Voetsteunen CB400F op CB350F

TOB

MF'er
10 okt 2009
58
0
Weet iemand of het mogelijk is om de voetsteunen van een CB400F op een CB350F te zetten?

De schakel- en rembediening zullen dan ook moeten meeverhuizen. En de linker deksel op het blok ook ivm de opstaande schakelhefboom. Maar dan moet de schakelas van een 350 wel even lang zijn als van een 400. Als dat zo is zou het moeten kunnen.

Kan iemand dit bevestigen?
En als het kan, heeft iemand dan de benodigde onderdelen beschikbaar?
full
 
JA, het past! :Y

Zit iets relaxter, je voeten zitten niet zo naar voren. De schakelkant past in 1 keer, bij je remkant moet je ook het rempedaal overzetten van een 400f. De veer voor het terugveren van een 350f kan je gebruiken, maar hij zit dan wel goed strak. Daar moet je wat op vinden of met een iets moeilijker in te duwen achterrem rondrijden :)
 
Hai Tob, ik weet het niet, maar bij brikken en klassiekers weten ze dat wel.
gewoon even posten in een topic over een 350 of 400 en je hebt zo antwoord
lukt dat niet, dan kan ik je wel een mailadres geven van iemand die het vast weet.

ahaahh..daar is de verantwoordelijke....

HE Harold, laat m, lekker in brikken zijn eigen topic openen...Zit nou in het virtuele topic te posten... B|
 
Sorry triaatje. :/

Het was geen kwade opzet. Ik weet niet of het mogelijk is, maar van mij mag je alle vervuiling die ik veroorzaakt heb, meteen weer verwijderen.
 
OK Alvilon en Triaatje. Dank voor jullie informatie. :)
Dus rem- en schakelbediening overzetten. En de voetsteunen uiteraard, want daar begon het om. Voor de beter zit!

Hoeft de deksel bij de schakelas dan niet vervangen te worden? :?

Nou moet ik deze onderdelen nog zien te krijgen. Hebben jullie daar suggesties voor? Ik heb René van Maanen al geprobeerd, maar zonder succes. Op Ebay moet ik e.e.a. bij elkaar sprokkelen. Dat zal uiteindelijk zeker gaan lukken, maar handiger is alles in een keer, als mogelijk.
 
Het is uiteindelijk gelukt. Hier is het resultaat:

links.jpg

Het past inderdaad icm het 350 zijdeksel.

rechts.jpg

De buis voor de rempedaalas moest een klein stukje worden ingekort. Hij zit iets lager en iets meer naar voren, dan op het frame van de CB400F, maar dat blijkt tijdens het rijden geen probleem te zijn.

Ik ben nog op zoek, naar een kickstarter die langs de voetsteun getrapt kan worden. De CB350F kickstarter gaat er niet langs. Maar tot nu toe red ik me prima met de startmotor :)
 
Laatst bewerkt:
Deze heb ik nog liggen. Er zaten wel flinter dunne stripjes tussen de buis en de inklemdelen, omdat de buis net een fractie te dun is. Maar zat daarmee muurvast! Komt zo van mijn CB350F, die nu weer een normaal stuur heeft.
M-stuur.jpg

Als je een keer in de buurt van Helmond bent, mag je hem komen ophalen. Hoef er niets voor te hebben.
 
Laatst bewerkt:
Aangezien je op 250km van m'n deur woont zal dit moeilijk gaan. Maar het is vriendelijk :)
Is er een mogelijkheid dat het verzonden kan worden? Met de naar boven afgeronde verzendkosten voor mij natuurlijk ;)
 
Ik puzzel nog steeds met de kickstarter. Heb wat foto's bekeken en kom tot de conclusie, dat er geen zichtbaar verschil tussen de kickstarter van een 350 en een 400 zit. De frames zijn (nagenoeg) gelijk. en de kickstarteras is identiek (niet korter of langer want zelfde onderdeelnummer). Toch kan ik de kickstarter niet langs de ingeklapte voetsteun trappen. Weet iemand de verklaring en oplossing???
kickstarter1.jpg
kickstarter2.jpg
kickstarter3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels met cb400man gesproken. De CB350F vbak is smaller dan de cb400F bak. Voila! Nou op zoek naar een alternatieve kickstarter. En dat allemaal voor het geval de startmotor het laat afweten. Tot nu toe nog nooit hoeven kickstarten...
 
Terug
Bovenaan Onderaan