Vogel mee op de motor

Lady-M

MF veteraan
10 aug 2003
3.145
154
Julianadorp
Ja, ja echt waar _O- Vandaag met twee motoren en twee kinderen op pad, langs het Markermeer over de dijk. Ergens op een mooi plekje de motoren aan de kant gezet om neer te strijken aan het water en de jongens een frisse duik te laten nemen. Terwijl we naar het water lopen, schreeuwt de jongste (9 jaar) ineens 'kijk uit!' en wijst naar de grond, waar een piepklein vogeltje ineengedoken zit in het hoge gras. Ik zei dat we het beestje moesten laten zitten, want de moeder zou waarschijnlijk in de buurt zijn om hem te voeden. De jongens gingen vervolgens lekker zwemmen en ik hield in de gaten of het kleintje gevoed werd, maar dat was niet het geval. Ik wilde hem eerst gewoon laten zitten, maar toen ik een aantal loslopende hondjes in het vizier kreeg en me bedacht dat het beestje waarschijnlijk uit de boom moest zijn gevallen, dacht ik dat hij misschien meer kans op overleving zou hebben als we hem mee zouden nemen en naar het vogelasiel in Den Helder zouden brengen. Klein probleempje: we waren wél op de motor. Gelukkig heeft manlief een BMW met van die koffers en nadat we een prachtig nestje voor vogelemans hadden gemaakt met behulp van een handdoek, plaatsten we hem in een van de zijkoffers en zijn zo vertrokken. Halverwege nog even gestopt om te kijken hoe het ging, maar het beestje zat prinsheerlijk in zijn 'nest'. 8-) Thuis aangekomen meteen het vogelasiel gebeld en daar konden we hem meteen naartoe brengen. Inmiddels weten we dat het heel goed met hem gaat en dat hij door een vrijwilliger elke twee uur gevoed wordt. Het gaat om een Putter en zijn overlevingskansen zijn heel groot. Hij is pas twee weken oud ofzo, want hij had nog allemal dons tussen zijn veertjes en heel grappig, ook wat dons op zijn piepkleine koppie :) Ze schijnen inderdaad na het verlaten van het nest nog een paar dagen door hun moeder op de grond te worden gevoed, maar deze had wel een hele ongelukkige plek uitgekozen. Hij kon ook nog helemaal niet vliegen, dus misschien was hij wel gewoon uit het nest gekieperd. Nou ja, zodoende hadden wij vandaag dus een heuse vogel mee op de motor :]
 
Leuk verhaal, dacht eigenlijk dat het ging om een papagaai of zo op je schouder ;)

Maar dat die vogel het nu waarschijnlijk dankzij jullie inspanningen overleefd heeft is *O*
 
HULDE *O*

ik wou dat ik dit ook eens tegenkwam, dan kan ik tenminste zeggen dat voor elke 10 vogels ik op me bumper/voorruit krijg ik er 1 het leven red :X

Maar super actie, zo heb ik dat eens gehad met een kat (pers) langs de snelweg...
 
Topper!!!


Zo heb ik laatst een nest ratjes gered op 't werk...
Ook mee naar huis genomen en 3 dagen zelf met de hand gevoerd (lees elke 3 uur alle 6 en ja ook 'snachts) uiteindelijk op aandringen van anderen toch maar naar dieren asiel gebracht omdat je strafbaar schijnt te zijn als je "wilde dieren in huis hebt" (ja ook ratjes van een boerderij vandaan)

Maar alle respect!!!
 
Topper!!!


Zo heb ik laatst een nest ratjes gered op 't werk...
Ook mee naar huis genomen en 3 dagen zelf met de hand gevoerd (lees elke 3 uur alle 6 en ja ook 'snachts) uiteindelijk op aandringen van anderen toch maar naar dieren asiel gebracht omdat je strafbaar schijnt te zijn als je "wilde dieren in huis hebt" (ja ook ratjes van een boerderij vandaan)

Maar alle respect!!!

Waren dat wilde ratjes dan? Helaas worden die als ongedierte gezien, maar dat komt omdat wij viezerikken overal zoveel troep achterlaten, daar komen ze op af. Ratjes zijn héél schattig, maar het is het enige waar ik echt verschrikkelijk allergisch voor ben. Voor de tamme variant dan, die wilde heb ik nooit van dichtbij meegemaakt.
Ik schijn iets met vogels te hebben, want ik kom regelmatig zieke, zwakke en misselijke exemplaren tegen en heb er al heel wat naar het vogelasiel gebracht. Een keer is er zelfs een zo uit de lucht op de grond voor mijn voeten gevallen. Als kind had ik een tamme kauw die de hele buurt op stelten zette en daardoor uiteindelijk door mijn vader is verbannen B| Gekortwiekt naar de kinderboerderij gestuurd, want anders vloog hij zo weer terug naar huis. Witheet was ik (ben ik nog :o ) Later heb ik kippen uit het slachthuis gehaald (levend wel he :+ ) en een eendenkuiken van de vogeltjesmarkt in Antwerpen meegenomen. Hahaha! Ik herinner me nu ineens een heleboel leuke verhalen, maar dat is véél te off-topic :P
 
Waren dat wilde ratjes dan? Helaas worden die als ongedierte gezien, maar dat komt omdat wij viezerikken overal zoveel troep achterlaten, daar komen ze op af. Ratjes zijn héél schattig, maar het is het enige waar ik echt verschrikkelijk allergisch voor ben. Voor de tamme variant dan, die wilde heb ik nooit van dichtbij meegemaakt.
Ik schijn iets met vogels te hebben, want ik kom regelmatig zieke, zwakke en misselijke exemplaren tegen en heb er al heel wat naar het vogelasiel gebracht. Een keer is er zelfs een zo uit de lucht op de grond voor mijn voeten gevallen. Als kind had ik een tamme kauw die de hele buurt op stelten zette en daardoor uiteindelijk door mijn vader is verbannen B| Gekortwiekt naar de kinderboerderij gestuurd, want anders vloog hij zo weer terug naar huis. Witheet was ik (ben ik nog :o ) Later heb ik kippen uit het slachthuis gehaald (levend wel he :+ ) en een eendenkuiken van de vogeltjesmarkt in Antwerpen meegenomen. Hahaha! Ik herinner me nu ineens een heleboel leuke verhalen, maar dat is véél te off-topic :P


Nou ja, ik was aan het werk in de asbest sanering en die boer had een stapel golfplaten in z'n weiland staan, en daar hadden ze zich van onderaf ingevreten en een nest gemaakt en ja die moest ik weg halen...

Een collega had ze al aangeraakt dus worden ze afgestoten door hun moeder (meende ik me te herinneren)

Heb ook wel eens een vogeltje gered dat uit z'n nest was gevallen, maar heb 2 jaar daarna een baan gehad als "beul" in een varkens slachthuis...
Dus weet niet echt of mijn goede daden mijn slechte overtreffen :P
 
Nou ja, ik was aan het werk in de asbest sanering en die boer had een stapel golfplaten in z'n weiland staan, en daar hadden ze zich van onderaf ingevreten en een nest gemaakt en ja die moest ik weg halen...

Een collega had ze al aangeraakt dus worden ze afgestoten door hun moeder (meende ik me te herinneren)

Heb ook wel eens een vogeltje gered dat uit z'n nest was gevallen, maar heb 2 jaar daarna een baan gehad als "beul" in een varkens slachthuis...
Dus weet niet echt of mijn goede daden mijn slechte overtreffen :P

He, getver, een varkensslachthuis '( Maar ja, ik ben niet veel beter hoor, want ik eet vlees en als je in de kranten leest hoe die arme stumperds worden behandeld... ;( En dan heb ik het niet eens over de vissen. Ik eet ook vis, maar probeer wel in de gaten te houden dat ik bepaalde soorten voorlopig even links laat liggen, zoals paling. Het dierenleed op deze aarde is verschrikkelijk, écht verschrikkelijk. Toch eet ik vlees en door een klein piepbeest te redden maak ik dat echt niet goed, vrees ik. Dat kleine piepertje was zooo onweerstaanbaar, dat had niemand kunnen laten liggen.
 
He, getver, een varkensslachthuis '( Maar ja, ik ben niet veel beter hoor, want ik eet vlees en als je in de kranten leest hoe die arme stumperds worden behandeld... ;( En dan heb ik het niet eens over de vissen. Ik eet ook vis, maar probeer wel in de gaten te houden dat ik bepaalde soorten voorlopig even links laat liggen, zoals paling. Het dierenleed op deze aarde is verschrikkelijk, écht verschrikkelijk. Toch eet ik vlees en door een klein piepbeest te redden maak ik dat echt niet goed, vrees ik. Dat kleine piepertje was zooo onweerstaanbaar, dat had niemand kunnen laten liggen.


Nou ja, valt wel mee hoor in het slachthuis...

De meesten krijgen er niets meer van mee...
Uitzonderingen daar gelaten...

Maarja, je bent 16 en kan 25 Gulden in het uur verdienen... TJA...
 
Ik heb eens een vogeltje gered van twee kraaien. Twee kraaien hadden die kleine vogel beetgenomen in hun bek Nou ja, één kraai had en beet en die andere kraai vloog er naast om em aan te moedigen. Je zag die ouders van die merel, want het was een mereltje, helemaal panikeren en achter die kraaien aan vliegen. Toen liet die ene kraai kleine vogel vallen in de netels. Ik het zaakje gaan checken en kreeg het toch niet over m'n hart van dat lieve kleine mereltje te laten liggen daar. Dus ik mereltje mee naar huis genomen en in een nestje met, jaja, handoeken gelegd voor de kachel. Niet te dicht natuurlijk want dan gaat hij verbranden en sterven. Maar lieve kleine merel ging het niet redden aangezien z'n vleugel gebroken was en hij helemaal niet meer bewoog en gewoon zielug met z'n bekje open lag te sterven. Dus heb ik hem maar keihard tegen een betonnen muur gekacheld en terug in de netels gegooid. Hopelijk hebben die kraaien hem alsnog kunnen opvreten.

Dat was mijn vogelverhaal. '(
 
Ik heb eens een vogeltje gered van twee kraaien. Twee kraaien hadden die kleine vogel beetgenomen in hun bek. Nou ja, één kraai had em beet en die andere kraai vloog er naast om die ene kraai wat aan te moedigen. Je zag die ouders van die merel, want het was een mereltje, helemaal panikeren en achter die kraaien aan vliegen. Toen liet die ene kraai kleine vogel vallen in de netels. Ik het zaakje gaan checken en kreeg het toch niet over m'n hart van dat lieve kleine mereltje te laten liggen daar. Dus ik mereltje mee naar huis genomen en in een nestje met, jaja, handoeken gelegd voor de kachel. Niet te dicht natuurlijk want dan gaat hij verbranden en sterven. Maar lieve kleine merel ging het niet redden aangezien z'n vleugel gebroken was en hij helemaal niet meer bewoog en gewoon zielug met z'n bekje open lag te sterven. Dus heb ik hem maar keihard tegen een betonnen muur gekacheld en dood terug in de netels gegooid. Hopelijk hebben die kraaien hem alsnog kunnen opvreten.

Dat was mijn vogelverhaal. '(
 
Ik heb eens een vogeltje gered van twee kraaien. Twee kraaien hadden die kleine vogel beetgenomen in hun bek. Nou ja, één kraai had em beet en die andere kraai vloog er naast om die ene kraai wat aan te moedigen. Je zag die ouders van die merel, want het was een mereltje, helemaal panikeren en achter die kraaien aan vliegen. Toen liet die ene kraai kleine vogel vallen in de netels. Ik het zaakje gaan checken en kreeg het toch niet over m'n hart van dat lieve kleine mereltje te laten liggen daar. Dus ik mereltje mee naar huis genomen en in een nestje met, jaja, handoeken gelegd voor de kachel. Niet te dicht natuurlijk want dan gaat hij verbranden en sterven. Maar lieve kleine merel ging het niet redden aangezien z'n vleugel gebroken was en hij helemaal niet meer bewoog en gewoon zielug met z'n bekje open lag te sterven. Dus heb ik hem maar keihard tegen een betonnen muur gekacheld en dood terug in de netels gegooid. Hopelijk hebben die kraaien hem alsnog kunnen opvreten.

Dat was mijn vogelverhaal. '(


:o

Heb je 2 keer het zelfde verhaal mee gemaakt?




:+
 
Ik heb eens een vogeltje gered van twee kraaien. Twee kraaien hadden die kleine vogel beetgenomen in hun bek Nou ja, één kraai had en beet en die andere kraai vloog er naast om em aan te moedigen. Je zag die ouders van die merel, want het was een mereltje, helemaal panikeren en achter die kraaien aan vliegen. Toen liet die ene kraai kleine vogel vallen in de netels. Ik het zaakje gaan checken en kreeg het toch niet over m'n hart van dat lieve kleine mereltje te laten liggen daar. Dus ik mereltje mee naar huis genomen en in een nestje met, jaja, handoeken gelegd voor de kachel. Niet te dicht natuurlijk want dan gaat hij verbranden en sterven. Maar lieve kleine merel ging het niet redden aangezien z'n vleugel gebroken was en hij helemaal niet meer bewoog en gewoon zielug met z'n bekje open lag te sterven. Dus heb ik hem maar keihard tegen een betonnen muur gekacheld en terug in de netels gegooid. Hopelijk hebben die kraaien hem alsnog kunnen opvreten.

Dat was mijn vogelverhaal. '(

en toen had dat jonge mereltje alleen zijn vleugeltje verrekt en zou dat na 2 dagen weer ok zijn, en jonge merels hebben altijd de bek open in de hoop op voer ... -O-

M O O R D E N A A R ! ! ! :+
 
Mooi!

Wij kwamen pas een gewond meerkoetje tegen. En géén koffers om een nestje te maken.
Dus de dierenambulance maar gebeld, die is hem op wezen halen. Hoorde de andere dag dat het ook goed ging met die kleine.

Maar wij kregen wel de reactie dat hij het niet verwachtte van motor rijders om te stoppen voor een gewond vogeltje. Waarom nou niet????
 
Kan me nog wel herinneren dat m'n moeder (1m54) thuis kwam met een zwarte bouvier (1m40) die ze in de buurt los had zien lopen.

Mams is ook zo'n dierenambulancetiep. 8-)
 
Heerlijk verhaal! :}.
Leuk geschreven ook! :)

Zo hadden wij ooit is een kraai, die niet scheen te kunnen vliegen , in onze achtertuin.
Beestje beetje hippen, zitten en kijken in de tuin, tot onze 2 katten is beneden kwamen kijken. Wij gauw de deur dichtdoen, maar de kraai was al naar binnen gehipt.
Katten een beetje snuffelen, en ruiken.. maar aanvallen.. hó maar :).
Die 3 hebben met z'n allen heerlijk in het zonnetje in de achtertuin gezeten, elkaar een beetje aankijkend tot de kraai weer weg ging.. Heb er foto's van, zal ze later wel is posten. Toch een mooi gezicht!

Écht maffe gewaarwoording dat 2 katten - die normaal van alles en nog wat thuiskomen - deze kraai lieten gaan en staan. *O*
 
Hoezo :?

Zo'n beestje overleeft het echt niet in de natuur hoor met een gebroken vleugeltje :N

Ja ok, maar om em nou te pletter te gooien tegen een betonnen muur... Dat is ook weer zo wat... Laat em dan liggen, of leg em desnoods terug...

Wel erg sadistisch imo
 
Terug
Bovenaan Onderaan