Voering leren motorbroek steeds weer kapot

Mazzia

MF veteraan
16 sep 2004
2.242
0
Alphen aan den Rijn
Ik heb een leren broek van Alpinstars waarvan de voering steeds kapot gaat. Helaas begon dat net na de garantie en ik ben teruggegaan naar de zaak waar ik hem heb gekocht en ze hebben er voor mij een nieuw stuk voering in laten zetten.

Maar na twee weken (intensief gebruik: vakantie) is ie weer kapot! Het zal ongetwijfeld komen doordat er te veel spanning op komt en met warm weer glijdt het niet lekker mee zeg maar. Maarja dat probleem heeft dan toch iedereen?

Nu zegt die zaak, omdat het een steeds weer terugkerend probleem zal zijn, dat er speciale broeken zijn van Alpinestars die je er onder kunt dragen (geen thermo maar juist iets van coolmax)
Nu ben ik benieuwd of anderen daar ook last van hebben want ik vind het wel een beetje lastig om elke keer zo'n extra majo-achtig ding onder mijn broek te dragen. En zijn er mensen die ervaring hebben met zo'n 'onderbroek' in de zomer?

Of zou het misschien kunnen komen omdat ik er altijd een string onder draag? En zijn er meer mensen die strings dragen die daar last van hebben?

Lemmeknow!!!
 
Of zou het misschien kunnen komen omdat ik er altijd een string onder draag? En zijn er meer mensen die strings dragen die daar last van hebben?

needpics.gif


sorry.. kon het niet laten O-)
 
Of zou het misschien kunnen komen omdat ik er altijd een string onder draag? En zijn er meer mensen die strings dragen die daar last van hebben?


plaatje! 8-) :+

nee ik denk dat je er gewoon voorzichtig in moet stappen.
 
We willen nu idd een foto zien.

Maar een onderbroek is idd wel prettig met zweten, krijg je die leren broek ook nog een beetje makkelijk uit aan het eind van de dag.
 
Raar, heb je geen plaatje van die broek waar de voering los gaat?
Maar wie draagt er nou ondergoed onder leer? :? 8-)

Of gewoon helemaal met talkpoeder insmeren die hap.
Werkt goed tegen het zweten en plakken. *D :P
 
Ik draag nu met warm weer ook een lange onderbroek (zo'n ding van een motorzaak) onder mijn leren broek. Als je wacht bij een stoplicht brandt de zon niet zo op je benen en inderdaad, mn broek gaat zo makkelijk uit! Zit dus koeler, maar ziet er niet cooler uit als je op het strand je motorpak uit doet.... ;)
 
^: Ik draag er ook altijd een lange onderbroek onder. Is natuurlijk wel zweten in de zomer maar dat zal zonder die lange onderbroek ook wel zo zijn. Voordeel is dat je die onderbroek zo in de was pleurt en die leren broek niet zo makkelijk wast.
 
Toen ik begon met het stukje van je te lezen dacht ik gelijk al aan een broek eronder. Ik draag zelf ook altijd thermo ondergoed onder mijn leren pak. Zowel een broek als een trui. Het bevalt mij altijd prima en ik heb niet de indruk dat het warmer is dan zonder die kleding, het vocht wordt afgevoerd.

suc6 en probeer het eens
 
Toen ik begon met het stukje van je te lezen dacht ik gelijk al aan een broek eronder. Ik draag zelf ook altijd thermo ondergoed onder mijn leren pak. Zowel een broek als een trui. Het bevalt mij altijd prima en ik heb niet de indruk dat het warmer is dan zonder die kleding, het vocht wordt afgevoerd.

suc6 en probeer het eens

:Y

Misschien omdat je er niks/weinig onder draagt, er teveel spanning op de voering komt als je het pak uittrekt.. aangezien de boel blijft kleven.
 
Ik ken ook iemand die in de zomer en winter zo'n soort van onderthermobroek er onder draagt. Volgens hem (en zijn vrouw die het ook draagt) voert het zweet en lichaamswarmte beter af en kun je daardoor je pak ook beter uitkrijgen.
Heb het MotoGP coureurs ook zien dragen onder hun pak.
Trouwens, ik heb nergens last van met mijn Alpinestars broek.
Enne... waar blijven die foto's? :+ ;)
 
thermo werkt hetzelfde als coolmax. het heet alleen anders.
ik kreeg het ook als tip toen ik m'n leren broek kocht en ik had al dat spul toch al.
ik heb vorige week vrijddag (ja toen het zo heet was) ermee gereden en het was volgens mij de enige reden waarom ik m'n broek nog uit kreeg. van te veel gesjor gaat je broek stuk (en de rits trouwens ook)

edit: kooptip op dit moment kun je die thermospullen bijna alleen maar vinden in bergsportzaken en motorzaken. als het straks weer kouder wordt heeft de perry of het kruidvat het ook en is het goedkoper (weet niet of het ook beter is)
 
thermo werkt hetzelfde als coolmax. het heet alleen anders.
ik kreeg het ook als tip toen ik m'n leren broek kocht en ik had al dat spul toch al.
ik heb vorige week vrijddag (ja toen het zo heet was) ermee gereden en het was volgens mij de enige reden waarom ik m'n broek nog uit kreeg. van te veel gesjor gaat je broek stuk (en de rits trouwens ook)

edit: kooptip op dit moment kun je die thermospullen bijna alleen maar vinden in bergsportzaken en motorzaken. als het straks weer kouder wordt heeft de perry of het kruidvat het ook en is het goedkoper (weet niet of het ook beter is)

Ik heb wel van dat thermospul voor swinters maar dat is een stuk dikker en volgens de verkoper is het toch wel iets anders. Het is wel zo dat het allebei zweet afvoert maar dat coolmax schijnt een 'coolende' werking te hebben.......zeggen ze! ;)
Zo'n broek van Alpinestars is trouwens 39,95.
 
Terug
Bovenaan Onderaan