Voetzwaaien..

Charley

MF veteraan
8 apr 2004
1.414
2
Bron: ANWB Kampioen 09/04, ingezonden brief:

Quote:
" Uit gesprekken met beviende automobilisten blijkt tot mijn verbazing dat het voetzwaaien van motorrijders niet wordt herkend als groet of bedankje maar als een irritatie naar de automobilist toe. Bij deze wil ik, als motorrijder, duidelijkheid verschaffen: het uitzwaaien van het been vervangt het handopsteken, omdat wij de rechterhand nodig hebben om de snelheid te controleren (gas geven) en omdat wij bij het manouvreren in het verkeer liever twee handen aan het stuur houden. E. Grossman, Den Haag.
/Quote

Zijn er meer mensen hier die aan dit beenwapperen doen? Doe nl zelf altijd mijn rechterwijsvinger omhoog, laten we vooral niet overdrijven.....
 
jep, ik wapper met mn rechter been als ik bijv. op de snelweg een 'collega' inhaal
 
:^ en als ik een file voorbij rijd en een automobilist heel enthousiast (hoe je het ook schrijft) aan de kant gaat als ie mij in zijn spiegel ziet.
 
Doe het zelf ook als ik ff mijn 2 handen nodig heb :)

ook als ik links af sla en rechts staan een aantal motorrijders bijvoorbeeld
 
Het fenomeen "been wapperen" is inderdaad niet bij elke automobilist bekend. Ben ooit door iemand aangesproken met de vraag "wat het probleem was", nadat ik de automobilist dankte met het zgn. "been wapperen". Dit nadat ik keurig de ruimte kreeg om een deze persoon in te halen op een heel smal weggetje. Blijkt weleens een andere indruk te maken dan de bedoeling is. Indien mogelijk gebruik ik dan ook mijn linkerhand om even een vingertje op te steken (afhankelijk van de situatie welke vinger }) )
 
ik wapper met mijn been als ik zijn spiegel gemist heb.
wanneer iemand ruimte voor je maakt kan je altijd wel een hand opsteken, het gaat dan toch niet zo snel.
beenzwaaien is iets moderns voor sjopperijders en aan mij niet besteed.
het kan me trouwens geen ruk schelen wat automobilisten denken, als het gebeurt is dat al meegenomen want de meesten zijn meestal niet met het verkeer bezig. |( |( |( |(
       |( |( |( |(
 
Ik wist ook niet wat dat betekende. Deze aankomend motorrijder heeft weer wat geleerd. :} Het lijkt mij verstandig om het alleen bij collega motorrijders te doen. Ik denk dat automobilisten iets heel anders denken. Bijvoorbeeld: Zal ik je eens even een flinke trap geven! :(
 
ik steek meestal wel mijn been uit in de file als, zoals al eerder gezegd, de bestuurder echt laat blijken dat ie ruimte maakt. als je je waardering laat blijken zal die bestuurder het de volgende keer weer doen.

o ja, en natuurlijk bij het inhalen van een motorcollega op de snelweg.
 
:^ en als ik een file voorbij rijd en een automobilist heel enthousiast (hoe je het ook schrijft) aan de kant gaat als ie mij in zijn spiegel ziet.

Het fenomeen "been wapperen" is inderdaad niet bij elke automobilist bekend. Ben ooit door iemand aangesproken met de vraag "wat het probleem was", nadat ik de automobilist dankte met het zgn. "been wapperen". Dit nadat ik keurig de ruimte kreeg om een deze persoon in te halen op een heel smal weggetje. Blijkt weleens een andere indruk te maken dan de bedoeling is. Indien mogelijk gebruik ik dan ook mijn linkerhand om even een vingertje op te steken (afhankelijk van de situatie welke vinger }) )
Da's dus ook de reden dat oplettende koekblikkers (ze bestaan, maar ze zijn aan het uitsterven 8-) ) van mij een handje krijgen.
 
Ik steek altijd gewoon hand op...

Als ik mn voet uit steek is dat meestal om een spiegel te raken.
 
ik wapper met mijn been als ik zijn spiegel gemist heb.
wanneer iemand ruimte voor je maakt kan je altijd wel een hand opsteken, het gaat dan toch niet zo snel.
beenzwaaien is iets moderns voor sjopperijders en aan mij niet besteed.
het kan me trouwens geen ruk schelen wat automobilisten denken, als het gebeurt is dat al meegenomen want de meesten zijn meestal niet met het verkeer bezig. |( |( |( |(
       |( |( |( |(
en luchtgekoelde twins sucken big time :? :?
 
Ik doe eht eigenlijk nooit, die beengroet. Ik vind het zoiets ongemakkelijks. Handje/vingertje of niets, eigenlijk...
 
Snappen blikkers zonder A überhaupt waarom motorrijders doen wat ze doen :?

Doe het zelf ook.

Of kramp
Of ontspannen
Of groeten
Of bedenk het maar...
 
Beenwapperen van rechterbeen na het inhalen zal wel lijken op het eraf proberen te schoppen van een spiegel :+

Maaru, ik beenwapper niet. Ik doe mijn linkerklauw omhoog bij 't zwaaien. Als ik met de koppeling aan het kloten ben bij afremmen, gaat de rechter omhoog. Als ik beide handjes aan het stuur nodig heb, zwaai ik niet, want dan hang ik in een noodstoppie :+

Enige keer dat mijn benen heen en weer gaan is als ik lamme poten krijg van het lange zitten.
 
Me benen loop ik op,me handen zwaai ik mee goedbedoeld of slecht,en als ik zwabber dan slapen ze


full
 
ik wapper met mijn been als ik zijn spiegel gemist heb.
wanneer iemand ruimte voor je maakt kan je altijd wel een hand opsteken, het gaat dan toch niet zo snel.
beenzwaaien is iets moderns voor sjopperijders en aan mij niet besteed.
het kan me trouwens geen ruk schelen wat automobilisten denken, als het gebeurt is dat al meegenomen want de meesten zijn meestal niet met het verkeer bezig. |( |( |( |(
       |( |( |( |(
Zo, pak even een biertje en koel wat af of zo :X .
Waarom zou het per definitie iets voor chopperrijders moeten zijn :? Het is trouwens juist makkelijker als je een toer / racemotor hebt, gezien je benen dan naar achteren hangen. Op een chopper zit je meer, en steunen je benen naar voren, maar dat terzijde.

Zelf doe ik het niet, wist in het begin ook niet wat het betekende, en gebruik in de situaties waarin ik eventueel zou kunnen wapperen gewoon mijn linkerhand.
 
groet altijd met het handje naar motorrijders en automobilisten die ruimte voor me maken.
Vind het voetzwaaien er lomp uitzien en vind het ook ongemakkelijk en onduidelijk.

En als reactie op bovenstaande.
Kan me voorstellen dat het meer gemeengoed zal zijn onder chopperrijders omdat het die veel lastiger is hun handen los van het stuur te doen.

Kan op me supersportje als ik wil met beide handen tegelijk zwaaien zonder problemen.
Zie ik iemand op een chopper toch niet snel doen ;)
 
groet altijd met het handje naar motorrijders en automobilisten die ruimte voor me maken.
Vind het voetzwaaien er lomp uitzien en vind het ook ongemakkelijk en onduidelijk.

En als reactie op bovenstaande.
Kan me voorstellen dat het meer gemeengoed zal zijn onder chopperrijders omdat het die veel lastiger is hun handen los van het stuur te doen.

Kan op me supersportje als ik wil met beide handen tegelijk zwaaien zonder problemen.
Zie ik iemand op een chopper toch niet snel doen ;)
Tot een snelheid <15km/u, dan gaat mijn stuur slingeren. Op de snelweg kan ik iets uit mijn binnenzak halen zonder een centimeter uit koers te wijken ;)
(moet dan wel een keer terugschakelen om weer op snelheid te komen maar dat is weer een ander verhaal :X :+ )

Dus Ronnie, als ik jou ooit tegenkom ga ik op mijn buddy staan en zwaai met 2 handen, deal :+ :o
 
Terug
Bovenaan Onderaan