Vocht uit garage krijgen?

Gaan in de winter de deuren vaak open? Want dan denk ik niet dat zo'n apparaatje daar echt tegenop kan eerlijk gezegd.

Zelf overigens geen ervaring met vochtvreters, mijn schuurtje blijft redelijk droog, en omdat het een beetje uit de losse pols in elkaar getimmerd is is ventilatie ook niet echt een probleem.
 
Ik weet niet hoe vochtig het is, maar het dingetje trekt 1/4 liter vocht in 24 uur uit de lucht.

Ik ken het apparaat verder niet. is er geen mogelijkheid de oorzaak weg te nemen?
 
Laatst bewerkt:
Je kunt ook in twee muren (tegen over elkaar) wat gaten boren, hoeft niet eens zo heel groot, om wat ventilatie te krijgen. Net roostertje ervoor aan de buitenkant.
Kun je altijd nog een gewone vochtvreter naast je motor zetten.
Dan moet het grootste leed toch wel geleden zijn.

RFast
 
Ventileren!!!


Was dat al gezegd? O-)

Ja, eigenlijk wel ;)

Maar goed, kun je dan niet beter uitleggen hoe hij dat voor elkaar krijgt?


Nou ja: zoals hierboven al ergens beschreven.

Ik zou wel een paar (niet al te grote) roostertjes halen bij de bouwmarkt,
en dan fatsoenlijke gaten in de wanden maken.

Als TS nu gaat zeggen dat dat niet kan, ben ik heel benieuwd naar de situatie,
en dus is een foto gewenst :)
 
Ja, eigenlijk wel ;)

Maar goed, kun je dan niet beter uitleggen hoe hij dat voor elkaar krijgt?


Nou ja: zoals hierboven al ergens beschreven.

Ik zou wel een paar (niet al te grote) roostertjes halen bij de bouwmarkt,
en dan fatsoenlijke gaten in de wanden maken.

Als TS nu gaat zeggen dat dat niet kan, ben ik heel benieuwd naar de situatie,
en dus is een foto gewenst :)

Buiten is het deze periode erg vochtig, wat hebben de roostertjes dan voor nut je krijgt er geen droge lucht mee binnen lijkt mij. Beter is dat je een verwarmingsbuis naar de schuur aanbrengt met een kleine radiateur in de buurt van je motor.
 
Buiten is het deze periode erg vochtig, wat hebben de roostertjes dan voor nut je krijgt er geen droge lucht mee binnen lijkt mij. Beter is dat je een verwarmingsbuis naar de schuur aanbrengt met een kleine radiateur in de buurt van je motor.

koude lucht = minder vochtig dan warme.

Met die "radiateur" van jou vererger je de zaak.


Verder lijkt dit dingetje me gewoon een luchtontvochtiger.
Het haalt nog geen glas water uit de lucht in de 24 uur, en dat is maximaal!

Verder staat er bij dat het voor 50m² is terwijl bij zoiets de kuubs belangrijker zijn.
Maar dan nog, hij lijkt me niet eens geschikt voor de WC laat staan een garage.

Zoek eens met de zoekfunctie naar vochtige garage. Of... om al die topics samen te vatten:

Ventileren
 
Nou, hoe je moet ventileren is toch niet zo moeilijk te bedenken?
Roostertje in de deur of er boven, en dat kan ook gewoon op een andere plek. Even boren, zagen, schroeven en klaar.
 
Voor een vochtig koekblik is een bak met kattenbakkorrels prima (beter dan zo'n dure vochtvreter), maar dat zijn wel heul veul kattenbakken voor je schuur...
 
Met die "radiateur" van jou vererger je de zaak.
tenzij hij ook ventileert in combinatie met die radiateur, dat zou de ideale situatie zijn :Y


Verder lijkt dit dingetje me gewoon een luchtontvochtiger.
Het haalt nog geen glas water uit de lucht in de 24 uur, en dat is maximaal!

Precies, bijna verwaarloosbaar.

Verder staat er bij dat het voor 50m² is terwijl bij zoiets de kuubs belangrijker zijn.
Precies, m2 zegt hier eigenlijk niks. Zit je plafond op 50 cm of op 5 meter hoogte?

Maar dan nog, hij lijkt me niet eens geschikt voor de WC laat staan een garage.
Waardeloos ding me dunkt.

Zoek eens met de zoekfunctie naar vochtige garage. Of... om al die topics samen te vatten:

Ventileren

true, true
 
Is er al ventileren gezegd?

En je kan de toevoer van nieuw vocht ook enigzins afremmen met bijvoorbeeld de muren te impregneren. Vooral enkelsteens muurtjes willen nog wel wat vocht doorlaten. En, controleer ook direct of het dak wel helemaal waterdicht is.....
 
Als je het groot aanpakt misschien muren isoleren, aftimmeren met vochtwerende gipsplaten. Voorzien van mechanische ventilatie en verwarmen.
Kan je ook je schoonmoeder onderdak bieden :)
 
Als je het groot aanpakt misschien muren isoleren, aftimmeren met vochtwerende gipsplaten. Voorzien van mechanische ventilatie en verwarmen.
Kan je ook je schoonmoeder onderdak bieden :)

Pellosfloorplaat :Y (betere soort underlayment)
Kun je gemakkelijker je gereedschap en overige troep aan hangen/vastschroeven

Ohw, en in vredesnaam geen damp-dichte folie (lees;plasticfolie) tegen je regelwerk o.i.d. (of je moet paddestoelen willen gaan kweken :X )
 
Laatst bewerkt:
Pellosfloorplaat :Y (betere soort underlayment)
Kun je gemakkelijker je gereedschap en overige troep aan hangen/vastschroeven

Ohw, en in vredesnaam geen damp-dichte folie (lees;plasticfolie) tegen je regelwerk o.i.d. (of je moet paddestoelen willen gaan kweken :X )
Pellosfloor :N weet je hoeveel soorten underlayment erzijn?

Waarom geen groene gipsplaten? Knal er dan direct Hydropanel tegenaan...

Geen damp dichte folie, die niet nee... maar je kunt toch rustig een andere folie nemen. Die raad ik zelfs aan *O*
 
naar de bouwmarkt vragen om een middel om de stenen van je schuur te inpregneren

of deze ? vrouw voortaan in schuurtje :W motor in je huiskamer! ;)
 
naar de bouwmarkt vragen om een middel om de stenen van je schuur te inpregneren

of deze ? vrouw voortaan in schuurtje :W motor in je huiskamer! ;)

weer een typische mannenopmerking! misschien kan jij beter in dat schuurtje en vrouwtje lekker warm binnen !!!
wedde dat je binnen een uurtje anders piept *D :W

maar terug komend op het vochtprobleem, nieuw schuurtje misschien......of is dit weer een vrouwenopmerking -O- *O*

groetjes van een *O* :]
 
kleine tip:

koop dit:
bosch-decoupeerzaag-pst-700pe-(111067).gif


en dit een paar keer:
tn3_p1010192.jpg


probleem opgelost
 
Laatst bewerkt:
De schuur is van mijn ouders:P en die willen niet dat ik er een paar stenen uitbik om roosters in te maken. Het is een betonnen vloer en een stenen muurtje van 10 stenen hoog en daar boven geisoleerde wand van hout en triplex aan de binnenkant. zal tog de vloer en muur moeten in smeren om het te verminderen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan