Voeding van digitale camera valt uit

Dani

MF veteraan
23 jan 2008
10.853
0
Utrecht
Ik heb een fantastische RAM mount gekocht voor mijn XR (allroad voor de leken onder ons). Nu wil ik van beelden maken van het enduro rijden :] .

Maar helaas. Elke keer als ik gas geef valt de camera uit. :? Volgens 'experts' valt die uit door magnetischevelden opgewekt door de motor, die storen op de voeding.

Leuk weetje, maar goed wat kan ik hieraan doen B| ?

Edit: Het is een Sony DSC Cybershot nog iets, gewoon zo'n standaard digitaal fotocamera'tje die ook filmpjes kan maken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een fantastische RAM mount gekocht voor mijn XR (allroad voor de leken onder ons). Nu wil ik van beelden maken van het enduro rijden :] .

Maar helaas. Elke keer als ik gas geef valt de camera uit. :? Volgens 'experts' valt die uit door magnetischevelden opgewekt door de motor, die storen op de voeding.

Leuk weetje, maar goed wat kan ik hieraan doen B| ?

Edit: Het is een Sony DSC Cybershot nog iets, gewoon zo'n standaard digitaal fotocamera'tje die ook filmpjes kan maken.

Werkt het ook niet als je verder weg gaat staan dan?? :?
 
ik had het ook, had zelf een mount gebouwt, en iedere keer als ik gas gaf viel ie uit.(ktm 625 LC4)

ik denk dat het door de trillingen komt
 
Zou beter zijn als het door de trillingen zou komen, dan kon ik er nog wat aan doen.


En veder weg staan kan wel maar dan moet iemand heel hard voor mij uit rennen, tenminste voor de beelden die ik wil hebben. :9
 
Ik heb een fantastische RAM mount gekocht voor mijn XR (allroad voor de leken onder ons). Nu wil ik van beelden maken van het enduro rijden :] .

Maar helaas. Elke keer als ik gas geef valt de camera uit. :? Volgens 'experts' valt die uit door magnetischevelden opgewekt door de motor, die storen op de voeding.

Leuk weetje, maar goed wat kan ik hieraan doen B| ?

Edit: Het is een Sony DSC Cybershot nog iets, gewoon zo'n standaard digitaal fotocamera'tje die ook filmpjes kan maken.

Zelf gebruik ik ook een Sony DSC-17 op mijn Harley, zonder een enkel probleem. Dat dingt trilt bij een HD als een gek, maar bij mij geen uitval. Ook de filmpjes op de GPS mount lukken perfect. Controleer eens of je kamera bij trillen ook uitvalt zonder je motor. Ik hou het namelijk op een los contact in je kamera of voeding, dat bij trillen onderbreekt.
 
het zijn de trillingen die de contacten onderbreken.
meet maar eens met de camera los van de rammount.
dit is overigens niet de beste opstelling om opnames te maken terwijl je aan het terrein rijden bent.
over de weg zal wel lukken maar in het terrein is een stuk lastiger.
en ik denk dat je camera de trillingen ook niet fijn vindt.
de camera aan je helm vastmaken is een betere optie voor in het terrein.

o en xr is geen all road maar een off road.
 
Laatst bewerkt:
het zijn de trillingen die de contacten onderbreken.
meet maar eens met de camera los van de rammount.
dit is overigens niet de beste opstelling om opnames te maken terwijl je aan het terrein rijden bent.
over de weg zal wel lukken maar in het terrein is een stuk lastiger.
en ik denk dat je camera de trillingen ook niet fijn vindt.


Nee daar heb je gelijk in. Ik heb nog een videocamera, maar die is zwaar om alleen zijn statief schroefje te monteren. Die RAM mounts geven maar een paar cm in doorsnede ondersteuning. Dan weet ik zeker dat ik deze ga verliezen.

Maar ik zal morgen de camera er eens gewoon naast houden om magnetischevelden en ander buitenaards gelul uit te sluiten. Overigens ook met een andere camera geprobeerd maar ook deze viel uit elke keer als er flink gas word gegeven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan