders aan je blok
gedaan.... extra pk tjes....?

ik kom niet boven de 112pk...k&n + lazer pijp
 
krijg je volgens mij overdruk :?
Teveel onderdruk komt van : teveel druk onder in je blok.
Lekkende zuigerveren.
Hij kan het ook terug je inlaat induwen wanneer je klepspeling fout zit (helemaal geen speling meer) of kromme klep of verbrande klep. Ik probeer je hier niet bang te maken maar het zijn allemaal mogelijkheden. Het zal waarschijnlijk (9/10) wel langs de zuigerveren komen. Al bij een vroege kilometerstand sterk aan het gas gaan hangen, kan je zoiets wel verwachten.
:]
 
Maakt het trouwens veel uit als er een kier zit bij de aansluiting van de airbox :?
Bij mijn GSX-R zat er ook zo\'n kier, die heb ik vervolgens dicht getaped. Maar ik kan geen verschil bemerken dat die nu beter loopt.
 
Die kier zal er wel horen, is bij mij en Fasteddy ook, zou wel heel toevallig zijn als dat bij iedereen zo is en het hoort niet.

Ik heb weleens vier uur lang door de regen gereden :( En kan me voorstellen dat er door die kier veel water niet in m\'n airbox is gescrad.

Misschien zie ik het verkeerd :?
 
hoeveel vocht...olie achtige sustantie.....
mag er in de airbox zitter...?
lijkt op carter damp denk ik.....
-de afvoer dopje zat wel verstopt.....
-spuit de motor wel altijd onder de hogedruk
alleen de kuip.....
-de kier die tussen het frame en airbox zit
heb ik afgedekt met een kunstof ring om geen
druk in de airbox te verliezen....

dus wat is mijn probleem....? :?
Wat is je rijstijl?, en maak je korte of lange ritjes?,hoeveel heeft je motor gelopen?, en hoe wordt de motor onderhouden, en als laatste vraag, welke olie zit erin?

Ik hoor het wel!

Groeten, Paul.

 
Laatst bewerkt:
Is het wel vocht? Ik weet niet wat voor filter er in die fiets zit, maar als het een filter is zoals in mijn Thundercat, dan is het waarschijnlijk olie wat uit het filter is gelopen. Deze olie dient om stofdeeltjes vast te plakken zodat ze niet in je motor terecht komen. Van tijd tot tijd moet je het filter een keer schoonmaken in een sopje of oplosmiddel (niet te aggressief spul), laten drogen en weer met motor olie vochtig maken. Misschien is er iets te veel olie op gedaan en is dit er uitgelekt. Zolang er geen olieplassen de motor in lopen is er niets aan de hand. :)
 
he paul..... de techneut ( heb ik gehoord )

km stand is 33000
volledige syntetische olie MOTUL heb nu castrol sb
olie gekocht hoor dat dat de best is.
rijstijl= laat de motor eerst altijd goed op
temp. komen 10km daarna gas erop toerenteller
naald staad meestal tussen 8000 en 13500
de ritjes zijn altijd tussen de 100 en 250 km
er worden dus geen boodschappen mee gedaan.. :+
verder heb ik er zomers 17gr. + een K&N filter in
zitten en voor/najaar een orgineel Het onderhoud, ieder jaar nieuwe olie alleen het klepstellen is
voor het laatst gebeurd bij 14000 km en moet dus
nu ook weer gebeuren....

als je meer info moet hebben dan zeg je het maar... :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}
 
he paul..... de techneut ( heb ik gehoord )

km stand is 33000
volledige syntetische olie MOTUL heb nu castrol sb
olie gekocht hoor dat dat de best is.
rijstijl= laat de motor eerst altijd goed op
temp. komen 10km daarna gas erop toerenteller
naald staad meestal tussen 8000 en 13500
de ritjes zijn altijd tussen de 100 en 250 km
er worden dus geen boodschappen mee gedaan.. :+
verder heb ik er zomers 17gr. + een K&N filter in
zitten en voor/najaar een orgineel Het onderhoud, ieder jaar nieuwe olie alleen het klepstellen is
voor het laatst gebeurd bij 14000 km en moet dus
nu ook weer gebeuren....

als je meer info moet hebben dan zeg je het maar... :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}
Zoals ik alles lees, kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat het gewoon wat sludge is wat er in je filterbox zit,en dat kan weinig tot geen kwaad, je hoeft je dus ook nergens druk over te maken, gewoon bij het reguliere onderhuod deze sludge even netjes wegpoetsen.
Sludge is een gebonden mengsel van olie en vocht,
wat op de koelere delen zich verzamelt.
Bij diverse types van honda hebben ze zelfs een voorraad tankje op de motor zitten waarin dit opgevangen wordt en bij het reguliere onderhoud
leeg gelaten wordt.
Wat de olie betreft vind ik motul toch de betere keus, dit omdat ik zeer goede ervaringen met deze olie heb, doch ik vind het niet nodig om een volsynthetische olie te gebruiken, een halfsyntheet is meer dan goed genoeg voor je gsx.
Ik zou je aanraden om de motul 5100 10/w40 te nemen dit is naar mijn bescheiden mening de allerbeste keuze.

Suuk-6, en maak je niet onnodig ongerust.

Groeten Paul.

P.S; dat luchtfilter wisselen in de zomer en winter vind ik een minder goed idee, zet het filter erin wat je het best bevalt, en laat je motor hierop afstellen, waarna je het gekozen filter moet aanhouden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan