Voet aan de grond en nog steeds glimrandjes..

soeptablet

Die hard MF'er
18 jun 2001
721
1
Lely(k)stad
Het sturen op mijn Fazer gaat steeds lekkerder en de laatste tijd schraapt de punt van mijn schoen steeds vaker over de grond *D Maar als ik dan naar mijn banden kijk, zitten er aan de zijkant nog steeds van de mieterige glimrandjes :( Erg veel platter zal niet kunnen: als de schoen aan de grond komt, zit de slijtbout ook bijna op de grond... Kan het zijn dat ik gedoemd ben om met die glimrandjes te leren leven?
 

Je moet je voet verder naar achter zetten op je voetsteunen.... Dan is het probleem verholpen. Ik reed binnen 1 week op de RF mijn laarzen over de grond. Toen heb ik ze verder naar achter gezet op de steps ( nogsteeds in staat te schakelen en remmen ) en het probleem was opgelost. Maat 45 hielp ook best :)
 
Die mietenrandjes.....wees blij dat je nog een randje overhoudt, geen randje, geen grip.....

Maar het zal toch wel meevallen. inderdaad voeten verder op de stepjes, en gaan. Buiten dat, die bouten onderaan, kun je vaak nog wel een flink stuk afslijpen, en de stepjes zijn inklapbaar. Hoewel ik op mijn Guzzi nu ook banden heb, waar ik net niet lekker plat mee kan. De banden zijn gewoon wat te hard. Ik rijd er niets mee aan de grond ( ja, lange tapeinden van de uitlaatklemmen ). Op de voorband heb ik dat michelin mannetje zijn kop er afgereden, en ook de pijltjes die de draairichting van de band aan moeten geven zijn er al af, maar platter lijkt het niet te gaan. Volgende keer pak ik lekkere zachte banden, kijken of het dan lukt.

Succes in ieder geval,

Arjan
 
ik rij ook een fazer 600
de slijtbouten komen bij een fazer heel snel aan de grond.
pas als deze op zijn kom je aan het laatste randje van je band
ook kan je uitlaat dan aan de grond komen.
pas dan hoef je je bij een fazer druk te maken.

probeer maar eens de fazer kan het nu jij nog

_________________
Al heb je nog zoveel pk's onder je kont een gek op een F@zer rij je er niet zomaar uit.



[ Dit Bericht is bewerkt door: f@zertje op 2001-07-23 21:00 ]
 
Het sturen op mijn Fazer gaat steeds lekkerder en de laatste tijd schraapt de punt van mijn schoen steeds vaker over de grond *D Maar als ik dan naar mijn banden kijk, zitten er aan de zijkant nog steeds van de mieterige glimrandjes :( Erg veel platter zal niet kunnen: als de schoen aan de grond komt, zit de slijtbout ook bijna op de grond... Kan het zijn dat ik gedoemd ben om met die glimrandjes te leren leven?
heet jij charlie chaplin? :P

ik heb heel wat hero-blobs versleten zonder mijn voeten aan de grond te hebben gehad... met de bal van je voet op je stepjes!
En bij kd-acties je voet naar binnen vouwen (tegen je blok aan)
 
heet jij charlie chaplin? :P

ik heb heel wat hero-blobs versleten zonder mijn voeten aan de grond te hebben gehad... met de bal van je voet op je stepjes!
En bij kd-acties je voet naar binnen vouwen (tegen je blok aan)

Hoe weet jij dat ik Charlie Chaplin heet? O wacht, dat heb je zeker gezien aan mijn bolhoedhelm en mijn leren pinguinmotorjas :+

Tja, ik leun altijd met de hoek tussen zool en hak op de voetsteun. Toch maar eens in bochten de bal van de voet op de steun zetten, da's ook iets veiliger: gisteren bijna een gat in het asfalt geschopt toen ik wat te fanatiek instuurde op een rotonde 8-)
 
Dat je je voet nog niet dubbel hebt gehad...
Maar ik denk dat je escapade van gister je wel op ideeen heeft gebracht ;)
 
Soeptablet,

Die boutjes kan je er waarschijnlijk ook afschroeven..çdus het kan nog veel platter hoor! :)

Met mijn Suzukı heb ik mijn achterband helemaal tot het einde geraakt, en de voorband bijna. Maar die krijg je volgens mij nooit helemaal geraakt, want die band is VEEL ronder.

Oefening baart kunst, let maar op!
 
he ruudje hoe post je een foto hierzo?
ik heb bijna een kneedown gemaakt gister...en wilde dat ff laten zien via een foto....
 
--------------------------------------------------------------------------------
he ruudje hoe post je een foto hierzo?
ik heb bijna een kneedown gemaakt gister...en wilde dat ff laten zien via een foto....
_______________________________________________________

[ img] URL van de foto [ /img] maar dan alles aan elkaar :) zonder spaties!

_________________
MzzzzzzzzzzzzzzzL
The Saint

De nieuwe VFR van mijn VFRiendin staat op de site.

[ Dit Bericht is bewerkt door: The Saint op 2001-07-23 16:52 ]
 
Ik moet zeggen dat ik het nog niet aandurf mijn Bandit 1200 met de stepjes aan de grond te rijden.
Toch op een of andere manier bang om grip te verliezen.

Als een motor grip verliest, gaat 'ie dan meteen in 1 klap of voel je het aankomen????


 
bij mijn motor voel je het aankomen, hij geeft heel duidelijk aan dat je op het randje zit. Ik heb echter helaas ervaring dat niet alle motoren dit doen....
CB550 F uit 78 bijvoorbeeld, mooi stukje korter.......
 

Ik heb met de RF tot op de rand gereden maar voelde niets van wegschuiven of wat dan ook. Het heeft ze voor en tegen, je hebt tot de laatste rand grip en daarna is het in een keer afgelopen en als je gaat schuiven weetje dat je er bijna bent en kan je corrigeren.

 
heb de indruk dat de band vooraan meer tot de kant wordt gereden dan achter... kan ik daar iets aan doen om dat te verbeteren?
 
bij mijn motor voel je het aankomen, hij geeft heel duidelijk aan dat je op het randje zit. Ik heb echter helaas ervaring dat niet alle motoren dit doen....
CB550 F uit 78 bijvoorbeeld, mooi stukje korter.......
Lijkt wel op die snelweg op dat klaverblad naar Drachten toe, toen ging ik bijna onderuit en 2 tellen later jij ook bijna.
Gelukkig voel je het en laat je de motor iets meer rechtuit gaan en gaat het wel weer goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan