vocht in knipperlicht

joskepx

MF'er
27 jun 2007
140
0
hebben jullie ook last van vochtdruppels in de achteraf ingebouwde knipperlichten?

Ze werken prima, zien er goed uit maar dit heb ik wel.
Aan de onderkant van de behuizing zit een klein gaatje, waarschijnlijk al om of vocht te kunnen laten weglopen of om warmte kwijt te kunnen?

Is namelijk een 21 watt halogeen, zal wel warm worden.

Maakt me in principe niets uit, als de behuizing van het lampje maar niet gaat roesten.
Dan moet ik toch gaan kitten denk ik?
 
Behuizing van redelijk moderne lampjes zal niet snel roesten, denk ik. Het enige wat echt veel gedonder kan opleveren is als er vocht in de fitting terechtkomt want dan vormen zich "bruggen" van oxiden/sulfiden waardoor grof extra stroomverbruik, bijna-sluiting kan optreden en bovendien forse kans op "overgangsweerstand" in de contactjes waar echt de stroom bedoeld is door te gaan. Afwateringsgaatje/ventilatie zal meestal zorgen dat als je eenmaal rijdt die paar condensdruppeltjes snel verdampen.
 
aha, thanx

Heb er even een een klein stukje tape ove gedaan om te kijken of het dan weg is,
kan ik altijd een klein druppie kit op doen mocht het helpen.
Is dus wel voor voorafscheiding, niet dat de boel te heet wordt nu?

Thanx
 
hebben jullie ook last van vochtdruppels in de achteraf ingebouwde knipperlichten?

Ze werken prima, zien er goed uit maar dit heb ik wel.
Aan de onderkant van de behuizing zit een klein gaatje, waarschijnlijk al om of vocht te kunnen laten weglopen of om warmte kwijt te kunnen?

Is namelijk een 21 watt halogeen, zal wel warm worden.

Maakt me in principe niets uit, als de behuizing van het lampje maar niet gaat roesten.
Dan moet ik toch gaan kitten denk ik?

Hmm, hoe krijg dat je met dit weer voor elkaar of heb je je knipperlicht met de tuinslang volgespoten door het ontluchtingsgaatje tijdens het wassen?
 
Laatst bewerkt:
aha, thanx

Heb er even een een klein stukje tape ove gedaan om te kijken of het dan weg is,
kan ik altijd een klein druppie kit op doen mocht het helpen.
Is dus wel voor voorafscheiding, niet dat de boel te heet wordt nu?

Thanx
100% ongeventileerd zullen die huisjes nooit worden dus bij afplakken van een afloopgaatje houd je waarschijnlijk ongunstig veel "nieuw" condensvocht juist binnen.

Wel proberen te bekijken of de luchtstroom langs het lampje niet toevallig regen- en spatwater juist omhoog het gaatje inblaast (zeldzaam, maar niet onmogelijk, rare luchtbewegingen door rijwind/zuiging vooral bij achterkant van voertuig).

Lampjes ontwikkelen tamelijk wat hitte en juist met gaatje open droogt de boel dan beter. Ik zou die gaatjes niet zomaar afplakken want daar is vast wel over nagedacht.
 
Dat gaatje zit aan de onderkant, op zich wel logisch omdat de regen meestal van boven valt :)
Toch denk ik dat het opspattende water dan binnen komt via dat kleine gaatje.

Het valt me gewoon op na een hevige regenbui dat er wat vochtdruppels zichtbaar zijn.
Ook als je niet gereden hebt.
 
gaat trouwens om deze lampjes van Motozoom:

00000008.JPG
 
Komt via de kabels misschien ook wat binnen?
Die van mij (origineel Honda) zat er 1 in de herfst 1/4 vol met water ; afwaterings gaatje dicht.
 
Deze imitatie hebben een kabeltje dat lijkt te verdwijnen in de bout waarmee hij vastzit.
Kan zo te zien geen water langs.

Heb een klein stukje tape op het gaatje geplakt, kijk het wel ff aan.
Als ze gloeiend heet worden gaat het eraf.
maar ach...zo gek lang hou je ze meestal niet aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan