Voetsteuntjes en grondspeling

RRacer

Die hard MF'er
17 feb 2005
951
0
Ik rijd een yamaha R1 uit '98. Nu komt het wel eens voor dat je de voetsteunen aan de grond rijd. Ik zat er over na te denken om verstelbare voetsteuntjes te monteren onder andere voor meer grondspeling.

zoiets
voetsteun-2.jpg


Nu heb ik nog een standaard demper , en ben ik bang dat ik deze dan aan de grond rijd. Dit omdat ik bij mijn vorige motor (zxr400) de 'slijtboutjes' onder de voetsteun verwijderd had en toen ik deze aan de grond reed en deze een beetje liet inklappen mijn uitlaat aan de grond kwam. Gevolg een geschaafde, beschadigde uitlaat. Dit wil ik verkomen bij mijn R1, moet ik nu gewoon een andere uitlaat monteren als ik dit wil verkomen met verstelbare steuntjes? En zorgen uitlaten als laser, yoshimura, bos etc ook altijd voor meer grondspeling?

Ik hoor graag jullie antwoorden/ervaringen.
 
Naar mijn mening ga je dan al flink plat,dus of je dan nog platter kan???of je gaat onderuit!!!!schaamranden al helemaal weg???
ja, al helemaal weg. Het is niet dat ik persé zo plat moet maar als het onverwachts nodig is of het gewoon gebeurt zou ik erg zonde vinden als me uitlaat eraan gaat (bovendien niet echt veilig een uitlaat die over de grond sleept). Ik vind die verstelbare voetsteuntjes gewoon mooi dus wil ze eigenlijk wel een keer op.

ps ik denk dat jouw duc ook meer grondspeling heeft iig als mijn oude zxr400.
 
je moet gewoon meer naast je motor gaan hangen, binnenkort hapt de hele boel een keer in het asfalt en dan lig je... -O- lijkt me zonde van je motor. Volg anders eens een circuit rijvaardigheids cursus voor een betere zithouding
 
Misschien eens wat minder plat op de motor liggen,dan kun je harder door de bocht terwijl de motor minder plat gaat.

Achter ophoger scheelt ook weer een paar cm.

Frans
Nu je het zegt, dat kan ik iig wel eens doen.

Maar over dat minder plat op de motor, is dat echt zo. (ik hang er trouwens nu ook niet echt helemaal als een aap langs, vind ik zelf).
 
Voordat ik mijn uitlaten van mijn duc op de grond krijg moet ik eerst over de kop gaan....haha maare ff zonder dollen,Denk voordat je uitlaat op de grond kom je allang onderuit bent gegaan geloof mij maar die voetsteun is echt al het randje....
 
52 graden plat over de tank
47 graden iets rechter op/

Scheelt dus 5 graden in hellingshoek.


(Afbeelding)

Frans
:} :} :} :} :} :} :} :} :} :} thnx
Zoiets vind ik erg interesant.
Ik moet zeggen dat ik de eerste keer je verkeerd begrepen had. Las het te snel en dacht dat je, minder ver ernaast hangen bedoelde. Toch had ik nooit verwacht dat meer op de tank liggen minder goed was voor de snelheid rond een bocht (met de zelfde 'platheid' dan.
 
Maar loop ik nu het risico om mijn uitlaat aan de grond te rijden, mocht ik verstelbare stepjes of de 'slijtboutjes' van mij huidige standaard stepjes af haal? Niet dat het mij erom gaat om zo plat mogelijk te gaan, maar ik vind het gewoon fijn om te weten dat ik enige marge heb wat betrefd de grondspeling zonder mijn uitlaat te riskeren.

ps rood omcircelde bedoel ik met 'slijtboutjes'.
full
 
Ik gebruik een R1 uit 1999 voor het circuit. In rechterbochten komt alles aan de grond: racestepje, rempedaaltje, kuip, uitlaat en zelfs soms het koppelingshuis. Daarom heb ik een tailraiser gemonteerd. Hij staat nu 2,5 cm hoger achter. Dit werkt goed. Ik kom in rechterbochten nog steeds aan de grond, maar alleen lichtjes met de tenen en het rempedaaltje.

Ik denk dat het monteren van racestepjes een goede eerste stap is. Mocht je dan nog steeds aan de grond komen, overweeg dan een tailraiser. Iets meer ernaast hangen zal trouwens ook schelen, maar op een gegeven moment komt het toch weer terug, namelijk als je weer een stapje harder door de bocht gaat.
 
Ik gebruik een R1 uit 1999 voor het circuit. In rechterbochten komt alles aan de grond: racestepje, rempedaaltje, kuip, uitlaat en zelfs soms het koppelingshuis. Daarom heb ik een tailraiser gemonteerd. Hij staat nu 2,5 cm hoger achter. Dit werkt goed. Ik kom in rechterbochten nog steeds aan de grond, maar alleen lichtjes met de tenen en het rempedaaltje.

Ik denk dat het monteren van racestepjes een goede eerste stap is. Mocht je dan nog steeds aan de grond komen, overweeg dan een tailraiser. Iets meer ernaast hangen zal trouwens ook schelen, maar op een gegeven moment komt het toch weer terug, namelijk als je weer een stapje harder door de bocht gaat.

:} :} THNX
Zal alvast wat meer info zoeken over een tailraiser voor mijn motor.
 
Ik weet niet hoe het bij een R1 is, maar bij een beetje motor moet je dmv een moer de achterkant al kunnen ophogen... Dat is een stuk rendabeler dan er gelijk een setje voetsteunen van 4 a 500 euro er tegen aan te gooien ;)
 
Ik had het over de bevestigingspunt van (vaak de bovenzijde) van de schokbreker.
Als het draad lang genoeg is zou je wat sluitringen er tussen kunnen doen...
Maar misschien is dit niet mogelijk bij een R1. Dat zou even bekeken moeten worden...
 
Er naast hangen is ook echt er naast.

Niet een beetje verzitten of zo nee, Zover dat je met je kuit en knie holte het zadel vasthoud. Je bovenbeen ver naast het zadel.
Je boven lichaam naast de tank.
Goed druk houden op het binnenste steppie.
Zul je zien dat je grondspeling overhoud.

Neem wel een goed setje banden.
 
Dit is nou een tailraiser voor een R1. De lange is de originele, de korte is de nieuwe.

http://img424.imageshack.us/img424/33/tailraiserfo1.jpg ((Afbeelding))

Hier is hij gemonteerd:

http://img402.imageshack.us/img402/6281/klaarnt6.jpg ((Afbeelding))
Oké heb net ff onder mij motorgehangen en het ding gezien. Is dat nou veel werk om dat ding te vervangen? En heb je ze in verschillende maten? Zoja welke is aan te raden en hoeveel raised deze? En wat veranderd er meer als alleen de grondspeling (stuureigenschappen)?
 
Terug
Bovenaan Onderaan