Vocht in motor

Hanske

MF'er
30 okt 2002
108
0
Tilburg
Sinds de winter doet mijn motor raar. Een cilinder draait niet lekker mee (uitlaat wordt minder warm en onregelmatig stationair toerental). Ff bij de dealer langs geweest en die conludeerde vocht in de motor. "Probeer het er maar uit te rijden door lange stukken flink hoog in de toeren te rijden (eerst de motor netjes warm rijden) en af en toe lekker doortrekken en gas loslaten en afremmen op de motor."


Allemaal geprobeerd, maar helpt niet. Wel leuke harde knallen uit uitlaat als hij remt op de motor bij 8000 en 7000 tpm. Vrijdag gaat hij naar de dealer, maken ze hem weer schoon. God mag weten wat me dat nu weer gaat kosten. Maar ja, als ik daarna weer lekker kan toeren.

Hoe voorkom ik dit in de toekomst? Volle tank en carbs aftappen?
 
Yep!

Wat je zegt, goed vullen en carbs aftappen en ook een oude dekbedhoes(?) of zo daarover in de schuur/garage. Helpt bij de motor van mij wel. :)
 
Ze verkopen kleine flesjes vochtverdrijver.Volgens mij het het forto????
Je heb 2 soorten de eerste is om je brandstofsysteem te reinigen en het tweede flesje om de cilinder en kleppen tereinigen.
Mijn fiets liep soms op nog maar 2 pitten en toen ik dat spul gebruikt dat was het binnen 20 km verhopen. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan