Voetsteun aan de grond

cool! ik ben nog niet zover, ga al wel redelijk plat (denk ik :+ ) krijg me knie ook nog niet aan de grond.... maar dat komt allemaal vanzelf wel ;)

Hallo!!! Ooit gehoord van grondspeling van de diverse motoren :? Met een Bandit is het een eitje om de voetsteunen aan de grond te rijden. Op de meeste supersports moet je al een heel stuk platter om dat voor elkaar te krijgen :Z
 
Hallo!!! Ooit gehoord van grondspeling van de diverse motoren :? Met een Bandit is het een eitje om de voetsteunen aan de grond te rijden. Op de meeste supersports moet je al een heel stuk platter om dat voor elkaar te krijgen :Z

En hoe zit ik met mijn Fazer 1000 met de grondspelling tov de supersports ?
 
En hoe zit ik met mijn Fazer 1000 met de grondspelling tov de supersports ?

Ik zou het niet weten ;)

Wat ook een grote rol speelt is de stugheid van de vering. Hoe stugger, hoe minder de motor inveert in een bocht en hoe minder de motor reageert op oneffenheden. Slappe vering verkleint dus de grondspeling.
 
Hallo!!! Ooit gehoord van grondspeling van de diverse motoren :? Met een Bandit is het een eitje om de voetsteunen aan de grond te rijden. Op de meeste supersports moet je al een heel stuk platter om dat voor elkaar te krijgen :Z


Ow sorry hoor! :? dat ik met mijn onwetenheid ( :? ) niet doorhad dat ik een grotere grondspeling had dan die met de bandit..... |(

tuurlijk snap ik dat wel!! zei alleen dat ik het nog niet gehaald had dat steppie aan de grond!! :Z
 
Ik zou het niet weten ;)

Wat ook een grote rol speelt is de stugheid van de vering. Hoe stugger, hoe minder de motor inveert in een bocht en hoe minder de motor reageert op oneffenheden. Slappe vering verkleint dus de grondspeling.


Dit in de beoordeling meegenomen denk ik dat ik redelijk geslaagd ben.
Mijn vering staat op z'n hardst zowel voor als achter.

:)
 
Ga sinds een paar weken ook met de voetsteunen over de grond. Laatst hoorde ik echter een nieuwe (vreemde) schraap geluid. Bleek dat ook de motor-bescherming over de grond ging. Moet maar wat rustiger aan gaan doen, motor-bescherming veert nl. niet mee...

Wanneer de staafjes afgesleten zijn wil ik ze vervangen met stalen, ipv aluminium. (lekker vonken 8-) )
 
voetsteunen bij een fazer 600 is eitje
bij een 1000 trouwens ook ,beide op de normale weg, ik heb de sluitboutjes maar weer terug gezet omdatde voetsteunen me te duur zijn :)
schakelpookje en jiffy trouwens ook :)
aan de ander kant zit bij mij de hotcam en die wil niet aan de grond.
 
Op straat moet je je niet bekommeren over voetsteun aan de grond man.
Ga dan naar het circuit, kan je het VEILIG doen!! :)
 
das ook stom
het woord vering staat niet voor niks
deze moet dus veren en niet stuiteren
en hetzelfde geld voor demping

Maar met een lengte van 1.90 en een gewicht van 105 kg, kan ik hem ook niet te slap zetten anders stuiter ik er volgens mij zo af.
 
ik heb mijn dijbeen al aan de grond, hoever moet ik nu nog tot mijn elleboog eindelijk eens de grond raakt?...enne, wil dat wel met oog op de grondspeling van mijn Goldwing? of kan ik toch beter dan de aanhanger erachterweg halen?

:+

Nee...euhh...ben druk doende met me knietje, die vuile Rage heeft me aangestoken met zijn gejakker :P , nu moet ik dus knee-downend door het leven, wat zal me verzekering wel nie zeggen? :9 Anyway, wheelie heb ik eergister gedaan, da vonk nie zo heel moeilijk eigenlijk, kwestie niet te benauwd aan je gas hangen ff simpel gezegd...was natuurlijk geen verticale :P ...ik ben wel gezond zeg maar O-) ...cm of 60 omhoog denk ik...net leuk..en gecontroleerd. Maar jah, nu die knie nog...nou jah, liever die slider..probleem is ff, moet ik platter?..of moet ik me knie verder uitsteken?...iik rij VFR750F (95) en me steppie raakt de grond nog niet. hoeveel speling ik daar heb kan ik nie zien trowuens, volgende keer ff kijken bij het door de bocht gaan? :+
 
Maar met een lengte van 1.90 en een gewicht van 105 kg, kan ik hem ook niet te slap zetten anders stuiter ik er volgens mij zo af.

Kijk dat verandert de zaak. Met zo'n gewicht is het natuurlijk helemaal easy om de steunen aan de grond te krijgen. (middelpuntvliedende kracht enzo). Zelf weeg ik 60 kilo en rijd sporadisch de steunen aan de grond (sv650 2003). Daarentegen komen m'n knie en voet sliders wel HEEL regelmatig aan de grond.
 
Terug
Bovenaan Onderaan