Vocht

Franko P

MF veteraan
5 mrt 2007
2.177
40
Heb sinds 2 winters een probleem in mijn garage, het is er namelijk veel te vochtig.
Mijn garage is geïsoleerd, en verwarmd.

Nu wordt de garage normaal gesproken vorstvrij gehouden tot een graad of 10 ongeveer.
Maar de laatste tijd is het ontzettend vochtig in de garage. Het water staat letterlijk aan de binnenkant van de ramen. (geen thermopane). Gister avond trof ik zelfs een slak binnen... :/

Wat kan ik nu het beste doen hiertegen? Meer verwarmen naar zeg een graad of 18?
Het lijkt me dat hoe warmer het is, hoe vochtiger het wordt aangezien warme lucht meer vocht kan bevatten dan koude lucht.

Ik lees veel over ventileren, maar hoe ventileer ik slim? Ik heb natuurlijk geen zin om aan de ene kant de verwarming vol open te zetten en die zelfde warmte er aan de andere kant weer uit te laten waaien.

EDIT: Wat ik me nu nog bedenk, ik heb vorig jaar wel mijn roldeur extra geïsoleerd aan de zijkanten, zou dit nu net te goed geïsoleerd zijn dat ik daardoor vocht binnen krijg?
 
Laatst bewerkt:
Aha, dat valt me alles mee. Wat ik vond was iets van 25 euro de liter en verving water compleet.

Denk dat ik in de kerstvakantie de kelder maar eens ga vlakstrijken. Bedankt voor de informatie allen! :W
 
voordat je begint kap de voegen even uit zodat ze wat invallen dan blijft de mortel beter zitten. ook helpt het bij het maken van de mortel om een paar druppels dreft/dubro/ ander goed handvaatwasmiddel toe te voegen. je hebt dan veel minder water nodig om de mortel te mengen en het blijft een stuk steviger waardoor het verwerken stukken makkelijker gaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan